Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Het probleem zal niet zijn dat ze niet als single coil klinken als ze gesplit zijn, eerder dat ze ielig klinken.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimS Bekijk bericht
    Het probleem zal niet zijn dat ze niet als single coil klinken als ze gesplit zijn, eerder dat ze ielig klinken.
    Dat kan ik niet zeggen van mijn SuperDistortion op halve kracht.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Dat kan ik niet zeggen van mijn SuperDistortion op halve kracht.
    Ik zeg eerder hè, het leek nu net alsof hij bang was dat het alsnog als een hubmucker zou klinken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Nee ik ben bang dat de gesplitste coil niet erg single coil achtig klinkt maar meer als een soort vage hybride of iets dergelijks

  5. #15

    Standaard

    Ik heb wel meer humbuckers gesplit; als je dat doet, heb je een single coil. Wel een met een wat andere magneetconfiguratie dan een Stratocasterelement, maar toch echt een single coil.

    Zelfs op mijn Squier Strat waarop de humbucker bij de brug niet wordt gesplit in stand 4 (zo nummer je officieel de combinatie van brug- en middenelement, de conventie is om te beginnen met tellen bij het halselement) klinkt het lekker als een 'tussenstand'. Eigenlijk zou ik het na al die jaren samen met die gitaar niet anders willen hebben. Stand 5 (alleen brug) is 'very heavy' (het element heeft een weerstand van rond de 17 kOhm), stand 4 is een heavy tussenstand; en standen 3, 2 en 1 zijn wat je min of meer van een Strat zou verwachten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Duidelijk maar ik wil eigenlijk mijn standen 1,2,3 en 4 onveranderd willen houden alleen stand 5 wil ik een lekkere vette humbucker. Single coil in de brug klinkt mij momenteel te iel. Wellicht wil ik stand 5 als humbucker, en stand 3 (alleen midden pup) brugpup singlecoil. Of alles houden en dan de humbucker met een switch splitbaar maken....

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Mijn ervaring is dat humbuckers in single coil op den duur niet bevredigend zijn.. Het klinkt net niet als een echte volle humbucker, en ik ging me daar aan ergeren.. Het verschilt heel erg per humbucker hoe ze gesplit klinken. De crunchy pat van GFS vond ik erg iel en dun worden, same voor de SD custom custom. JB was al beter in single coil, en de 59' deed het heel goed in single coil zelfs!

  8. #18

    Standaard

    ...dacht ook gelijk aan Hotrails. Mijn broer heeft ze in z'n tele, en gesplit klinken ze echt wel als singlecoils.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yavin Bekijk bericht
    ...dacht ook gelijk aan Hotrails. Mijn broer heeft ze in z'n tele, en gesplit klinken ze echt wel als singlecoils.
    Dat ben ik dus! Enne... ja, dat dus. Ik trek er gewoon een serieus telegeluid uit, goed helder en gedefinieerd, komt ook een stuk beter door de mix als m'n SG... maar dat komt ook door de rest van de band, we maken er vaak nogal een dikke humbuckerbrij van, dan heb je met halve hotrails in een Tele gewoon meer helderheid die ook op volle kracht overeind blijft. En wil je wat meer punch, dan druk je 'm zo weer terug naar HB powaaaaaa
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties; iemand ervaring met de super distortion? Screaming deamon of iets dergelijk?

    Ik vind een lekkere 2e positie (midden en brug) erg belandrijk. Maar een humbucker sound is natuurlijk ook erg belangrijk.

    Hot rails kan, al vind ik ze wel lelijk in een strat.

    Jajaj zeikert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top