Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Varsseveld
    Berichten
    100

    Standaard

    Het gaat mij inderdaad niet persé om het studio geluid na te bootsen. Dan kan ik wel tig gitaren aan gaan schaffen.
    We spelen in onze band met 2 gitaristen om wel het geluid qua studio partijen op te vangen. Hij speelt met een
    strat.

    Wil niet teveel geld aan verspillen, en denk dat die shed pickups (het eea gelezen) wel redelijk in de buurt komen.
    Zijn €150 en gratis verzending. Wat zijn goeie t-top replica's dan?
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ter correctie, de Shed's zijn 180 pond, dat is iets van 220 euro. Op zich een redelijk goede prijs voor een setje 'boutique' pickups. Ik wilde per se een setje uit Europa i.v.m. persoonlijk contact met de bouwer (die de pickups naar jou wensen bouwt), geen invoerheffingen etc en kwam uiteindelijk bij Shed uit. Er zijn wel andere bouwers in Europa maar die zijn over het algemeen duurder.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Daar moet je dan wel ff een reviewtje van maken!


    Thuis oefen ik redelijk vaak Zeppies, en daarvoor pak ik altijd m'n Tele. Gain kanaal aan van der HT5c met gain minimaal open gedraaid.
    Maar er is niet echt één Page geluid, hij gebruikt vaak ook n beetje Reverb en andere effecten. Het gitaargeluid van de meeste nummers is flink anders. Aan goed oefenen en luisteren naar de juiste aanslag en timing heb je meer dan pickups van een paar honderd euro.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Jimmy heeft bij elke volume pot een push pull; om zijn hb te splitten en om ze in en out of fase te zetten volgens mij.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Jimmy heeft bij elke volume pot een push pull; om zijn hb te splitten en om ze in en out of fase te zetten volgens mij.
    ik bedoel bij elke potmeter

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Klopt, en in serie of parallel. Elke HB is te splitten door de volumeknop uit te trekken en de andere features zitten onder de tone knoppen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top