Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: vervangen Pickups

  1. #1

    Standaard vervangen Pickups

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van ondermeer een aldi gitaar ( c.giant ) Deze heb ik zelf helemaal afgesteld en de snaren vervangen voor een setje darrio snaren.Resultaat, aangesloten op mijn fender mustang 1 helemaal nog niet zon slecht geluid.Wel minder dan mijn yamaha grx a2. Mijn vraag is Als ik de pickups van de aldi gitaar vervang voor andere of dan de kwaliteit van het geluid sterk verbeterd.En welke pickups moet ik dan nemen.
    Mijn budget is ongeveer 100 euro.
    Laatst gewijzigd door bertje1; 10 mei 2012 om 16:25

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Je kan er GFS, Tonerider of Wilkinson in prakken, binnen je budget. Of het er erg van opknapt? Ik weet het niet hoor, ik weet niet hoe de basis is van de Aldi.
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    maple neck , Body solid baswood , palisander fretboard , 3 single coil pickups

  4. #4

    Standaard

    Heb je al geprobeerd om de pickups hoger of lager af te stellen? Dat kan ook iets doen met je geluid/toon. Andere pickups is altijd wel een kleine verbetering.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Aaronstonebeat heeft er toch een? Anders moet je hem effe pm'en. En als je gitaar akoestisch erg lekker klinkt maar versterkt niet,zullen pickup changes wel zin hebben. Maar of je voor 100 euro een vooruitgang boekt? Ik verwacht van wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top