Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard program change met fc-200 of fcb 1010

    Hallo,

    Wie kan me even helpen. Ik heb een mesa boogie quad preamp, die heb ik doorgeschakeld naar mijn voodoolab gcx om zo mijn kanalen te schakelen.

    Nu heb ik een Roland FC-200 en een fcb1010 om de kanalen mee te schakelen. Ik heb de handleiding van beide controllers al tig keer doogelezen maar ik snap er werkelijk helemaal niets van. Ik moet toch een program change programmeren onder elke knop? Hoe doe ik dat?

    Groeten,
    marcel
    Laatst gewijzigd door danee; 6 mei 2012 om 16:06

  2. #2

    Standaard

    ok ik ben nu zover dat ik met mijn fc-200 de kanalen aan en uit kan zetten.

    Probleem is alleen dat kanaal 1 niet uitschakelt als in voor kanaal 2 kies.
    Wie kan me verder helpen?

  3. #3

    Standaard

    Misschien moet je de Midi faq eens lezen of op mijn website nocki.nl onder guitars en gear - midi voor gitaristen.

    Met CC's geef je 1 commando. Met een PC geef je een preset waarin je bepaalde dingen standaard aan of uit zet zonder dat je extra commando's moet.

    Het leuke van de ground control is dat je 4 knoppen met cc's hebt waarmee je je kanalen kan schakelen en 8 met cc's waarmee je fx of bv je eq kan schakelen.

    Het is een aanrader om die te kopen en de andere midi pedalen weg te doen. Het kan wel met je FC200 of behringer maar de GCX maakt het een stuk makkelijker.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht

    Met CC's geef je 1 commando. Met een PC geef je een preset waarin je bepaalde dingen standaard aan of uit zet zonder dat je extra commando's moet.

    Het leuke van de ground control is dat je 4 knoppen met cc's hebt waarmee je je kanalen kan schakelen en 8 met cc's waarmee je fx of bv je eq kan schakelen.

    Het is een aanrader om die te kopen en de andere midi pedalen weg te doen. Het kan wel met je FC200 of behringer maar de GCX maakt het een stuk makkelijker.
    je bedoelt 4PCs en 8CCs.

    Daarnaast slecht advies om de FCB te verkopen. Voor minder dan 2 tientjes installeer je de UNO-chip, en dan heb je 5CC's 5PCs en nog eens 2 expressiepedalen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Is een quad wel midi-switchable? Nee toch? Ik neem dus aan dat je schakelt met de control outputs... Hoe heb je e.e.a. ingesteld op de FC?

  6. #6

    Standaard

    Ik bedoel idd 4 PC's en 8CC's. Mijn laatste info was dat de UNO chip niet meer leverbaar was... Ombouwen is een optie maar kwa gebruiks gemak ben ik enorm blij met de GCX geweest.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door www.ossandust.de
    Latest update of this website : April 2012.
    Ordering UnO EPROMS will be possible as long as this website is online.
    Gelukkig nog leverbaar

  8. #8

    Standaard

    Dan is het heel simpel voor de TS. Gewoon FCB1010 goed programeren en even de juiste nummertjes opzoeken voor de loops...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki Bekijk bericht
    Dan is het heel simpel voor de TS. Gewoon FCB1010 goed programeren en even de juiste nummertjes opzoeken voor de loops...
    Om de FCB goed te programmeren, gebruik ik wel de FCB 1010 - PC Editor. Dat maakt het een stuk makkelijker en overzichtelijker, dien je wel een USB - midi adapter te hebben.

  10. #10

    Standaard

    Inmiddels de ground control gebruikt, de rest op MP gepleurd Inmiddels werkt het. De groundcontrol is vrij simpel te programmeren.

    Dank voor de reacties

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top