Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 18 EersteEerste ... 8161718
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Tuurlijk, na 5 dagen heb ik daar recht op.

    Verkoper gaf aan gelijk de volgende dag het pakket te versturen. Laat vervolgens niks van zich horen en er komt niks binnen. Je gaat me niet serieus vertellen dat jij gelooft dat dat pakketje ineens volgende week bij mij aan komt. Geloof je het zelf? Of geloof je soms dat meneer al een week niet op zijn mail heeft gekeken? Ik snap echt niet dat mensen meer dan een week geduldig in vol vertrouwen afwachten tot je pakketje van marktplaats komt, terwijl de verkoper al het contact heeft verbroken.

    Naar mijn mening is het hoe eerder de aangifte, hoe meer kans van slagen. Als ik een maand wacht is het een verloren zaak. (Niet dat ik mijn kansen hoog inschat, maar toch)
    Tja, beetje geduld is toch aan te raden. Is voor jezelf ook fijner . Het kan goed zijn dat ie op weg naar het postkantoor overhoop gereden is door een bus. Krijg je er ook nog bij dat je op internet aan de schandpaal genageld wordt... Mwoah.

  2. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Tja, beetje geduld is toch aan te raden. Is voor jezelf ook fijner . Het kan goed zijn dat ie op weg naar het postkantoor overhoop gereden is door een bus. Krijg je er ook nog bij dat je op internet aan de schandpaal genageld wordt... Mwoah.
    Als er iets gebeurd zou zijn met hem had ik dat toch wel via google terug kunnen vinden door zijn naam in te voeren met de woonplaats?

    Even voor de duidelijkheid, ik zie mijn geld allang als verloren. Het is gewoon leergeld, klaar. Nooit meer zelf een gezocht advertentie plaatsen, want er zijn oplichters die gewoon gezocht advertenties afstruinen. Nu heb ik dus geen advertentie van de oplichter om naar te refereren, en ook geen verkoopaccount.
    Ik ben alleen gewoon heel benieuwd of er meer mensen zijn die opgelicht zijn door deze persoon.

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Het is inderdaad opvallend dat je niks meer hoort vanaf het moment dat het geld is overgemaakt. Dat het pakket nog niet is bezorgd, oké, maar ineens niet meer reageren op email is wel vreemd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Even voor de duidelijkheid, ik zie mijn geld allang als verloren. Het is gewoon leergeld, klaar. Nooit meer zelf een gezocht advertentie plaatsen, want er zijn oplichters die gewoon gezocht advertenties afstruinen.
    Ik heb zowel met kopen als verkopen via MP eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Wat erg helpt is een stukje huiswerk:

    - niet alleen mailen, ook ff bellen. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van iemand
    - ook naar eventuele andere advertenties kijken van dezelfde verkoper. Huisvaders die ook het roze driewielertje van hun dochtertje verkopen, wekken bij mij meer vertrouwen dan iemand die pas sinds 1 maand op MP zit en geen andere advertenties heeft
    - altijd even vragen naar naam én adres. Dit kan je tesamen met het ibannummer googlen. Met bv streetview krijg je soms ook al een indruk van de verkoper. Als iemand niet te googlen is, zou ik niet aan een koop per post doen.

    Tenslotte zul je altijd in moeten calculeren dat je een zeker risico loopt. Zelf heb ik wel eens een Strat verkocht aan iemand die hem ongezien door mij liet versturen. Dat zou ik zelf nooit doen bij een gitaar van €1000,- maar kennelijk anderen wel.

  5. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik heb zowel met kopen als verkopen via MP eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Wat erg helpt is een stukje huiswerk:

    - niet alleen mailen, ook ff bellen. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van iemand
    - ook naar eventuele andere advertenties kijken van dezelfde verkoper. Huisvaders die ook het roze driewielertje van hun dochtertje verkopen, wekken bij mij meer vertrouwen dan iemand die pas sinds 1 maand op MP zit en geen andere advertenties heeft
    - altijd even vragen naar naam én adres. Dit kan je tesamen met het ibannummer googlen. Met bv streetview krijg je soms ook al een indruk van de verkoper. Als iemand niet te googlen is, zou ik niet aan een koop per post doen.

    Tenslotte zul je altijd in moeten calculeren dat je een zeker risico loopt. Zelf heb ik wel eens een Strat verkocht aan iemand die hem ongezien door mij liet versturen. Dat zou ik zelf nooit doen bij een gitaar van €1000,- maar kennelijk anderen wel.
    Ik heb ook nog nooit problemen gehad met verkopen, omdat ik altijd eerst het geld laat overmaken.
    Maar klopt Joost, dat is ook wat ik er van geleerd heb, daarom noem ik die 27 euro ook "leergeld".

