Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard isp decimator / g-string

    Weet iemand wat het verschil is tussen een gewone isp decimator en de g-string versie.
    Welke is beter?

  2. #2

    Standaard

    Ik geloof dat je de g-string ook nog in je fx loop kan plaatsen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Klein bumpje. Ik ben ook geinteresseerd in de ISP Decimator en loop, zoals de topicstarter, ook tegen de twee verschillende types aan.

    De gewone Decimator, die kan niet in de fx loop? Ik wil dat ding namelijk gewoon aan laten staan en niet op m'n pedalenbord bijzetten en ben dan dus aangewezen op m'n fx loop, denk ik.

    Wat zijn verder de voordelen van de G-String ten opzichte van de gewone Decimator? Iemand?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wat zijn verder de voordelen van de G-String ten opzichte van de gewone Decimator? Iemand?
    Decimator: Gitaar > Drives/boosters/etc > Decimator > Delay + Reverb
    G-String: Gitaar > G-string > [Drives/boosters/preamp/etc] > G-string > Delay + Reverb

    Oftewel: de G-string werkt op verschil in volume van je gitaar en niet verschil in volume na je drives, wat veel minder dynamisch zal zijn. Daardoor werkt de G-string altijd goed, ongeacht welke drives je aan hebt staan.

    Nadelen zijn de "complexe" bekabeling en de meerprijs.

    Overigens is er voor beide varianten een schema beschikbaar en zou je de gewone Decimator om kunnen bouwen naar een G-String. Ik ga binnenkort een G-Sting bouwen, heb al een Decimator bijna af.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb inmiddels de gewone ISP Decimator op de kop getikt. Nog niet kunnen testen, dus ik kan er verder nog weinig over vertellen. Alleen, ik las het boekje even door van dat ding en daarin staat dat de Decimator even zo goed in de fx loop kan. Ook dat heb ik dus nog niet in de praktijk kunnen testen, maar mocht het werken, dan is dat voordeeltje van de G-String in ieder geval al weg, of niet extra. Kom ik op terug, ga ik testen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In de fx loop is toch niet echt een optie met de gewone Decimator, ben ik achter gekomen. Het kan wel, maar het knijpt je cleane kanaal ook heel erg af bij een meer-kanaals versterker. Ik heb 'm nu zelf voor de versterker en in een loop, na m'n overdrive, zodat ie alleen op de extra boost werkt, als ik die in combinatie gebruik met m'n 2e, of 3e kanaal van m'n versterker, of na de overdrive en distortion, in het geval ik niet over m'n eigen versterker speel. Werkt prima!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Noise gates vind ik met clean sowieso niet geweldig werken, ook voor de versterker.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Noise gates vind ik met clean sowieso niet geweldig werken, ook voor de versterker.
    Klopt, daarom schakel ik mijn Decimator altijd samen met mijn overdrive ...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Precies, ik dus ook. Met een clean signaal werkt zo'n ding echt niet fijn, als je 'm afgesteld hebt op je scheur, dan kapt ie volledig je clean af.

    Harold, jij wilde die G-string toch zelf bouwen? Is het al wat geworden en heb je eventueel bevindingen? Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar dat ding.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Harold, jij wilde die G-string toch zelf bouwen? Is het al wat geworden en heb je eventueel bevindingen? Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar dat ding.
    Tijd ... prioriteiten ... etc ...

    Ik heb al wel een non-string Decimator gemaakt, maar moet ik nog testen/inbouwen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top