Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Discussie: Aldi gitaar C.Giant

  1. #1

    Standaard Aldi gitaar C.Giant

    Hoi,

    Met verbazing heb ik vandaag op het forum de adviezen (over het kopen ervan) en de beoordelingen van de Aldi gitaar gelezen.Het moeten toch wel mensen zijn die over bijzondere gaven beschikken om er over te oordelen en anderen te adviseren zonder hem in handen te hebben gehad laat staan op een goed afgestelde te hebben gespeeld.(deze betweters hebben waarschijnlijk ook een glazen bol thuis.)Ik heb de C.Giant zelf afgesteld en er een andere set snaren opgezet en toen vergeleken met een squire van euro 178 aangesloten op mijn oefenversterker een fender mustang 1. De bespeelbaarheid van de C.Giant was helemaal niet slecht zelfs beter dan de squire.Het geluid iets feller. De C.giant wordt bij Thomann in duitsland al jaren verkocht als huis merk onder de naam harley Benton.Er worden er jaarlijks duizenden van verkocht. De gitaar wordt gemaakt in China in een fabriek waar ook bekende merken hun gitaren laten maken.Voor fotos en echt deskundig commentaar zie op dit forum Aaronstonebeat.Ook is op internet een filmpje te vinden van de fabriek.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Bertje,

    als jij de gitaar van de Aldi goed vindt:
    Maar je hebt hem wel moeten afstellen, dat zeg je zelf.
    Wat nu als er mensen bij de Aldi een gitaar kopen, maar deze niet kunnen afstellen? Of wat als er wat mis blijkt te zijn?
    Een gewone muziekzaak kan je dan helpen en je probleem verhelpen, ik zie bij de Aldi nog geen onderhoud plegen..

    Waarschijnlijk is dat de grootste reden waarom er geen gitaren van de Aldi worden aangeraden.

    [/vrouwenmodus]

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertje1 Bekijk bericht
    Hoi,

    Met verbazing heb ik vandaag op het forum de adviezen (over het kopen ervan) en de beoordelingen van de Aldi gitaar gelezen.Het moeten toch wel mensen zijn die over bijzondere gaven beschikken om er over te oordelen en anderen te adviseren zonder hem in handen te hebben gehad laat staan op een goed afgestelde te hebben gespeeld.(deze betweters hebben waarschijnlijk ook een glazen bol thuis.)Ik heb de C.Giant zelf afgesteld en er een andere set snaren opgezet en toen vergeleken met een squire van euro 178 aangesloten op mijn oefenversterker een fender mustang 1. De bespeelbaarheid van de C.Giant was helemaal niet slecht zelfs beter dan de squire.Het geluid iets feller. De C.giant wordt bij Thomann in duitsland al jaren verkocht als huis merk onder de naam harley Benton.Er worden er jaarlijks duizenden van verkocht. De gitaar wordt gemaakt in China in een fabriek waar ook bekende merken hun gitaren laten maken.Voor fotos en echt deskundig commentaar zie op dit forum Aaronstonebeat.Ook is op internet een filmpje te vinden van de fabriek.
    Ja en?

    Hoeveel beginnende gitaarspelertjes kunnen een gitaar afstellen denk je, of hebben daar uberhaupt de gereedschappen voor?

    Je zegt het zelf al: nadat jij de gitaar zelf had afgesteld! speelde de gitaar heel behoorlijk.
    Ik heb als heel veel goedkope gitaartjes afgesteld/aangepast hoor en tot op heden ben ik nog steeds niet onder de indruk van Staggs, Aldi gitaartjes, QTX etc.

    Edit: en om nu gitaren qua geluid te gaan vergelijken op een Fender Mustang 1 ampje, vind ik nu ook niet echt een geweldig kader.
    Laatst gewijzigd door geert1976; 22 mei 2012 om 16:58

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Ik denk niet dat ik ooit goed genoeg ben om uit zo'n gitaar een fatsoenlijk stukje muziek te persen. Het lukt nog niet eens op een van vele duizenden euro's.

    En verder heeft het vooral te maken met voorkeur en beschikbaar budget.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Bertje , iedere gitaar is net zo als als hij wordt afgesteld. De meeste van dit soort instrumenten worden gekocht door absolute beginners die niet weten hoe je een snaar verwisseld , laat staan een gitaar afsteld. Zo uit de doos , zonder check-up of set-up is de kans op een miskleun heel groot. Thomann heeft een service waar je hem terug kunt sturen als iets niet goed is. Bij mijn laatste bezoek aan de grootgrutter heb ik geen servicedesk gezien.
    Alleen al dat soort zaken kan een heel groot verschil maken. De echte doorzetters komen er wel , maar de grote groep die gaat hopeloos de mist in. Het aantal verkochtt instrumenten wat daarna de open haard in gaat is groot genoeg om het te bewijzen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Ik heb geen glazen bol nodig om te zeggen dat het rommel is eerlijk gezegd.
    Iedere gitaar is ''acceptabel'' als je hem goed afstelt.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

    www.facebook.com/timosomers

    Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Rommel met Rommel vergelijken op een rommelige versterker. Wat zit er in jou hoofd? Rommel?
    En serieus, wat is een squire voor gitaar?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers Bekijk bericht
    Iedere gitaar is ''acceptabel'' als je hem goed afstelt.
    dat zei ik ook altijd, tot ik dit weekend 2 stratjes kocht voor 25 euro per stuk een behringer en een caliber, de caliber loopt rondjes om die behringer, de behringer heeft of had, scherpe frets (die heb ik al glad gevijld) een hals die onderaan breder is dan het fretboard, daar zit dus een rand waar je aan kan hangen, de routing lijkt wel met de losse hand te zijn gefreesd, ziet er echt dramatisch uit en ik ben er wel effe mee zoet geweest om hem weer redelijk bespeelbaar te krijgen.
    en nog speelt hij beroerder dan de caliber, zo'n c giant is niet top maar wel van betere kwaliteit dan dit behringer brol, het kan dus veel erger.
    de bouwkwaliteit, afwerking en gebruikte materialen doet ook heel wat, niet alleen de afstelling.

    en ja ik heb wel eens een c giant beet gehad, je moet het net treffen en zoals andere forumleden ook al zeggen die dingen zijn gericht op de beginnersmarkt, en beginners weten vaak niet eens waarvoor de knoppen zijn die op hun gitaar zitten laat staan dat ze die af kunnen stellen.

    trouwens die behringer is wel een extreem voorbeeld, dat is met voorsprong de slechtste gitaar die ik ooit in handen heb gehad en dat zegt heel wat bij mij.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Niet anders dan het andere spul van Behringer toch? Die pedaaltjes trap je kapot als je ze wil activeren

  10. #10

    Standaard

    Rommel met rommel vergelijken? Hoe zit het met je glazen bol Het heeft geen zin mijn Fender van 3500 euro te vergelijken met de aldi gitaar maar ik neem wel de moeite om zon ding te kopen en te testen alvorens commentaar te leveren.En wat jij rommel noemt durf ik zo niet te kwalifiseren Ben niet zon arrogant type

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top