Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Varsseveld
    Berichten
    100

    Standaard Jimmy Page geluid...

    Forumleden!

    Ik zit er over na te denken om m'n elementen te gaan vervangen.
    Op dit moment zitten in mijn Gibson LP Special faded een Gibson 490-r (neck)
    en Gibson 498T humbuckers.

    Weet dat dhr Page heuze PAF elementen had. Deze jongen heeft geen paar duizenden euro's.

    Al redelijk wat zitten lezen, kom hierop uit dat ik oa. keuze heb op een Burstbucker of seth lovers.
    Hebben jullie nog meer ideeën, ervaringen etc?

    Weet dat ik eigenlijk een 1959slp moet hebben. Maarja, die zijn nog knap duur, zelfs de replica's.
    Speel nu over een jcm800 4104, 1kanaals.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heusinkveld Bekijk bericht
    Forumleden!

    Ik zit er over na te denken om m'n elementen te gaan vervangen.
    Op dit moment zitten in mijn Gibson LP Special faded een Gibson 490-r (neck)
    en Gibson 498T humbuckers.

    Weet dat dhr Page heuze PAF elementen had. Deze jongen heeft geen paar duizenden euro's.

    Al redelijk wat zitten lezen, kom hierop uit dat ik oa. keuze heb op een Burstbucker of seth lovers.
    Hebben jullie nog meer ideeën, ervaringen etc?

    Weet dat ik eigenlijk een 1959slp moet hebben. Maarja, die zijn nog knap duur, zelfs de replica's.
    Speel nu over een jcm800 4104, 1kanaals.
    Wat mij betreft is er voor het geld van Burstbuckers echt wel iets lekkerders te krijgen dan BB's. Zou al eerder de Seth Lovers nemen bijvoorbeeld. Maar kijk ook eens naar Bareknuckle bijvoorbeeld, Lindy Fralin of RS Guitarworks....
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Bkp black dog set checken gok ik zo maar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Of gewoon Mules... Ik heb zelf een Pearly Gates en dat wil toch ook wel erg lekker voor PAF-achtige sounds hoor...
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Een goed setje PAF replica's brengt je ver genoeg, en daarvan zijn er tientallen! Vergeet echter niet de impact van 500k ohm potmeters, de zgn. '50s wiring en paper-in-oil weerstandjes (capacitors). Dat maakt de volumepotmeter een stuk bruikbaarder en je gitaar dus een tikkie veelzijdiger.

    Persoonlijk zou ik voor deze set gaan. Goede prijs, geweldige reviews en je hebt direct contact met de bouwer. Ik heb de PAF Daddy set (een meer gangbare set van PAF's) en die zijn echt geweldig. Sinds dat ik deze heb in mijn oude Tokai is mijn zoektocht naar de ultieme Les Paul voorbij.
    http://www.shedpickups.com/viewpickup.asp?puid=76

    Je versterker is overigens prima. Als je nog dichterbij wilt komen kan ik een Greenback (achtige) speaker aanraden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tone zit in de vingers, en de versterker speelt ook een aardig geval mee!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    JCM800 en Page? Ik zou toch eerder een oude Orange op de kop proberen te tikken! Ga je meer aan hebben! Dat icm een van de setjes pafs die hierboven aangeprezen worden zou je toch echt dicht in de buurt moeten brengen...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Varsseveld
    Berichten
    100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    JCM800 en Page? Ik zou toch eerder een oude Orange op de kop proberen te tikken! Ga je meer aan hebben! Dat icm een van de setjes pafs die hierboven aangeprezen worden zou je toch echt dicht in de buurt moeten brengen...
    Ja alleen ben ik dan voor 2000€ pas klaar. Ook vaak 1 kanaals.
    De shed zeppelins zien er wel aantrekkelijk uit. Misschien maar eens mailen naar die Spencer.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Voor een echt open klank zoals Page die had heb je naast een uitstekend stuk hout ook echt goeie pickups nodig. Ja, dunne snaren, dikke 100W bak en veel met je volume werken maar dat weten we allemaal wel. Burstbuckers en de gemiddelde SD pickups gaan je niks brengen. De eerder genoemde Black Dogs ook niet, veel te veel compressie. En ja, ik heb ze gehad. Mules zijn eigenlijk ook nog iets te bruusk, Stormy Mondays zullen je een stuk dichterbij brengen, die zijn veel opener.
    Persoonlijk zweer ik bij RS Fralins, of de Fralin True PAFs die er tegenwoordig zijn. Echt retegoed. Ook niet goedkoop, maar een klasse apart. Veel meer definitie, maar zeker niet kil klinisch. Heel vocaal klinkend hals element en een brugelement dat bij terugdraaien "mooi dun" (lees: Tele) kan klinken, maar op vol volume goed beukt zoals het hoort.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Varsseveld
    Berichten
    100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor een echt open klank zoals Page die had heb je naast een uitstekend stuk hout ook echt goeie pickups nodig. Ja, dunne snaren, dikke 100W bak en veel met je volume werken maar dat weten we allemaal wel. Burstbuckers en de gemiddelde SD pickups gaan je niks brengen. De eerder genoemde Black Dogs ook niet, veel te veel compressie. En ja, ik heb ze gehad. Mules zijn eigenlijk ook nog iets te bruusk, Stormy Mondays zullen je een stuk dichterbij brengen, die zijn veel opener.
    Persoonlijk zweer ik bij RS Fralins, of de Fralin True PAFs die er tegenwoordig zijn. Echt retegoed. Ook niet goedkoop, maar een klasse apart. Veel meer definitie, maar zeker niet kil klinisch. Heel vocaal klinkend hals element en een brugelement dat bij terugdraaien "mooi dun" (lees: Tele) kan klinken, maar op vol volume goed beukt zoals het hoort.
    Goed om te lezen dat er zoveel meer is dan alleen die 'bekendere' merken.
    Die RS Fralins, zijn die alleen vanuit de USA te importeren of zijn er Nederlandse dealers?
    Zo gauw nog niet gevonden, zag dat ze vanuit lindy fralin komen.. die levert aan Haar, maar
    niet die rs fralins.
    Gitaren: Gibson Les paul Special Faded Worn Cherry, Danelectro DC ’59 50th anniversary WH, Ibanez RG320Fa Amp: Marshall JCM 800 4104, Marshall Lead 100 Mosfet, Marshall 1965B 4×10” Effects: EHX HOG, Akai Headrush E2, MXR EVH Phase 90, Catalinbread RAH, Dunlop Crybaby sw95, Ernie Ball VP6166, BYOC Overdrive2, Boss TU-3, Dc Brick

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top