Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    17 april 2012
    Locatie
    Schoonhoven-City
    Berichten
    41

    Standaard

    Bouwpakketje Oigun,is mijn echte eerste "doe t zelf gitaartje"dus wilde niet direkt duur hout aanschaffen om t te verprutsen. Deze was afgeprijsd... zelfs goedkoper dan een Kahler los kost ($199,-). Spalted is zeer dun fineer laagje,schuren geen optie dus helaas. Had zelf ook t idee al,eerst zwart,schuren dan groen... maar helaas...

    Zolang ik geen fatsoenlijke werkruimte heb is geheel zelfbouwen uitgesloten helaas.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RatiuG Bekijk bericht
    Zolang ik geen fatsoenlijke werkruimte heb is geheel zelfbouwen uitgesloten helaas.
    Heb complete gitaren op een balkon gebouwd. Waar een wil is.....
    147-c Guitars

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    17 april 2012
    Locatie
    Schoonhoven-City
    Berichten
    41

    Standaard

    Je naam zegt idd al genoeg denk Crazycow... lol Ben niet zo vh paars en PRS heeft genoeg modellen met binding(zeer fraai ook). Heb alleen even geen bovenfrees tot mijn beschikking(rechtmatige eigenaar zit al maanden in "viva la Hollande-Land").
    Kan uiteraard ook de binding "faken" door hem te verven of een "striping tape" te plakken,moet nog even kijken...

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    17 april 2012
    Locatie
    Schoonhoven-City
    Berichten
    41

    Standaard

    Uiteraard Tabula,maar zonder eigen frees,decoupeer,boor/schuur-machines etc doe je zo weinig he... Eerst maar kijken hoe dit uitpakt,dan kan ik mijn balkon(2 bij 1) altijd nog misbruiken...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RatiuG Bekijk bericht
    Kahler zonde....???? Ken eigenlijk weinig tot geen betere tremolo's dan de Kahler... En los zijn ze zeer lastig te krijgen,dus no offence Orpheo maar smaken verschillen blijkbaar. "...is helemaal zonde..."??? Waarom??? wat zou jij gebruiken dan??? Kan zo weinig met zulke commentaren.

    Ben hier op t forum gekomen voor de kennis etc niet voor ieders smaak,dat doet mij namelijk niks.
    dat die kleur mijn smaak niet is, mag duidelijk zijn, en het is slechts smaak.

    maar kahlers zijn zo ongelooflijk rampzalig. Ik heb drie gitaren met kahler, omdat ik geen keus had. (lang verhaal) maar bij nader inzien had ik zo graag er een floyd rose op gehad. sterker nog, ik ga er eentje ombouwen tot het hebben van een floyd rose. floyds blijven VEEL stabieler, je kan benden zonder dat ie vals is na het benden, je kan duiken zonder dat ie vals is na het duiken. Ik heb al mijn kahlers keihard geblokkeerd, ze bewegen geen millimeter naar voren of naar achteren, en ze blijven nu redelijk op stemming. Ik heb een gitaar gehad met een normale brug, en toen er eenkahler op gekregen, en het verschil is immens. de kahler zuigt verschrikkelijk veel sustain en mids weg. Het verschil met een floyd na een vaste brug is echt drastisch. de floyd zuigt minder sustain dan een kahler. het afstellen van een kahler is helemaal een ramp. je bent idioot lang bezig met alles af te stellen, want je kan bij de 2200 series voor les pauls op 2 manieren de gehele actie veranderen. dus daar ben je gewoon echt lang mee bezig, voor een resultaat dat om te janken is. nee, nooit NOOIT meer kahler, en ik waarschuw iedereen die die krengen wil gebruiken. Verschrikkelijke troep. Verstand komt met de jaren, denk ik. Floyds zijn tig keer makkelijker in opzet en onderhoud. De floyd van Gotoh, de floyd van floyd rose zelf; dat zijn de besten.

    Overigens, je argumenten slaan nergens op. 'ze zijn los zeer lastig te krijgen (...) maar smaken verschillen blijkbaar'. Die argumentatie rammelt toch an alle kanten? Je hoeft niet zo heet geblakerd en (onnodig) assertief te reageren omdat ik mijn mening geef. 'Kan zo weinig met zulke commentaren'. Kan je ook een stuk vriendelijke verwoorden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    ieuww vies groen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    mooi hout naturel, maar ben het met bass eens. en die kahler, die is helemaal zonde.
    Ik vind de reactie van TS op deze twee vrij botte, nikszeggende posts wel begrijpelijk, niet onnodig assertief of heetgebakerd geformuleerd. In zelfbouw zijn we dit soort kort door de bocht, volstrekt niet beargumenteerde reacties niet gewoon.
    Laatst gewijzigd door barno; 19 mei 2012 om 02:26

  7. #17
    Member
    Geregistreerd
    17 april 2012
    Locatie
    Schoonhoven-City
    Berichten
    41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    dat die kleur mijn smaak niet is, mag duidelijk zijn, en het is slechts smaak.

    maar kahlers zijn zo ongelooflijk rampzalig. Ik heb drie gitaren met kahler, omdat ik geen keus had. (lang verhaal) maar bij nader inzien had ik zo graag er een floyd rose op gehad........ Floyds zijn tig keer makkelijker in opzet en onderhoud. De floyd van Gotoh, de floyd van floyd rose zelf; dat zijn de besten.

    Overigens, je argumenten slaan nergens op. 'ze zijn los zeer lastig te krijgen (...) maar smaken verschillen blijkbaar'. Die argumentatie rammelt toch an alle kanten? Je hoeft niet zo heet geblakerd en (onnodig) assertief te reageren omdat ik mijn mening geef. 'Kan zo weinig met zulke commentaren'. Kan je ook een stuk vriendelijke verwoorden.
    http://www.youtube.com/watch?v=4yfdoBHEBk8&feature=plcp "Tremolo Torture by Tom Stevens"

    Misschien dat dit filmpje genoeg zegt...??? En wederom smaken verschillen(=een feit geen argument),netzoals de kahler los haast niet te verkrijgen is(=feit geen argument) en voor dus mij een rede geweest om t aan te schaffen...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    oh ja, dat wilde ik nog zeggen. Bij wammiworld kan je ze in ruime getale kopen. flauwekul-argument dus.

    Ik ken al die clipjes. echt. en ik heb ermee gewerkt, met kahlers, en zeg je: het is troep. er is een reden dat o.a. Jackson, Charvel en Carvin nu vooral floyds installeren en niet kahlers. kahlers...zijn...troep.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    verschrikkelijk cheesy, maar wel accuraat

    http://www.youtube.com/watch?v=U41FjfnWLSQ

    kahlers suck.

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    17 april 2012
    Locatie
    Schoonhoven-City
    Berichten
    41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ja, dat wilde ik nog zeggen. Bij wammiworld kan je ze in ruime getale kopen. flauwekul-argument dus.

    Ik ken al die clipjes. echt. en ik heb ermee gewerkt, met kahlers, en zeg je: het is troep. er is een reden dat o.a. Jackson, Charvel en Carvin nu vooral floyds installeren en niet kahlers. kahlers...zijn...troep.
    Ik begrijp je liefde voor Floyd Rose nu wel,en wederom(blijf t herhalen) smaken verschillen... Heel veel succes met je Floyd en laat my maar lekker mijn kahlertje bespelen. Drammen is ook een vak he....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top