Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard Peavey musebox (Muze research)..

    Voor thuisspelers, effectbox gebruikers, synthesizer spelers.... En er zijn nog veel meer gebruiken voor dit apparaat te bedenken. De Peavey Muzebox. Een core2 duo met 2GB intern. Een klein doosje dat via Linux bijvoorbeeld Peavey revalver kan draaien. Door deze VST Plugin host structuur kun je er nog veel en veel meer mee.

    Ik zag er nog niets over hier. Dus bij deze.

    http://www.zzounds.com/item--PEVMUSEBOX

    Hij kost 1000 euro in de USA. Maar zal vast snel hierheen komen.



    Hier zie je de achterkant. Internet, usb aansluitingen en een geheugenkaart poort.


    Al met al een heel mooi degelijk doosje. Twee preamps die je kan gebruiken voor zang, synthesizer en gitaar. Als effector maar ook als recorder... De VST techniek van Muse research is al zeker 10 jaar oud en wordt gebruikt door veel professionele synthesizer gebruikers. Er zijn nu synths die niet meer analoog of als keyboard worden uitgebracht. Maar louter software blijven. Sylenth1, Albino en Omnisphere zijn enkele highlights.

    De andere units van Muse Research zijn meer high end en veel kostbaarder. Deze unit is vast en zeker eentje die je jaren van plezier zal brengen...

    De specs;
    Hardware
    Intel Dual-Core Processor
    2GB of DDR-2 RAM
    8GB Flash IDE disc module
    2 channels line level balanced inputs OR 2 channel mic/instrument inputs
    2 channels line level unbalanced outputs
    Passive mix mode for connecting external CD or MP3 player, drum machine, etc.
    Front panel headphone output
    Full Size MIDI input
    Four USB ports
    VGA video output for viewing / editing software interface of plug-ins
    Phantom power
    Dedicated mic/instrument input volume control and 3 segment LED meters
    Ethernet port
    Software
    New, two channel "DUO HOST" VST plug-in host environment running on Linux
    SoundFinder preset structure for easy selection of presets, "Advanced mode" for using as a normal RECEPTOR
    A variety of essential high quality keyboard sounds are included
    Peavey ReValver HP guitar amplifier modeling software
    Assortment of effects, including Reverb and Chorus
    RECEPTOR Remote control for control from a computer
    MuseControl software interface for controlling individual plug-in GUIs
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 24 mei 2012 om 15:11
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Hier wat meer van Peavey zelf;

    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Zitten geen rack-oren aan :-)

    Ko.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Tof, maar te experimenteel voor mij. Ennuh, waar is de MIDI out?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Op de achterkant zit een midi in. Een midi I/O is met een midi naar USB kabel natuurlijk zo toegevoegd. En omdat ie twee USB aansluitingen heeft is er dan nog steeds ruimte voor een externe schijf. Ik persoonlijk zou dan widi toevoegen. roland heeft dat nu ook overgenomen en zo'n wireless stick kost nu iets van 49 euro. (WNA1100-RL)
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 24 mei 2012 om 16:55
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Schopje, want stiekem ben ik best wel geinteresseerd in dit toestel. Zou het de amp plugins van LePou (http://lepouplugins.blogspot.nl/) kunnen draaien samen met de IR emulator van Voxengo Boogex (http://www.voxengo.com/product/boogex/) met een IR?
    Dit is een veelzeggend filmpje. Ik vraag me af of het live bruikbaar is, gezien de laadtijd van de samples.

    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 15 juli 2012 om 00:21

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Het draait Muze tools software. Via Muze Research kun je snel achterhalen welke VST's ondersteund/bekend werkend zijn... Er zijn veel VST's die niet de juiste midi I/O ondersteunen of simpelweg op de verkeerde kanalen waardoor ze niet op de juiste wijze in zo'n box werken en dingen als een footswitch of de knoppen op je keyboard niet werken zoals verwacht...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top