Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    vraagje vinger kussen weg behandeling mallet vinger.

    bijna 5 maanden geleden scheurde ik me pees van me linker middelvinger en heb ik 3,5 maanden met een spalk om me vinger gelopen. Nu is hij er eindelijk af en is het bijna weer helemaal genezen. Ik heb er gelukkig geen last meer van en gitaar spelen gaat weer prima.
    Alleen heb ik nu een ander probleem..... Mijn vinger kussentje is nu helemaal weg.
    Dit is gekomen omdat het spalkje erg strak om me vinger heen zat, en het lijkt wel of hij hem "weg gedrukt heeft"

    Tijdens akkoorden spelen is dit erg lastig en ik kan hierdoor bijna niet meer met het topje van me vinger de snaar indrukken (omdat dan me nagel tegen de hals komt)

    Ik hoopte dat na veel spelen dit wel weer terug zou komen of er een flink blok eelt op zou krijgen.
    Het eelt is gelukkig weer helemaal terug maar me vinger kussen is nog zo plat als eerst.

    heeft iemand hier ervaring mee en/of hebben jullie tips?
    het begint namelijk aardig te frustreren...

    gr koen

  2. #2
    Meester
    Geregistreerd
    7 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    12.645

    Standaard

    verplaatst naar diversen

    GOLDMEMBER

  3. #3

    Standaard

    Welkom op het forum. Allereerst mag je je gelukkig prijzen dat de pees goed genezen is. Mijn vriendin heeft met een scherpe spiegel deze pees doorgesneden, Ook een tijd met zo'n spalk gelopen, maar die heeft niet gewerkt. Sindsdien staat haar vinger zo:


    Om je kussentje terug te krijgen zou je kunnen proberen om je nagel heel kort te knippen en dat een paar weken vol te houden, dan komt het kussentje vanzelf weer aan de bovenkant te zitten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Geen ervaring met een vinger, maar na 6 weken gips, vanwege een gebroken enkel, was de kuit van mijn rechterbeen flink geslonken. Langzaam kon ik dat weer opbouwen tot het oude niveau. Kostte mij minimaal een half jaar en voor de verdere herstelproces stond minimaal een jaar. Je zou bijvoorbeeld een fysiotherapeut kunnen vragen of teruggroei is te stimuleren. Bijvoorbeeld door massage of met bepaalde oefeningen. Het lijkt mij dat een goede doorbloeding van de vinger herstelt moet worden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    misschien is het zelfs beter voorlopig niet gitaar te spelen
    inderdaad aan fysio/arts vragen.

  6. #6

    Standaard

    Van de fysio mag ik al weer gitaar spelen. heb het langzaam opgebouwd in 1 maand tijd.
    ik heb me nagel nu zo ver mogelijk af geknipt, maar dit helpt niet genoeg... helaas heb ik geen afspraken meer bij de fysio, dus kan het haar helaas niet vragen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Vanuit mijn oude beroep (nu WAO) durf ik haast zeker te zeggen dat de vingertop (kussentje) na verloop van tijd terugkomt.
    Vergelijk het met een been welke in het gips gezeten heeft.
    Het betreffende been wordt dunner als de andere en wanneer het gips is verwijderd komt de spiermassa weer terug en ook het onderliggende weefsel.
    Persoonlijk zou ik het gewoon afwachten, wel af en toe gitaar spelen maar beperkt, om de top een kans te geven zich te herstellen.

    P.s. Aan de balie kun je altijd bij de fysiotherapeut zijn/haar mening vragen echter een (huis) of een behandelend arts zal je toch meer een bevestigend antwoord kunnen geven. Gewoon langs gaan en vragen.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top