Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard Pod => Speakercabinet

    Tot zover ben ik dusdanig tevreden over mijn Line 6 Pod HD dat ik heb besloten hier een leuke live set voor te maken maar in rack gear ben ik zelf nog niet zo heel erg thuis.

    Wat ik wil:

    Het directe geluid wat uit de pod komt doorlinken naar een speakercabinet voor monitoring op het podium en ook direct door naar de PA zodat ik ook weet hoe mijn zaalgeluid zal zijn.

    Waar moet ik dan rekening mee houden wat ik nodig heb. Ik wil dus een klein rack hiervoor hebben. Waarschijnlijk gaat het 3 HE worden.

    1) Rack tuner (eventueel)
    2) De amp tussen de pod en speaker cabinet
    3) een lade ruimte voor mijn draadloze receiver.

    Heb ik dan in feite voor die link alleen een poweramp nodig? En welk signaal gaat door naar de PA. Dat zal waarschijnlijk degene zijn voordat hij door de poweramp komt. Dus dan zou ik een splitter moeten hebben tussen de pod en de amp in.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Als poweramp zou ik dan geen gitaar amp kiezen maar een een PA power amp. Een gitaar poweramp kleurt je geluid namelijk, een PA amp is neutraler.

  3. #3

    Standaard

    Aan de andere kant, zo'n pod is al steriel genoeg, misschien dat een Marshall valvestate beter klinkt, of nog beter een buizenversterker. Als je een speaker line-out gebruikt om op de PA aan te sluiten heb je ook nog wat speaker/amp-interactie in je geluid, lijkt me geen overbodige luxe heb ik het idee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ik heb al een buizen amp staan en ik brtn dusdanig overtuigd van de sounds uit deze pod dat het goed is voor me. Een PA poweramp is dus een goed idee.

    Ik wil iets wat Mn geluid zo min mogelijk kleurt. Of een actieve monitor.

  5. #5

    Standaard

    Dan zou je ook een gewone hifi versterker kunnen gebruiken.

  6. #6

    Standaard

    Als je 'hetzelfde' wilt horen als uit de pa, dan is er maar een keuze: fullrange. Dus dan moet je sowieso niet met gitaarspeakers aan de gang maar met -bij voorkeur- actieve monitor. Is genoeg in te vinden.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Dan gaat het gewoon lekker een actieve monitor worden. Bedankt voor de reacties.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Dribbel, heb je en PM gestuurd

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Ik heb niks ontvangen nog? Zit misschien wat vertraging in.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Nu wel als het goed is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top