    Ik zal ongetwijfeld nog wel eens iets kopen via marktplaats, maar inderdaad niet voordat ik de verkoper gesproken heb, en wat meer gegevens van diegene verzameld heb. In dit geval was mijn vertrouwen gebaseerd op 3 foto's van het product die op dezelfde ondergrond gemaakt waren, en benamingen hadden die zijn mobiel aan de foto's gegeven had (DNC 028, DNC 029, etc). Dat wekte bij mij het vertrouwen dat die persoon daadwerkelijk het product op zijn tafel had liggen, en even gauw met zijn mobiel wat foto's voor me gemaakt had. De foto's waren ook niet met google image search op te sporen dus dat zat goed. Blijkbaar was het niet genoeg.

    Wow, blind iets kopen voor 1000 euro op marktplaats is wel heel erg overdreven inderdaad. Ik heb toevallig gisteren een pedaal verkocht voor 115 euro op marktplaats aan iemand die mij ook blind vertrouwt. Uiteraard heb ik die vandaag netjes opgestuurd, maar hij was wel een erg makkelijke prooi geweest voor een oplichter zeg pff.

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Wow, blind iets kopen voor 1000 euro op marktplaats is wel heel erg overdreven inderdaad. Ik heb toevallig gisteren een pedaal verkocht voor 115 euro op marktplaats aan iemand die mij ook blind vertrouwt. Uiteraard heb ik die vandaag netjes opgestuurd, maar hij was wel een erg makkelijke prooi geweest voor een oplichter zeg pff.
    Ik sta met werk, prive en hobby gewoon overal met mijn eigen naam (sommige vinden dat naief) en ben dus super eenvoudig te googlen. Aspirant kopers kunnen mij dus aan alle kanten controleren, wat kennelijk vertrouwen wekt. Maar ach, ik heb de twijfelachtige eer te boek te staan als "het geweten van Gitaarnet", dus zal wel een suffige fatsoensrakker zijn

  7. #177

    Standaard

    Nou, nu is het dus 100% zeker dat die gast een oplichter was, ik heb namelijk bericht van marktplaats waar onder andere het volgende in staat:

    Via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie hebben wij uw melding in goede orde ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

    Hierbij berichten wij u dat wij meerdere meldingen hebben ontvangen ten aanzien van de gebruiker waarop uw melding betrekking heeft. Als gevolg hiervan hebben wij het account van deze persoon geblokkeerd. Tevens zijn de advertenties van de site verwijderd. We kunnen echter geen volledige zekerheid bieden dat deze persoon onze maatregelen niet zal omzeilen.

    De gegevens die Marktplaats van de politie ontvangt worden opgeslagen in onze Transactiegeschillen Database, zodat Marktplaats op efficiënte wijze inzicht kan krijgen of meerdere meldingen van verschillende gebruikers ten aanzien van dezelfde gebruiker zijn gedaan. Bovendien stuurt de Politie automatisch een waarschuwingsbericht naar degene over wie u melding doet.
    Nou, dankjewel, heb ik wat aan haha.

    nouja, case closed voor mij.

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    mogen we nu dat hij min of meer een vaststaande oplichter is wel weten hoe die snoeshaan heet? of in ieder geval de tenaamstelling + adres van z'n bankrekening?
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #179

    Standaard

    Hij noemt zichzelf Leon Makel, en zegt dat hij uit Hoorn komt.
    Maar tegen anderen heeft hij gezegd dat hij uit Oldenzaal komt.

    Het kan zijn dat hij tegen mij Hoorn zei, omdat dat voor mij aan de andere kant van Nederland ligt, en Oldenzaal is vlak bij mij.

    Hij kon namelijk aan mijn gezocht-advertentie zien waar ik woonde. Toen ik vroeg waar hij woonde omdat ik het eventueel wel op wou halen, kon hij dus mooi een of andere random stad noemen aan de andere kant van Nederland, omdat ik het dan waarschijnlijk alsnog op wou laten sturen.

  10. #180

    Standaard

    Hmmm Oldenzaal.
    Ik meen mij te herinneren dat ik ooit ook opgelicht ben door een piemeltje uit oldenzaal.
    Ik weet niet eens meer waar het over ging, maar oldenzaal weet ik dan nog wel en een een of ander zielig kut verhaal over zijn zieke vader.

    Nah ja we gaan weer verder, het was zo ongeveer mijn enige slechte ervaring (ik denk in totaal 3 of 4 op honderden transactie.
    Noemen we dan maar een bedrijfsrisico.
    En inderdaad als je doet wat Joost zegt dan is de kans erg klein en ik bel tegenwoordig altijd (liefst een vast nummer).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top