Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 april 2012
    Locatie
    Schermerhorn
    Berichten
    15

    vraagje Opgelicht!

    Hello,

    ik had via marktplaats een Line 6 pro pod x3 besteld, alles leuk en aardig, ik maak het geld over stuur een printscreen er van mee, maar na 2 weken nog niks binnen, nu reageert hij zij ook nergens meer op..
    nou ben ik naar de politie gegaan en die vertelde me dat ik zo veel mogelijk info moet verzamelen van deze man of vrouw.

    als vraag aan jullie kennen jullie iemand die zich zelf zo vernoemd:

    Sheline Sambo
    leermens, te Groningen

    alvast bedankt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Helaas pindakaas uithuilen en opnieuw beginnen. Voor die paar honderd euro komt de politie niets eens uit zijn bureau stoel.
    Wat ikzelf altijd doe is voordat ik iets 2e hands bestel via een marktplaats de naam googelen en kijken of er een verleden van deze persoon is. Ten tweede zal ik nooit reageren op ads van buitenlanders (ik weet het, het klinkt hel erg Wilders maar het is gezonde achterdocht).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Leermens woont ie? Een klein dorpje, paar honderd inwoners. Ik maak me sterk dat de plaatselijke diender gelijk weet wie je bedoelt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2009
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    384

    Standaard

    Lijkt me sterk dat een oplichter z'n echte woonplaats op marktplaats zet.

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    hoeveel geld heb je overgemaakt?
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Ik ben ook wel eens opgelicht op markplaats. Heb aangifte gedaan. Bankrekening, IP adres alles er bij. Heb een jaar geleden een bericht gekregen dat ze een onderzoek zouden starten aangezien deze persoon in kwestie meer mensen heeft opgelicht, na wat zoeken kwam ik al snel op een eurotje of 10.000 aan die hij van mensen had gestolen. Maar tot op heden nog niks weer van gehoord.

    Geld zie je niet meer, wel een wijze les geleerd.

    Voortaan gaan alle marktplaatsverkoper mailtjes door de test. IP adres wordt gecontroleerd (even zijn ip invullen in google geeft al snel aan of het een oplichter is of niet) Tevens zijn bankrekening checken en E-mail ook. Dan vraag ik nog even wat extra info. Bla bla, waarom verkopen enzo. En als het echt duur is nog even bellen. De laatste keer een uur gebeld, is nog gezellig ook
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 april 2012
    Locatie
    Schermerhorn
    Berichten
    15

    Standaard

    hoe kan ik ze bank rekening checken dan?? ik heb ze rekening nummer, meer niet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    gewoon zijn rekening nummer plakken in google, als er meer mensen zijn opgelicht en dit ook hebben aangegeven op opgelicht.nl oid dan hebben ze vaak het rekeningnummer ook aangegeven. Dus als je daar zijn rekening nummer vind weet je dat het niet goed in de haak is. Idem met IP en naam.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Leermens woont ie? Een klein dorpje, paar honderd inwoners. Ik maak me sterk dat de plaatselijke diender gelijk weet wie je bedoelt.
    Hahahaha. Wat jullie in de randstad niet weten is dat Bromsnor al een jaar of 20 wegbezuinigd is. Hier in het Noorden is het minimaal qua politie. Grote gebieden en te weinig dienders om wie dan ook te kennen. Te weinig ook om op tijd te komen als er iets gebeurt..

    Leermens is wel echt klein trouwens. Niet echt een gangbare naam ook hier, kan misschien eens vragen bij iemand die daar bekend is. Die naam is de naam die bij de rekening hoort?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10

    Standaard

    Mijn vriendin vorig jaar ook overkomen met een ebook-reader. Bleek een bankrekening gebruikt te zijn van een asielzoeker. Ze heeft bij mij uitgehuild en vervolgens 1 besteld via een shop. Jammer dat haar vertrouwen in de mensheid weer beschadigd is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top