Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard Foto en info over mijn zelf gebouwde gitaar

    Ik heb mijn eigen gebouwde gitaar zo'n beetje in elkaar zitten
    Ik wacht nu alleen nog eigenlijk op een kam zodat ik de toon van dit mooie beesje kan testen.



    Het is een strat achtige body van Mahony.
    Nek soort even vergeten.
    2x PAF Humbucker van Gibson(Ovation)
    Schaller mini achtige stemmechanieken, gesloten mechanieken in olie bad.

    Ik heb de electronica zo goed als af alleen ik moet er nog een bug uitwerken, de volume knop van het nek element beinvloed het volume van de gehele gitaar ipv 1 humbucker.

    Ik ben bezig met een artikel over mijn zelf gebouwde gitaar inclusief de prijzen van onderdelen e.d. en uitvrezen e.d. het is een rot klus geweest maar ik hoop dat jullie het resultaat ook mooi vinden

    Laat me horen wat jullie dus van mijn nieuwe liefie vinden :wink:

    p.s. ik merk dat onze koelkast en mijn moeder haar achterwerk op de foto staan, hier hoeven jullie geen commentaar op te geven

  2. #2

    Standaard

    mooie gitaar, ik zou alleen de elementen ff draaien, dus niet van plek verwisselen,maar de nu zichbare "polepieces" ff naar de andere(uiterste) kant zetten.

    net als bij alle les pauls etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.527

    Standaard

    ik zie je moeder helemaal niet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    ik zie idd je moeder ook niet. :lol: Wel een mooie gitaar, waar is ie mee afgelakt (de body), en wat voor brug ga je er op zetten (standaard strat, strat met trem?)?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2001
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    2.524

    Standaard

    oh ja, als ik het goed begrijp heb je dus 2 volume knoppen en 1 tone... of niet? Waar heb je de onderdelen gehaald, of was het een compleet bouwpakket? Zo ja, waar heb je dat dan gehaald?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    mooie gitaar hoor.. ik neem aan dat je hem in deze kleur laat? (ja waarom zou je anders eerst de elementen etc. er in flikkeren) zit er wel leuk uit vind ik. Alleen humbuckers met kapjes in een strat vind ik niet echt cool. maar een body van mahonie.. weer es wat nieuws. Vast een hele mooie gitaar!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard

    Mijn moeder zit een beetje donker mijn fout maar als je goed kijkt zie je haar wel :$

    Idd ik heb 2x volume 1x toon, de onderdelen heb ik als standaard strat bouwpakket gekocht bij de gitaar handelaar, maar de humbuckers appart gekocht. Electronica zelf gedaan.
    De kam wordt een strat zonder trem.
    Op het moment is hij nog niet gelakt, ik wil eerst de klank bekijken en daarna zie ik wel hoeveel lak lagen en welke lak ik kan gebruiken

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door green_day
    mooie gitaar hoor.. ik neem aan dat je hem in deze kleur laat? (ja waarom zou je anders eerst de elementen etc. er in flikkeren) zit er wel leuk uit vind ik. Alleen humbuckers met kapjes in een strat vind ik niet echt cool. maar een body van mahonie.. weer es wat nieuws. Vast een hele mooie gitaar!
    Ik laat de gitaar blank van kleur doorzichtige lak. Ennuhm PAF humbuckers jah de een vind ze mooi de ander niet maar ik heb zoiets als de klank maar lekker zwoel (en geil) is :P

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de body ziet er eerlijk gezegd meer uit als elzen dan mahonie

    hoe ga je het tremelo gat opvullen?

    als ik je probleem een beetje begrijp, moet je de volume i.p.v. op de standaard plek van uitgang op de 5 standen schakelaar nu op de toon uitgang van de zelfde schakelaar zetten (die pole die correspondeert met de betreffende pup (schema's kun je vinden op bijvoorbeeld de fender site)

  10. #10

    Standaard Leuk!

    Ziet er goed uit, vind het altijd wel leuk om te zien dat mensen zelf gitaren en versterkers bouwen. Ik ben benieuwt hoe die speelt, veel succes!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top