Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: HNGD Naga CAE 09 CE

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Music HNGD Naga CAE 09 CE

    Afgelopen week zag ik op MP een advertentie staan van een Naga gitaar in Veendam, te koop bij Shoreline Acoustics. Na wat rond gegoogled te hebben kwam ik oa hier een topic tegen http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...80-Naga-gitaar van iemand die ook een Naga had gekocht bij dezelfde winkel.

    Gezien de positieve reacties die ik oa daar las, en Veendam maar een klein half uurtje rijden is heb ik gistermiddag een bezoekje gebracht aan Shoreline Acoustics.

    Na uitgebreid testen heb ik de gitaar gekocht!!
    Ik had m'n eigen versterker meegenomen (fishman Loudbox Mini), ik ben in de veronderstelling dat je toch het beste op je eigen 'spul' kan testen. Tjonge jonge wat een dijk van een gitaar, zowel versterkt als unplugged vind ik hem prachtig klinken. Het geluid is vol, warm, diep, en toch ook sprankelend kraakhelder.

    Maar nu eerst tijd voor plaatjes!











    Dat was em!

    Groeten,
    Robert

  2. #2

    Standaard

    Ken het merk niet. Niettemin veel plezier met je nieuwe gitaar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    En niets zo charmant als een gitaar aan de wand.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Hier nog een, ken het merk ook niet maar inderdaad, gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe gitaar!!
    Een dikke streep is ook een lijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Het wordt wat saai, maar hier nog een: Ik ken het merk niet maar veel plezier ermee. Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Standaard

    Dank voor jullie reacties!
    Had er hier en daar wel eens wat van gehoord, schijnt in Azië een populair merk te zijn? Doet er ook nie toe, ik ben er blij mee!
    hier staan de specificaties van de gitaar.
    Vanmiddag is er in Ter Apel (grunn) een Jamsessie, misschien dat ik daar ook nog een stukkie op m'n nieuwe aanwinst ga speulen

  6. #6

    Standaard

    ziet eruit als een sjiek ding. veel plezier ermee!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard

    Hey, ik zie dit 'draadje'' van een paar maand geleden nu pas. Ik heb toen mijn eerste indrukken gegeven. Volgens mij heb ik destijds exact dezelfde gitaar gekocht. Het is inderdaad een fijne gitaar, met prima klank.
    Maar...helaas speel ik er bijna niet op - speel nu meer electrisch en heb nog een andere akoestische gitar - dus ik overweeg nu om hem misschien maar op marktplaats te zetten, want ja...een gitaar daar moet je op spelen!

    Hopelijk bevalt de Naga gitaar nog steeds, veel speel plezier.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Als ik de specs zo lees is het zeker geen "hardboard" gitaartje. Allemaal solid en dat maakt em er niet slechter van. Alleen back and sides van Jacaranda, dat zegt me dan weer niets.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Als ik de specs zo lees is het zeker geen "hardboard" gitaartje. Allemaal solid en dat maakt em er niet slechter van. Alleen back and sides van Jacaranda, dat zegt me dan weer niets.
    Vederlicht♫
    Nou, volgens mij heeft de TS net zoals ik een gitaar een "CAW 06" model uit de zgn "06" ''solid top'' serie.

    Dus je moet heel goed opletten welke code er op de sticker in de gitaar staat.
    En dan op die fijne website van naga (not!) kijken*.

    In de eastern series zijn de gitaar volledig massief.

    Maar daar zit ook wel een prijsverschil tussen de volledig massieve gitaren en de Naga gitaren met alleen een solid top. Alleen top massief gaat voor 17000 Taiwan dollar = ca 460 euro.
    En die eastern serie is 32600 Taiwan dollar= 890 euro

    *persoonlijk denk ik dat naga gitaren o.a. door hun slechte promotie/dealers (die in Veendam is er weer mee opgehouden volgens mij) nergens te vinden zijn in Nederland. Terwijl het toch fijne gitaren zijn met een heel goed geluid

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Standaard

    Vederlicht, een hardboard gitaartje is het idd zeker niet, Jacaranda schijnt een boom te zijn die vooral in Zuid/Midden Amerika voor komt en in Azië. (als ik wikipedia mag geloven, lang leve internet! )

    Hessespes, de gitaar bevalt me nog uitstekend, eigenlijk steeds beter en beter!
    Zonde eigenlijk dat je er niet zo veel meer op speelt, ben je er al over uit of je hem verkoopt?
    Ik heb echter geen CAW 06 serie, op een foto uit m'n eerste post is (als je goed kijkt) CAE 09 CE te lezen (de foto waar het klankgat in beeld is)
    Wat je zegt qua prijs klopt wel redelijk, maar ik heb er wat minder dan €890 voor betaald.
    Wat de site betreft van Naga geef ik je helemaal gelijk.. Drama!
    Erg jammer eigenlijk, want het zijn idd fijne gitaren. Een goede engelse layout zou de site al stukken aangenamer maken.

    Het lijkt er trouwens wel op dat Shoreline Acoustics er mee gestopt is, ik wou zojuist even de site bekijken en schijnbaar verkoopt ie nu tablets en laptops e.d.??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top