Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Hotrails is zekersteweten splitbaar. Ik heb 'm zelf. Zeker een aanrader. Klinkt gesplit nog redelijk vol maar zo'n klein ding gesplit geeft (zeker in de brugpositie) echt karakteristiek SC geluid want de spoel is veel dunner, maar het is een leuke toevoeging.

    De meeste gewone humbuckers hebben minder diepe spoelen dan single coils, het wordt moeilijk om een humbucker te vinden die gesplit als een SC klinkt. Ik denk dat je het beste ruimte kunt frezen in de body, een nieuwe slagplaat kopen (of ook frezen) en een splitbare HB erin zet. Dan heb je gewoon een HSS strat.
    Laatst gewijzigd door RS-Rik; 5 juni 2012 om 15:18
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Je zou zelfs een humbucker frezing kunnen maken, en daar een Hot rails en een normale single coil naast elkaar zetten. Dan bewaar je echt die single coil klank in de brug. Ik kan me echter wel voorstellen dat met 2 pickups zo naast elkaar dat ze elkaar gaan beïnvloeden. Iets met meerdere magneten waardoor je een andere verandering in magnetische flux krijg, en er dus een ander stroompje uit de spoel komt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    mijn strat heeft swimming pool frezing dus frezen is niet nodig. een fullsize humbucker zal misschien toch het beste zijn, alhoewel ik dat wel lelijk vind

    een sc naast een hotrails (oid) heb ik ook al aangedacht, krijg je dat niet een onheimelijke brom?

    een hotrail is dus volgens vele van jullie de beste/meest gebruikte humbucker in sc formaat? ik hoor niemand over andere sd pups of over bv een super dist.

  4. #24

    Standaard

    Ik split een SuperDistortion, had ik al eerder gemeld, wel een hele oude; weerstand iets van 13,5 kOhm, inductie zou ik even moeten meten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Vanavond even op een strat met een jeffbeck in de brug gespeelt over een fender super sonic. En vond dat toch niet echt bevredigend klinken, niet echt dik humbucker achtig. Nou weet ik dat op een blackstar ht100 op het lead kanaal zelfs mijn huidige brug sc super dik en vet klinkt, terwijl op mijn 1959slp (ts-808 en dan een od3, beide aan) die single coil te sc klinkt. Volgen jullie het nog?

    Misschien dat een hete sc wel wat voor mij is? Mark (venlonear) kwam daar eer gisteren mee.

    Groetjes Bram

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    25 maart 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    70

    Standaard

    Vroegah had ik in mijn namaak strat een full size Super Distortion. Om het hum cancellen intact te houden heb ik een serie parallel schakeling eraan gehangen. Destijds met een DPDT miniswitch maar kan wellicht ook met een superswitch. In parallel mode is een SD alweer een heel stuk milder, maar niet single coil: Denk Gibson Firebird. Het is wel een beetje Fender-achtig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top