Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Dynacord BA300

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Gisteren en vandaag aan het experimenteren met de bias. Hij staat nu heel laag. De versterker is lekker stil. En ik ben de kast aan het herstellen. Het deksel heeft flightcase vlindersloten. En aan 1 kant was de lip eraf. Ik had nog sloten liggen. Dus even een stuk overgezet en de kast (spetterlak) bijgewerkt.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Vandaag een nieuwe elco erin... Met capaciteitsmeter gemeten.. Yep, die is nog fris. Oude eruit nieuwe erin (50/50 Qf). (oude was 47/47 qF). De Elco krijgt 790 volt op z'n kle ote..... Dus in het begin wat tegensputterend... Maar na een 5 minuten is de versterker heerlijk stil en klinkt als een klokje... Zo.. Nu van de week eens goed en vaak gebruiken... En eens kijken of alles ok is. De oude elco had een knappe teerrand...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #13

    Standaard

    veel met dynacords te maken gehad. Vrijwel het hele indo circuit. En het amusementscircuit vanaf de sixties tot nu draaien op dynacord apparatuur. Eenvoudig, technisch superieur, degelijk, waardevast, functioneel.
    Hoewel dat technisch superieur en degelijker stiekem al sinds half jaren 90 niet meer echt waar is. Het bedrijf is door bosch opgekocht, (heeft de goedkope midas tafels nog een tijdje geassembleerd enz)

    Maar rond de wissel van de seventies/eighties was dit DE apparatuur die je op bruiloften, feesttenten enz zag.
    En vele malen te duur voor amateurs / gewone muzikanten. Alleen commerciëlen konden het betalen.
    De gigantjes ontleenden hun bandnaam zelfs aan een dynacrod zangtop!

    Dynacord spul, het zag er al klassen harder-beter-indrukwekkender uit dan wat je verder ooit op de markt zag.


    Dit was een van de de hightech amps die minder bekend is geworden dan de 400 serie. Dat is by far de meest succesvolle basamp van dynacord geworden. De BS410 combo. Wat een geintegreede pre-amp+eindbak+speaker in flightcase combineerde

    http://m.njuskalo.hr/?ctl=display_ad...cala%232957535

    de sound van dynacordamps in die tijd?
    lomp hard droog verdragend, alsof je met klompen op een houten vloer loopt.
    in die tijd gebruikte je ook 15 inch speakers voor bas.
    Trace elliot heeft in de eighties single handedly de hegemonie functioneel basgeluid veranderd met hun 4x10 kasten. Maar dat is een ander verhaal.

    voor knorren, dynamiek, open geluid zit je fout. Voor authoriteit in de hele zaal. Jaren tachtich chorussounds, steek een hoyer of westone viersnaar in een dergelijke versterker en gaan!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Jawel. Da's mij bekend. Maar de BA300 is een versterker waar er maar een paar van verkocht zijn. Net kwamen de solidstate versterkers eraan. En die waren superieur qua onderhoud aan de buizenversterkers. Verder was dit een onmogelijk kostbaar exemplaar. Ik meen iets van 2500 gulden... Er kon een 2x15 bijgekocht worden... Een BC300 een BC500 en de BC800, die was 8x10.

    Inmiddels had zich met de Fender PS400 en de SUNN toppen zich de 'high end klasse' ontwikkeld. de versterker alleen voor de professionele muzikant. En daar was dit een high/high end voorbeeld van.. Ik weet er nog niet zoveel van. Maar dit is wat mijn uitzoekerijtes me de afgelopen tijd hebben geleerd. Dit is de laatste van de cassette versterkers zoals je de Dynacord basversterkers kan noemen. Deze kwam met flightcase deksel.. Heel handig dus.Waarschijnlijk iets wat ze bij Solton hadden afgekeken. (Ik geloof dat ze daar toen eigenaar van waren, en samen met EV... een zeer grote jongen. (EV leverde ook veel van de speakers aan P.A. bedrijven in Amerika. Daar waar Altec en Eminence niet goed genoeg waren, werd EV geplaatst)..

    Over de amp zelf:

    De grafische EQ was nieuw... Direkt op de amp. Een tijd later brengt Ampeg de SVTII uit. Ook met grafische EQ. De 4 EL34's draaien op 780 volt... En leveren daarmee zo'n 150 watt.. 3 band EQ is bijzonder. Want de mid controll kan niet 'cutten' maar alleen bijvoegen.. De neutrale stand is helemaal links. En niet op 12 uur zoals gebruikelijk. bass en treble hebben wel een neutrale stand op 12 uur.... En de DI komt direkt van de output transformer af. het buizengeluid zit dus in de DI...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 14 oktober 2012 om 22:35
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top