Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Als je een avondje helemaal gek wilt worden, bekijk dan alle clipjes van PAF replica's hier:
    http://www.mylespaul.com/forums/pick...shoot-out.html

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Voorheen werden de RS Fralins gemaakt door Fralin voor RS Guitarworks, die ze dus ook verkoopt. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen. De laatste keer dat ik keek waren ze wel een stuk duurder geworden en inmiddels heeft Fralin de True PAF in zijn assortiment (was daarvoor niet).
    Voor een onafhankelijk oordeel moet je E-J maar vragen, die heeft ze ook een keer gehoord
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Varsseveld
    Berichten
    100

    Standaard

    En wat is de 'T-top' precies? Heb gelezen dat hij die vanaf 72' gebruikte als brug pickup..
    http://www.youtube.com/watch?v=_ygDKK51UPA aardig geluidje.. niet best opgenomen.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    T Top is de opvolger van de PAT nrs. Is wat neutraler, nog steeds medium output. Ik gebruik er één in mijn De Gier custom nu en vind 'm erg plezierig. Maar die heeft een enorm surplus aan eigen identiteit; ik kan me voorstellen dat je op een iets minder rijk klinkende plank zegt "beetje saai pickup". Die kritiek kom ik nog wel eens tegen online. Persoonlijk vind ik 't wel lekker dat -ie geen extra duw in het laagmid of hoogmid geeft. Maar dat kan bij een andere gitaar juist weer broodnodig zijn.

    Ik dacht trouwens dat Page 'm pas veel later gebruikte ter vervanging?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Enige tijd terug vond ik deze Jimmy Page gear website. Daar staat deze informatie op over de pickups in de #1:

    Pickups
    To date, Page's No.1 has seen a few pickup changes. The guitar started life with a set of PAFs. The double white bridge PAF seen from the early years failed shortly after the Australian tour in February 1972. In May '72 the guitar returned with a chrome covered T-Top pickup as a replacement which remained through Led Zeppelin and beyond until the early 90's when it was replaced with a custom wound Seymour Duncan which is believed to still reside in the guitar at the moment. The neck pickup, as far as we know, was never replaced until the 2000's when it a '60 PAF replaced the original for reasons unknown.
    Ik heb het brug geluid van hem met die T-Top altijd wat nasaal en dun gevonden. Moet je ding zijn lijkt me.
    Laatst gewijzigd door E-J; 23 mei 2012 om 22:09

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Ja, die had ik ook gelezen, verkeerd onthouden
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2012
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    21

    Standaard

    Als je naast andere pick-ups ook meteen de Jimmy Page wiring toepast moet je aardig in de buurt komen.

    http://www.cjs-labs.com/sitebuilderc...PaulWiring.pdf

  8. #18

    Standaard

    Page's sound is eigenlijk een 1 x 12" supro combootje van 25W hé. 100W etc is pas veel later ...
    succes,
    Freeqi Audio Design
    www.freeqi.be
    www.highschoolamps.com

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Ik heb het brug geluid van hem met die T-Top altijd wat nasaal en dun gevonden. Moet je ding zijn lijkt me.
    Ja.. ik denk er toch aan om de '77 Dimarzio paf's in mijn Les Paul te vervangen voor '73 Ttops. Dat gaat no doubt dunner en nasaler klinken maar ook helderder en wat controleerbaarder, meer de richting van tele op.
    Bij Page is het soms ook lastig te horen of ie op zijn tele of een Les Paul speelt. Ik bedoel, het is geen Billy Gibbons Les Paul.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Nee precies, hij is nooit zo ver van zijn Tele af gegaan.

    Die Supro, sja... da's hetzelfde als zeggen dat je aan een AC30 en een Deluxe Memor Man genoeg hebt voor "HET" Edge geluid. Ik zie niet dat de topicstarter per se het albumgeluid van I en II wil benaderen. Net als de hele wiring: da's juist van ná Zep...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top