Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 104
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    ok thx,

    ik heb hem nu in de primer gezet. waarschijnlijk moet ik nog wel eens schuren en dit opnieuw doen. Wat Fingers zegt over die metallic die achterblijft en de kleur die wegtrekt is misschien wel de reden waarom de eerste kleur zo slecht uitpakte.

    verder over het lakken. Ik ga spuiten met motip. spuiten jullie 1 laag die je dan een dag laat uitdrogen of spuiten jullie meerdere lagen (met een interval van pakweg 20min)? en schuren jullie ook (nat) tussen de kleurlagen door?

    grtz

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Ik wil je adviseren om eerst te oefenen op een afvalstuk. Dan krijg je meer gevoel met wat voor een resultaat een bepaalde aanpak geeft. Daarbij hoef je dan niet opnieuw je gitaar kaal te schuren, zolang het nog niet lukt. Metallic is sowieso lastige verf doordat je alles ziet van de ondergrond. Geen krasjes of putjes, want dat zie je direct in het resultaat. De ondergrond moet egaal van kleur zijn.
    Voorkom dat de metallicverf gaat vloeien. Houd dus voldoende afstand en spuit niet te lang op hetzelfde gedeelte. Voor de wachttijd tussen de lagen door, kun je de aanwijzingen op de spuitbus lezen. Kijk dan wel of de buitenste laag inderdaad al is matgeslagen, oftewel voldoende gedroogd voor een tweede laag. Ga nooit de metallic verflaag schuren. Wat denk je daarmee te bereiken? Als de grondlaag vlak is, is de metalliclaag ook vlak. Met schuren beschadig je alleen maar de laag. Laat het geruime tijd drogen tot dat je de blanke laag aanbrengt. Gebruik hiervoor verf van dezelfde fabrikant. Ook daarbij dunne lagen aanbrengen.
    ...en vooral blijven oefenen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    oke, dus ik zal 'gewoon' zorgen dat de grondlaag al perfect is voor ik nog maar met kleur begin

    maar voor ik aan de blanke lak begin moet ik toch eerst de kleurlaag nat schuren met pakweg korrel 1000 ? of geld dit niet voor metallic (ben er trouwens nog niet uit of ik wel metallic ga nemen)

    bedankt al voor de reacties
    grtz

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nee, bij metallic niet schuren, ook niet de eindlaag. zorg er wel voor dat je laatste primerlaag spiegelglad / vlak is.
    Na derde af vierde laag blanke motip kan je schuren met P 1000 en dat dan telkens doen na enkele lagen.
    Laatste laag pas opschuren na een tweetal weken rust, daarna polijsten.

    Bij motip lak ik 's morgens en 's avonds telkens een laag van enkele runs.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Inderdaad, metallic nooit schuren, da's trouwens al "grof" genoeg van zichzelf om als perfecte hechtlaag voor transparant te werken.

    (Als je er geen 100% goed oog in hebt wil ik wel helpen hoor. Niet dat ik een pro ben, maar ik heb het toch al eens gedaan)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    oké, dan ga ik het proberen zoals jullie het voorschrijven. totnutoe deed ik ongeveer hetzelfde, ik heb enkel nog nooit met metallic lakken gewerkt denk ik. vandaar mijn laatste vraag: hoe herken je een metallic lak (als het niet expliciet op de bus staat)

    @ finger: ik ben nooit 100% zeker, maar als ik het niet zelf probeer zal het nooit lukken. mss dat ik je hulp wel inroep bij het solderen

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    nog even een snel foto'tje van de vooruitgang met de hals vandaag



    grtz

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    vandaag heb ik de body voor de 2e keer in de primer gezet. dit weekend nog eens denk ik. en dan hoop ik dat we er bijna zijn.

    voor de rest vordert de hals ook goed. tussenstandje:

    [sorry voor de wazige foto]

    grtz

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    nog een vraagje ivm lakken:

    waar spuiten jullie? ik heb altijd last van stofdeeltjes in de lak. wat doen jullie? ik zie veel mensen die buiten spuiten, maar dan moet er toch ook altijd iets in komen vliegen? of laten jullie dat zo en schuren het eruit?

    grtz

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Buiten, onder een parasol. Het voordeel van nitro is dat het na een minuutje al oppervlaktedroog is (dus stof kan er nog wel opvallen, maar hecht er niet meer aan).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top