Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 49
  1. #21
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mijn pod pro heeft geen problemen met schakelen tussen patches. De vorige modellen hadden dat ook niet.
    Ik heb nu een half jaar de HD pro en gitaargeluid is prima. Onze zangeres heeft prima geluid op de in ears. Ik versterk mezelf met 2 monitoren. Ook handig in kroegen als je dit zelf kan regelen of schnabbels.

    Tips:
    -NEEM EEN LINE6 PEDAAL bij een POD PRO. Deze zijn met 200 euro duur maar degelijk en werken zonder programmeren. Kies anders de HD 500.
    -Het is kudt maar lees de manual van a tot z en leer het ding te programmeren zonder computer editor.
    -Groot probleem met patches maken is volume verschillen. Besteedt hier tijd aan. Bij twijfel programmeerde ik soms 4 keer dezelfde patch met verschillende volumes zodat je live direct kunt kiezen.
    Vriendelijke groet,

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Dank je, goede tips.
    Ik wil er sowieso een FBV mk II bij, dus dat komt goed.
    De manual ben ik nu al aan het doorspitten, editen m.b.v. de PC is voor mij altijd al facultatief geweest dus dat zal nu ook niet anders zijn. Wat betreft de volume verschillen is het hoogstwaarschijnlijk niet anders dan met de meeste vergelijkbare apparaten dus daarin voorzie ik ook geen problemen.

    We hebben met de band nu al een compleet in-ear systeem: 6x Sennheiseer IEM-zenders en een Crest XR20M monitortafel.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    En hopla, POD HD Pro en FBV Shortboard MK II incoming!!

  4. #24

    Standaard

    Had je trouwens al eens bedacht hoeveel latency je tegengaat door inears te gebruiken?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #25

    Standaard

    Ik heb 1,5 week geleden een 11R gekocht en ondertussen enkele concerten mee gedaan. Leuk ding vind ik, je kan er heel leuke sounds mee maken. Ik gebruik deze met monitors of/en met in-ears. Altijd best dat je iets van geluid hebt op het podium om "speakerinteractie" te hebben.

    De 11R heeft inderdaad niet zoveel opties en effecten als de modelers van Boss of Line6 maar ik vind diegene die erin zitten wel kwalitatief beter. Het enige wat ik eigenlijk mis is een octaver en een globale eq voor alle presets. En inderdaad is er wat vertraging bij het schakelen tussen presets. Zou eigenlijk niet mogen bij een apparaat in die prijsklasse, mijn Tonelab LE heeft dit niet. Misschien is dit wel omdat de amp-algoritmes veel complexer zijn. Maar hinder heb ik er voorlopig niet van ondervonden.
    Tech 21 Power Engine te koop

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano Bekijk bericht
    Ik heb 1,5 week geleden een 11R gekocht en ondertussen enkele concerten mee gedaan. Leuk ding vind ik, je kan er heel leuke sounds mee maken. Ik gebruik deze met monitors of/en met in-ears. Altijd best dat je iets van geluid hebt op het podium om "speakerinteractie" te hebben.

    De 11R heeft inderdaad niet zoveel opties en effecten als de modelers van Boss of Line6 maar ik vind diegene die erin zitten wel kwalitatief beter. Het enige wat ik eigenlijk mis is een octaver en een globale eq voor alle presets. En inderdaad is er wat vertraging bij het schakelen tussen presets. Zou eigenlijk niet mogen bij een apparaat in die prijsklasse, mijn Tonelab LE heeft dit niet. Misschien is dit wel omdat de amp-algoritmes veel complexer zijn. Maar hinder heb ik er voorlopig niet van ondervonden.
    ff of topic, maar hoe verhoudt een Tonelab zich t.o.v. die duurdere toestellen?
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  7. #27

    Standaard

    Tonelab doet niet m.i. niet onder voor iig L6. Ik zou er zeker naar luisteren als je iets zoekt in die hoek.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Tonelab doet niet m.i. niet onder voor iig L6. Ik zou er zeker naar luisteren als je iets zoekt in die hoek.
    Dank. Ik speel altijd op buizenversterkers in een all round coverband (reps en live), maar is niet altijd goed/makkelijk inzetbaar. En bovendien speel ik live met een Strat en ook met een Les Pau. Deze gitaren verschillen onderling erg qua volume en klank, zodat ik niet zo maar de andere gitaar inpluggen zonder ook iets aan tone- en volumeregeling te doen. Maar in een partyband is daar niet echt veel tijd voor om aan de knoppen te draaien. Het lijkt me wel handig om met een Pod of Valvetronix o.i.d. aparte settings te maken voor beide gitaren. ik heb al vele jaren een vox valvetronix VT30 voor thuis. Ben daar heel tevreden over. Daarom mijn interesse voor een Tonelab. Op m'n PC gebruik ik een L6 Toneport, maar dat geluid vind ik veel minder natuurlijk dan dat van mn VT30.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    ff of topic, maar hoe verhoudt een Tonelab zich t.o.v. die duurdere toestellen?
    Zoals ondertussen gezegd is kan de Tonelab de vergelijking met de duurdere modelers aan. Ik heb een aantal jaren geleden mijn buizenversterkers verkocht om enkel nog de Tonelab (LE) te gebruiken, zo dicht in de buurt kwam deze qua klank en feel (ik kon hem alleszins zo instellen dat hij in de buurt kwam). Als je daar nog bijneemt dat het minder sleurwerk met zich meebrengt bij optredens was het voor mij een no-brainer. Ik weet niet waarom je er zo weinig over hoort vergeleken met de concurrentie van Line6 ed. Naar mijn mening klinken de oude modelers van VOX nog steeds beter dan de nieuwste telgen van Boss en Line6.

    Met de overschakeling naar een 11R nu ben ik toch een beetje teleurgesteld. Het is een super apparaat dat doet wat het marketingpraatje belooft. Maar voor iets dat bijna 3 keer meer kost dan mijn Tonelab indertijd had ik er toch meer van verwacht.
    Tech 21 Power Engine te koop

  10. #30
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Mij hetzelfde, ik hoorde geen verschil tussen de pod hd pro en de veel duurdere axe fx. Ik ben ook maar een amateur en koos daarom voor de pod hd pro.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top