Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Hoe microfoon vastzetten op cabinet?

    Hallo,

    Ooit heb ik op het rackgear forum foto's gezien van iemand die zijn microfoon (platte sennheiser) vast heeft gemonteerd op zijn marshall cabinet.

    Nu heb ik op internet wel de amp clamp gezien maar vond 70 euro een vrij dure oplossing. Eigenlijk zoek ik gewoon een voetje die ik vast kan schroeven en daaraan de mic kan draaien.

    Iemand een oplossing?

    groeten,
    Marcel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Mijn sennheiser hang ik aan zijn xlr langsboven de versterker over het cabinet. Daar bevestig ik dat met tape.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  3. #3

    Standaard

    Even een gedachte buiten de box: je zou op je speakerdoek een soort broekzak voor de mic kunnen laten naaien. Alhoewel, beetje handige jongen doet dat natuurlijk zelf.



    Een van de voordelen: mic altijd op dezelfde plek.
    Een van de nadelen: mic altijd op dezelfde plek.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Even een gedachte buiten de box: je zou op je speakerdoek een soort broekzak voor de mic kunnen laten naaien. Alhoewel, beetje handige jongen doet dat natuurlijk zelf.



    Een van de voordelen: mic altijd op dezelfde plek.
    Een van de nadelen: mic altijd op dezelfde plek.
    In het verlengde hiervan met de oplossing voor die plaatsing, een klittenband systeem op het speakerdoek en een "pouch" die je kunt verplaatsen over het speakerdoek.
    Toooooooooooooooone!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Er was bij Thomann een klem te koop. Iets van 8 euro. Daar komt dan een korte stang bij. Klem erop, viola. Heb je wel een speaker cabinet nodig met een verdikte rand ala Marshall 1960. Heb net in een ander topic alles op een rijtje gezet... Effekes zoeken...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-voor-1960-cab

    gaat ook over mic klemmen en kasten. misschien zit daar wat bij?
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top