Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Seagull M6 Cedar

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    13 januari 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    32

    Standaard

    Onlangs heb ik een Seagull M6 Cedar gekocht. Zeer prettig geluid, iets warmer dan de S6+ serie. Ik zit alleen met een vraag. Het bovenblad van mijn seagull is veel donkerder dan het bovenblad dat ik steeds op foto's zie staan. Is hier sprake van een andere houtsoort, of zijn de kleuren bij de foto's niet betrouwbaar. Weet iemand hier iets meer van?

  2. #2

    Standaard

    een bovenblad van ceder (red cedar)is van nature donkerder dan een bovenblad van sparrenhout (spruce). ceder komt minder vaak voor bij stalensnarige gitaren - om welke reden je ze op foto's niet zoveel tegenkomt -maar is heel gangbaar bij klassieke gitaren en heeft akoestische eigenschappen die,hoewel iets anders, kwalitatief gelijkwaardig zijn aan die van spar.
    Groet,Marcel (0252 - 620939)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    De kleur veranderd toch naarmate de gitaar ouder wordt? Ik heb een oude hohner waarvan het bovenblad nu wel donker oranje lijkt. Mijn sigma martin is daarentegen nog heel licht maar die wordt ook nog wel wat donkerder hoop ik. De klank wordt ook beter, ten minste dat is mijn ervaring.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top