Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Strymon Flint

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 december 2008
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    828

    Standaard

    Ik vind het zelf erg fijn als de tremolo na de reverb komt, geeft een fijn sfeertje aan je sound!
    Er komt binnekort ook een favorite switch omdat ik de tube tremolo erg fijn vind maar ik ook graag gebruik wil maken van de erg goede photocell.
    Ik denk dat het gauw een van mijn meest gebruikte pedalen wordt, ook omdat de reverbs zoveel beter zijn dan ik had verwacht.

    Waarvoor wil jij hem gaan gebruiken?

    Ik moet bekennen dat ik de witte knoppen erg mooi vind staan, maar ben dan ook kleurenblind dus dan hou je al meteen meer van contrasten

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    artificieel
    Wat is "kunstmatig" toch een moeilijk woord!!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Wat is "kunstmatig" toch een moeilijk woord!!
    Beiden ABN, niet?
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik ben momenteel een klein pedalboardje aan het samenstellen (althans ik hoop dat ie klein blijft) en daar kom ie op. Ik hou vooral van clean (surf en Shadows) en lichte crunch sounds (SRV en Hendrix 'clean').
    De Flint moet de main reverb van mijn board worden (hoewel ik ook nog een echte buizen spring reverb + tremolo in 19" heb in de Peavey Valverb). ( klik )

    Ik heb de Flint gekozen boven de Blue Sky vanwege de eenvoud van bediening (de BS lijkt me veelste veel tweak werk) plus de toevoeging van de trem. Drie reverbs lijkt me meer dan genoeg als ze maar van goede kwaliteit zijn. Bovendien houdt de dubbele functie het board nog een klein beetje compact.

    Het boardje komt er zo uit te zien: preamp (H&K Tubeman II) -> buizen compressor (dient tevens als cleane booster of lichte overdrive) -> Flint -> El Capistan.
    Maar omdat ik de boel ook in stereo wil hebben moet ik de Capistan en de Flint omdraaien. De Flint heeft wel stereo inputs en de Capistan niet. Dus eerst tape echo en dan naar tremolo / reverb. Dat lijkt me niet al te problematisch.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 25 september 2012 om 12:11
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Klinkt erg goed op die videos. Met name de 80's reverb met decay ver open. Strymon blijft toch erg leuke pedalen maken. Als ik niet al een Axe fx II had zou ik geneigd zijn om een Timeline en deze Flint te kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top