Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 104
  1. #11

    Standaard

    "And always keep the future in mind"


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    even iets te weten gekomen over de historiek van dit hout

    zo'n 55 jaar geleden is dit hout gebruikt om een scheidingswand te maken, Later is deze wand nog verplaatst (om mijn kamer van vroeger af te scheiden). Vorig jaar hebben we die wand afgebroken en de spantjes bijgehouden.

    Dus ik heb hier een body van 55 jaar oud pitch pine. Kan slechter voor afvalhout denk ik zo.

    dit kan nog een goei instrument worden

    grtz

  3. #13

    Standaard

    Cool! Esquires zijn vet.
    Speciaal kleurke in gedachten?
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    @thunders : esquires zijn uber-vet!

    we gaan voor iets koperkleurig (gaat goed gaan met het wenge in het fretbord denk ik) , ik ben er alleen nog niet uit of ik het maple wat donkerder ga stainen.... iemand advies?

    de body is af.. ik ga hem nu in de porienvuller zetten en vanaf volgende week begint het lak-werk en de hals





    grtz

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    @ thunders: dit is zowat het idee van de kleur (ik weet nog niet of het ook een zwarte slagplaat wordt, of eventueel een witte)



    grtz

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    kleur idee helemaal goed st robot.

    ik moet zelf ook naar zoiets op zoek voor mijn H44 project, iets meer bronze achtig

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Je schiet lekker op!

    +1 voor de kleur - mooi
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    even deze terug omhoog halen:

    het lak-gebeuren is totaal de mist ingegaan. Ik dacht een soort brons/koperkleurig te hebben gevonden, maar dit was in de verste verte niet hetgeen ik in gedachten had. weer alles afschuren. kortom: de totale demotivatie die iedereen hier al wel eens heeft gehad denk ik. In combinatie met een drukke periode op het werk en samenwonen heeft dit geleid tot weinig tot geen vooruitgang op gitaarbouwvlak. Maar daar komt vanaf nu hopelijk verandering in.

    dus vandaag ben ik al maar begonnen met de body terug in de poriënvuller te zetten (ook dit was duidelijk niet goed genoeg gedaan). Ik gebruik hiervoor rustin's woodfiller. Maar bij de koperlak had ik de indruk dat ik toch eerst nog een grondlaag had moeten zetten voor ik aan de kleur begon? kan dit zo'n beetje kloppen naar jullie ervaring.

    Ik hoop deze kerstvakantie in elk geval met een paar update's te komen op gitaarbouwvlak. misschien komt er nog wel eens een bas-projectje bij....

    grtz

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    voor dekkende kleurlak is mijn ervaring: na porefiller nog een uitgebreide primersessie, aantal lagen en uiteindelijk zo glad schuren dat het eigenlijk al lijkt op een afwerkingslaag. Dan pas de kleurlagen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat Barno reeds zei. Bij metallic-lakken heb je de kleur, het solvent en de metallic deeltjes. Als je de ondergrond onvoldoende opvult, trekt de kleurlaag in het hout, en blijft de metallic achter, en heb je liters lak nodig eer de kleur blijft staan. Op het Shoreline Gold gedoe dat ik met Stijn Kenens heb gemaakt was het recept:

    - Z-Poxy de body, zodat werkelijk iedere porie gevuld is.
    - 2 lagen primer
    - 2 dunne lagen metallic lak (dun spuiten, zo blijven de metallicdeeltjes rechtop staan, en krijg je de typische schittering)
    - een biljoen lagen transparant

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top