Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard Hmmmm... BothVerbMod voor € 39,95?!..

    Hmmm... Hebben jullie dit wel eens gezien?!...

    http://home.hetnet.nl/~chrisdus/index.html

    Dan doel ik m.n. op de "BothVerbMod" (let op de prijs!!):

    met deze modificatie krijg je reverb en tremolo op beide kanalen bij modellen met reverb . Tevens heb je geen fase problemen meer als je de kanalen patched of linkt. € 39,95

    Da's toch best prijzig voor een mod waarbij je maar 1 draadje hoeft te verleggen. Er staan nog meer fantastisch mods b.v. de Soulmod (waarschijnlijk regelbare NFB) € 49,95.

    Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek, daar anderen wordt gebruikt geld mee te maken. Dat je een uurprijs rekent voor uit- en inbouwen van chassis en het draadje verleggen, evt. materiaal kosten (druppeltje tin) daar kan ik inkomen, maar dit vind ik toch niet echt OK... Zal wel aan mij liggen.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Tja,

    Ik kan mij voorstellen dat als je er je brood mee moet verdienen, dat de kosten hoger zullen zijn dan als je het als een hobby beschouwt. Zelf reken ik bijna niks omdat ik gewoon bij de baas werk en dit er een beetje bij doe.

    Ik heb dus niets te maken met afschrijvingen, investeringen, huur etc etc. Een uurtje echter is gauw voorbij en dan is de prijs op zich redelijk. Het blijft echter wel een hoop geld. Maar ja dat geldt voor alles tegenwoordig als je iets moet laten doen door anderen.

    Nico

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Hmmmm... BothVerbMod voor € 39,95?!..

    Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek, daar anderen wordt gebruikt geld mee te maken. Dat je een uurprijs rekent voor uit- en inbouwen van chassis en het draadje verleggen, evt. materiaal kosten (druppeltje tin) daar kan ik inkomen, maar dit vind ik toch niet echt OK... Zal wel aan mij liggen.[/quote]


    Ligt ZEKER aan jou !
    Ik vind een bedrag van 39,95 voor ene minimale klus aan een buizenamp toch vrij redelijk. Zoals Nico verderop al zegt, als dit je beroep is ( en die meneer heeft een bedrijfje weet ik toevallig ), zul je helaas tóch tegen hogere (be-)lasten oplopen, die je in je tarieven zult moeten doorberekenen. Helaas is niet alles hobby Pleun.
    Een schilder, of boekhouder , nee sterker nog, een KAPPER krijg je zelfs niet voor DAT tarief.Je moet tóch die klant te woord staan ( 2x ) > amp uitbouwen, weer inbouwen, controleren of alles het weer prima doet, buiten de MOD verrichten. ';n uurtje ben je al snel kwijt.En een BOTH CHANNEL reverb MOD houdt IETS meer in als je het JUIST wil doen.
    Check es bij Dave Funk.

    >Ik vind het toch altijd een beetje zuur om te zien hoe informatie die vrij beschikbaar is voor het grote publiek,

    hier zeg je zoiets ! >>> je hebt gelijk > VEEL info is verkrijgbaar > echter : WIE doet er wat mee ?? toch mensen die kennis van zaken hebben, of zich dit op zijn minst meester hebben gemaakt.
    Alle andere " onwetenden" , of zij die alleen een goeie sound willen en er niks voor willen doen ( zijne er ook hoor ) > die moeten gewoon betalen ! punt.
    Niet iedereen gaat automonteur spelen, of Piet de behanger, of Jan de schilder etc...moet je ook voor betalen, en vaker nog VETTERE bedragen.

    Jay

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Nou, ik vind het goed geld voor chassis uitbouwen, draadje omsolderen en chassis weer inbouwen, want reken er maar op dat dat is wat ze doen. Wat me meer ergert is de toonzetting op de site... Er wordt gesuggereerd dat zijn die kennis in pacht hebben terwijl het algemeen bekende (en flink uitgekauwde) mods zijn. Ik snap het wel, maar leuk vind ik anders.

    Zou het overigens zelf in een kwartiertje doen schat ik... Dure boekhouders en glazenwassers heb jij Johnnyboy... Ik geloof trouwens dat Tegelen doorgaat en Tex Free ook (weet niet zeker).

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Kwartiertje red je niet:

    1) amp open schroeven
    2) chassis eruit
    3) mod aanbrengen
    4) testen
    5) chassis er weer in
    6) amp dicht schroeven
    7) klant bellen

    No way
    En vergeet niet..."haastige spoed is zelden goed"!!

    Nico

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Kwartiertje red je niet:

    1) amp open schroeven
    2) chassis eruit
    3) mod aanbrengen
    4) testen
    5) chassis er weer in
    6) amp dicht schroeven
    7) klant bellen

    No way
    En vergeet niet..."haastige spoed is zelden goed"!!

    Nico
    Ja dat klopt. Vergeet niet het "klant brengt amp en blijft nog even hangen" scenario en "klant komt amp halen en uitgebreid uitproberen"
    Bovendien het zit ook wel eens tegen --> kat piest in amp van klant.

    Al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...

  8. #8
    Dude
    Guest

    Standaard

    Ja dat klopt. Vergeet niet het "klant brengt amp en blijft nog even hangen" scenario en "klant komt amp halen en uitgebreid uitproberen"
    Bovendien het zit ook wel eens tegen --> kat piest in amp van klant.

    Al[/quote]

    ok, bij jouw brengen we dus ook nooit meer versterkers ! ! ! :lol:

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...
    zo zeg, jij bent een carrière als MISTER MINIT misgelopen.

    Jay

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    11 maart 2003
    Locatie
    Biasmongolistan
    Berichten
    69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeeVee
    10 minuten! Easy! Ik gebruik natuurlijk wel mijn trouwe B&D schroefboormasjientje en een fabuleus Weller boutje...
    Ik ga het even doen en timen,

    1) amp open schroeven -1min. (incl chassisschroeven)
    2) chassis eruit -10sec
    3) mod aanbrengen -30sec
    4) testen -1min.
    5) chassis er weer in -10sec
    6) amp dicht schroeven -1.20
    7) klant bellen -1min

    Totaaltijd 5.10

    Biasmongool
    BM-amps

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top