Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard Seymour Duncan antiquity surfer set

    Hoi allemaal,

    Ik ben van plan een setje SD antiquity surfers te bestellen. Niet in NL want dan betaal je al gauw 300 voor zo'n setje en ik ben malle Henkie niet.
    Nee, ik ga ze uit de VS weghalen, dan ben je voor zo'n 200 klaar.
    Nu kun je voor een setje gaan met de custom brug en RW/RP middenpup en een gewone pickup in de hals.
    Vintage correct kun je ook gewoon 3 hals pickups bestellen en daar ben ik nu enorm over aan het twijfelen.
    Qua geld scheelt het helemaal niks dus dat is het punt niet.
    Ik vraag me af of er hier mensen zijn met ervaringen of andere tips en trucs omtrent deze keuze.
    Ik heb ook al zitten dubben om een texas hot antiquity custom brug pup te bestellen voor wat meer ballen in de brugpositie.
    De pick-ups gaan in een avri '62 strat die ik voornamelijk voor vette bluesrock gebruik maar ook voor classic rock en funk.
    Andere pickup-suggesties zijn ook welkom; de Fralin Blues specials lijken me ook wel erg lekker.

    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Nee, ik ga ze uit de VS weghalen, dan ben je voor zo'n 200 klaar.
    Is dat inclusief BTW, importheffing en afpersing door postnl?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Waar wil je de brugpickup voor gebruiken? Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat de brugpickup qua geluid en output niet bij de rest van de set past, ik vond hem zelfs nog wat slap klinken (in jouw strat waarschijnlijk niet trouwens, die is veel beter).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Is dat inclusief BTW, importheffing en afpersing door postnl?
    Zou moeten lukken ja, maar ik zou geen Sinnertje zijn als ik dit niet wist te omzeilen; vriendjes maken in de VS doet wonderen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Waar wil je de brugpickup voor gebruiken? Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat de brugpickup qua geluid en output niet bij de rest van de set past, ik vond hem zelfs nog wat slap klinken (in jouw strat waarschijnlijk niet trouwens, die is veel beter).
    Met name voor leads, mag wel wat dikker klinken dus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Ik had het geloof ik al eerder aangeboden, maar als je een wat dikker geluid wilt doet die Suhr set het heel goed in jouw strat. Als je wilt mag je die ook wel een keer proberen, ik doe er nu toch niets mee. Als je het niets vindt moet je het maar zeggen, maar ik vond die set heel goed klinken in je strat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Ik had het geloof ik al eerder aangeboden, maar als je een wat dikker geluid wilt doet die Suhr set het heel goed in jouw strat. Als je wilt mag je die ook wel een keer proberen, ik doe er nu toch niets mee. Als je het niets vindt moet je het maar zeggen, maar ik vond die set heel goed klinken in je strat.
    Ha Tim! Muntje viel wat laat! Bevalt je tele nog?
    Thanks maar ik ga voor de SD's of heel misschien een setje Fralins.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Ha Tim! Muntje viel wat laat! Bevalt je tele nog?
    Thanks maar ik ga voor de SD's of heel misschien een setje Fralins.
    Als je speciaal die set heel goed vindt moet je dat doen, ik had alleen de indruk dat je nog aan het rondkijken was.

    De tele bevalt heel goed, heb alleen de pickups vervangen, humbucker in de nek was in de praktijk niet zo handig. Meteen ook maar de brugpickup vervangen, er zitten nu Nordstrandt pickups in.

  9. #9

    Standaard

    Gewoon kopen. Is het geld meer dan waard. Het is maar €100,- extra.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Antiquities zijn goed (heb ze zelf ook in verscheidene instrumenten zitten), maar als je een geluid met meer stuwend laag zoekt, zou ik toch naar iets anders gaan kijken, want het zijn vintage pickups, dus veel meer een "belletjes"-klank dan stuwend laag.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top