Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard EFX MK III+ (Musicom Lab)

    Ik wil graag 'terug' naar een simpelere setup. Namelijk mijn ENLG SE en een pedalboard. Dit pedalboard wil ik ook gebruiken tijdens repetities/jamsessies/etc waar ik mijn SE niet bij mij heb. Daarom komen er ook wat distortionpedalen/overdrives op. Uiteindelijk moet het allemaal in één tas (bijvoorbeeld van pedaltrain) komen.

    Nu wil ik heel graag zowel mijn SE als mijn pedalboard met één controller besturen. Heb een beetje rondgekeken en kwam al snel op de Musicom Lab EFX MK III+ uit. Mijn setup zou er dan als volgt uit gaan zien.

    Gitaar --> loop 1 tot 4 voor distortion/overdrive/chorus/phaser/etc --> input SE --> send SE --> loop 4 tot 8 voor modulatie/delay/reverb/etc --> return SE

    Misschien wil ik later nog een kleine looper toevoegen voor wat extra loops na de pre-amp, maar dit kan ik pas later besluiten (eerst experimenteren met welke effecten ik wil gebruiken).


    Nu heb ik een paar vragen:

    - Moet ik doen? Of raden jullie mij een andere controller aan?
    - Waar (in Nederland) kan ik deze het beste kopen? Tweedehands kom ik hem nooit tegen... (woon zelf in Nijmegen)
    - Wat zie ik over het hoofd?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Musicomlab is volgens mij niet in nl te koop. Ik heb m besteld bij www.loopersparadise.de
    De eerste versie die ik had (mk1 dus) was prima, gebouwd als een tank. Ik heb nu sinds 2 jaar de mk2.... En die levert iets meer problemen op; van ander, minder stevig materiaal gemaakt en iedere keer problemen met bepaalde loops die niet goed functioneren. Het een en ander wordt ook niet naar tevredenheid opgelost door die jongen van loopersparadise. Nu gebruik ik loop 5 dus niet, want die gaat iedere keer kapot. Ik heb er nu weer over gemaild, en ze reageren ook niet meer. Fijn, koop je een apparaat wat binnen een jaar kapot gaat, wordt het tot twee keer toe niet goed gerepareerd, en zit ik nu dus nog steeds met een kapot exemplaar..... Het kan natuurlijk alleen mijn exemplaar zijn, maar het is maar dat je het weet.

    Op zichzelf is een looper ideaal met pedalen, en de musicomlab is de meest ideale; klein, midi uit, programmeerbaar en
    8 loops en 4 switches. Maar ja, als het kapot gaat en de service is niet oke,
    Kan je misschien toch beter naar iets anders uitkijken?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik heb ook de mk2 en die van mij is (tot nu toe) superdegelijk; no issues. Geweldige en veelzijdige looper/switcher imo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  4. #4

    Standaard

    Te koop bij guitarplayer.nl
    Zitten in wijhe

  5. #5
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Die Musicom looper werkt prima en de setup die je in gedachte hebt gaat ook prima werken!
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Heb afgelopen week een bestelling voor de EFX geplaatst bij Youri. Met een beetje mazzel heb ik hem over een paar weken binnen!

    Ben heeeeel erg benieuwd!

  7. #7

    Standaard

    Ik ben zekerrrrr benieuwd!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top