Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 100

Discussie: Harmony H44

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Harmony H44

    Ik heb een zwak voor Harmony gitaren. Zeker deze H44 (Stratotone) heb ik altijd geweldige planken gevonden. is ondertussen in de rootswereld echt een iconische gitaar geworden. Vroeger budget, tegenwoordig zijn originele exemplaren zowat onbetaalbaar. zeker de H88 (2pu's)



    Was dan ook blij toen Javaca zelf een professioneel plan ging tekenen en ik denk dat ik een van de eerste afnemers was van dat plan big help!! Voor de productie van deze gitaren werd allerlei hout gebruikt, vaak resthout. De constructie van de vele verschillende uitvoeringen had wel één ding gemeen: neck through maple neck.

    Het hout van de vleugels kon van alles zijn, soms twee stukken, vaak nog meer. Ik gebruik licht mahonie.









    Had ondertussen ook een originele Dearmond Rowe pu op de kop kunnen tikken van een kennis die in de buurt van oi bleek te wonen. De pu was stuk maar een dag later had Saint Oi het ding al herwonden volgens originele specs ... Die is al even onderweg naar hier, please mr Postman, tell me it ain't got lost...
    Laatst gewijzigd door barno; 11 mei 2012 om 14:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top