Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard Splitbare humbuckers in singlecoil formaat???

    Sinds dat ik een strat heb (1 maand ong) ben ik eigenlijk in dubio, ik wil namelijk een humbucker in de brug positie. Alleen wil ik graag ook een strat sound (daarom heb ik er ook een). Daar zijn dus 2 mogelijkheden op: een fullsize hb met coilsplit of een humbucker in single coil formaat splitbaar. Die 2e optie ging mijn gedachte het meeste naar uit omdat ik een fullsize hb in een strat niet uit vind zien. Maar probleem was altijd dat ik dacht dat splitbare hb in single coil formaat niet bestonden. Tot vandaag: mijn gitaarleraar belde met die opmerking van mij een bevriende gitaarbouwer op. Hij kon mij vertellen dat oa. Een dimarzio super distortion en een seymour duncan jeff beck deze mogelijkheden hebben. Logisch ook als beide coils maar aparte draden hebben (weet ik nog van een ver veleden :P)

    Ik zoek een echte strat sound als single coil, maar een vette van halen (redelijk high gain) achtige humbucker sound (dik, les paul achtig maar wel lekker snijden en scherp). Ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen. Maar welke pups zouden dan het beste in mijn situatie passen?

    Alvast erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal

    Groetjes Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Volgens mij kan je een SD Hotrails ook splitten. Is geloof ik ook een high output.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie Bekijk bericht
    Volgens mij kan je een SD Hotrails ook splitten. Is geloof ik ook een high output.
    Thnx!! Als ik zo op de sd site kijk en op wireing diagram druk bij de hot rails. Staat er idd iets uitgelegd over coil splitten, volgens mij zijn alle sd humbuckers in single formaat splitbaar zo te zien.

    Moet ik wel voor hete pups gaan? Werkt dit mij niet tegen als ik gesplit speel en bv een een cleane sound wil.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Toevoeging: ik mis ballen met een single in de brug.

    Uiteraard heb ik nu wel de juiste zoek termen en zie eigenlijk alleen maar mensen die vinden dat een gesplitte humbucker niet als een single coil klinkt. Dit vind ik echter wel belangrijk...

    Groetjes,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    is er uberhaupt een singlecoil sound uit een gecoilsplitte humbucker te halen?

    3 reacties waarvan 1 niet van mij, beetje een tegenvallende oogst

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dik, les paul achtig.. kopen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    dik, les paul achtig.. kopen
    heb ik al, maar zoek dit in element vorm voor mijn strat

  8. #8

    Standaard

    Ik heb een oude Dimarzio SuperDistortion op één van mijn gitaren en die kan ik naar enkelspoels schakelen (draaien); dat klinkt absoluut als één enkele spoel maar het zal niet exact hetzelfde geluid zijn als een Strat-brugelement met één spoel.
    Voor mij werkt het; perfect geluid om bijvoorbeeld Roadhouse Blues in de Quo-versie mee in te zetten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik heb een oude Dimarzio SuperDistortion op één van mijn gitaren en die kan ik naar enkelspoels schakelen (draaien); dat klinkt absoluut als één enkele spoel maar het zal niet exact hetzelfde geluid zijn als een Strat-brugelement met één spoel.
    Voor mij werkt het; perfect geluid om bijvoorbeeld Roadhouse Blues in de Quo-versie mee in te zetten.
    bedankt aaron, het gaat mij er eigenlijk vooral om dat mijn 2e positie ( midden pup icm brug pup) nog steeds een lekker twangy sound blijft geven.. als de brug positie maar single coil achtig blijft terwijl ik ook nog een lekker humbucker sound krijg is dat natuurlijk perfect.

    ik ben mij een beetje aan het orienteren op de: sd jb jr, sd jeff beck, sd little 59 en een dimarzio super distortion.

    volgens mij zijn ze allemaal splitbaar.

    groetjes Bram

  10. #10

    Standaard

    Het wordt op Strats met een brughumbucker ook wel gedaan dat in de tussenpositie de humbucker automatisch wordt gesplit (hele simpele schakeling) en in mijn oren werkt dat prima.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top