Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 49
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Gitaristen zijn sowieso typisch.

  2. #12

    Standaard

    Latency in audio wordt vaak gekoppeld de tijd die een unit nodig heeft om een signaal te converteren voordat het weer naar buiten gaat. Bij modellers is deze factor belangrijk omdat het in hoge mate de feel en het realisme van een "echte"versterker benadert. Ik begrijp die verwarring wel, zeker als je niet bekend bent met latency fenomenen op geluidskaarten...Typisch:-)
    Te koop: Home made dumblelator in 1HE 19"rack. ,pm voor details!

  3. #13

    Standaard

    Typisch voor mij is dat ik verwarring probeer uit te sluiten, of zoals hier uit te bannen....
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Weer ontopic:

    Dit filmpje heb ik gemaakt de vorige keer dat iemand naar de vertraging vroeg: www.youtube.com/watch?v=nA9PyRBrn9E

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Handig!! Ik merk toch enige "latency" (typisch) tijdens het schakelen van patches. Ik krijg ook een beetje de indruk dat het tussen de verschillende patches onderling kan verschillen, wellicht dat dat komt door de structuur van de patches? Overigens schakelt mijn good 'ole GT-8 sneller.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Latency is gewoon een prima benaming hoor. Niet nodig dat uit de wereld te helpen als je het mij vraagt. Duidelijker is het als je erbij verteld _welke_ latency je bedoeld. In dit geval dus geen signal processing latency, maar patch switch latency (die overigens een optelsom zal zijn van de signal processing latency en nog een bult andere). De tijd die het elektrische stroompje nodig heeft om door de kabel te reizen heet propagation latency en een gitarist die te laat op zn pedaal trapt is dan prutser latency .

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Handig!! Ik merk toch enige "latency" (typisch) tijdens het schakelen van patches. Ik krijg ook een beetje de indruk dat het tussen de verschillende patches onderling kan verschillen, wellicht dat dat komt door de structuur van de patches? Overigens schakelt mijn good 'ole GT-8 sneller.
    Ik zei ook niet dat er geen latency (trolololol) is, maar dat ik er in de praktijk geen last van had. Vaak wissel je toch van geluid tijdens een drumfill ofzo, dan hoort niemand dat je geluid even hapert. Ik zelf niet in ieder geval.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Gelijk maar vermelden dat ik niet ga doorsparen voor een (2e hands) Axe FX of een Kemper.
    Ik ben dus op zoek naar een behoorlijke modelingdoos die voornamelijk live moet worden ingezet. Geen amps, geen speakers, gewoon rechtstreeks naar de PA.
    en hoe wil je jezelf horen in deze opzet ?
    In ears ?

    Ik gebruik trouwens zelf een Digitech 1101, met een ss-poweramp en cabs ....
    en geen last van schakelvertraging / latency





  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Lieve gitaarvrienden, de vertraging bij het schakelen tussen twee patches is NIET latency, ok?.
    Delay?
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    en hoe wil je jezelf horen in deze opzet ?
    In ears ?

    Ik gebruik trouwens zelf een Digitech 1101, met een ss-poweramp en cabs ....
    en geen last van schakelvertraging / latency
    Yep, in-ears.

    GSP1101 ook nog aan zitten denken maar ik zag in de manual niets terug dat de delay met tap tempo en dotted 8th gebruikt kan worden. En da's toch best wel een must.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top