Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Killdry in combinatie met een regelbare Paralel loop....

    Op mijn Amp (The Valve 2/50) zit een regelbare effectloop.
    Ik heb daar nu een rack met G-force aan hangen... en de G-force heeft een Killdry functie.

    Voor een uitgebreid pedalboard, waardoor ik geen 19" rack hoef mee te nemen, zit ik te kijken naar een
    TC Electronic Nova-System. Deze heeft geen Killdry mogelijkheid.
    Wat is het geluidseffect als ik hem parallel in de mix zet?

    Is uiteraard een Pedalboard vraag... maar de kennis is hier groter neem ik aan... ;-)

    Regelpaneel effectloop:

    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Als dat parallel gaat laten lopen gaat hij out of phase klinken, een straaljager dus.

    Ko.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Ik heb nooit met een nova system gewerkt, maar ik neem aan dat ondanks het ontbreken van een kill-dry functie het wel mogelijk is de effecten volledig wet te zetten? Dan ben je er ook.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Er schijnt een kill-dry-mod voor de Nova System te zijn maar die zet inderdaad alle effecten 100% wet zonder een volumeregelaar per effect toe te voegen. Voor mij is zoiets compleet onwerkbaar want ik wil bijv. m'n delay wel op verschillende volumes kunnen zetten. Dat zou in voornoemde geval altijd 50% zijn (ervan uitgaande dat je je FX-signaal op je amp ook op 50% zet).

    M.a.w. als ik jou was, zou ik de G-force houden.

    Snap ook niet waarom TC nog steeds geen SW-update met kill-dry voor de Nova System heeft gemaakt want deze vraag speelt al een behoorlijke tijd en niet alleen hier op gitaarnet.

  5. #5

    Standaard

    dml... de G-force gaat er zeker NIET uit... maar wil een kleinere setup voor erbij.

    Hoe kan het dat de effectloop met een eenvoudig Boss dd3 delay wel werkt? Zit daar geen AD conversie in?
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovieguitarguus Bekijk bericht
    dml... de G-force gaat er zeker NIET uit... maar wil een kleinere setup voor erbij.

    Hoe kan het dat de effectloop met een eenvoudig Boss dd3 delay wel werkt? Zit daar geen AD conversie in?
    Als je E.LEVEL op max zet is het signaal volledig wet. Dan zou ie perfect moeten werken met een parallelle fx-loop. Als de E.LEVEL ergens in het midden zet, zou je fase verschuivingen kunnen horen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top