Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 49 van 49
  1. #41
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    ik heb er geen last van, misschien dat die chorus komt door je versterking. De hd500 is puur stereo en misschien hoor je een kleine vertraging tussen links en rechts. Als je puur mono speelt kun je de mixer in het menu op mono zetten.
    Vriendelijke groet,

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard 'Lag' ..!

    Spuit 11 met off'ish-topic post:
    Latency is in mijn 'wereld' inderdaad de vertraging t.g.v. digitale bewerking in een computer, en het terugspugen via de audio-interface/geluidskaart.
    De 'vertraging' bij het schakelen tussen presets (de Lexicon MPX-1/G2 schijnt daar ook 'veel' last van te hebben), zie ik bij onze Angelsaksische vrienden vaak als 'switching lag' beschreven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Delay?
    On-topic, ik heb gister bij Feedback voor het eerst een 11R-via-koptelefoon geprobeerd.
    Manmanman, wat een wereld van verschil met een Pod XT.
    Ben nu wel benieuwd hoe die Tonelabs zijn...

    Bevindingen:
    1. Er zit weinig vertraging tussen het schakelen van presets, maar deze is wel 'hoorbaar' (geluid valt even weg). Ik denk dat dit live even veel/weinig problemen geeft, als channel-switching op versterkers met een 'schakel-klik'.
    2. De presets die ik testte (Blackface, Vox) klonken erg prima qua klank en gevoel (dynamiek bij spel, en hoog/mid-controle bij terugdraaien gitaar).
    3. Presets waren voor de verandering relatief 'droog', dus geen ping-pong-mega-chorus. Hierdoor klonk de basis-versterkermodelling heel lekker, zelfs door een koptelefoon (dat vind ik bij modelling software vaak net-niet).
    4. De 2012 New American Standard Tele is comfortabel met bierbuik-uitsparing, en een dik telegeluid in de brugpositie. De halspositie vond ik wat minder overtuigend.
    5. Vrijwel iedere (!) telecaster (-kopie) heeft een fijn, dik en bruikbaar telegeluid in de brugpositie.
    5. Het is op dit moment vrij nutteloos om mijn collectie met een Tele aan te vullen.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #43

    Standaard

    Ik ben nu een paar weken aan het draaien aan de HD500 en het resultaat komt er niet uit. Er blijft een geluid uitkomen wat mij niet bevalt, ondanks de bruikbare aanwijzing van Harrie-beton. Er zit geen toon en definitie in. Het is een leuk apparaat voor thuis maar voor live gebruik gaat de HD500 niet mee.

  4. #44
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Er zijn geweldige sounds mee te maken, post eens een soundcloud of youtube stukje, dan kunnen we misschien tips geven.
    Vriendelijke groet,

  5. #45

    Standaard

    Dank je wel voor het aanbod en dat jullie mij hiermee willen helpen. Elke keer als ik mijn eigen versterker aanzet dan hoor ik definitie en toon in het geluid en als ik de pod aanzet een dof geheel terwijl ik alleen maar de amp simulatie aanheb en dus geen effecten.
    Als ik dmv effecten een mooi geluid ga krijgen is dit niet wat ik zoek. Als ik treble of presence in het geluid draai wordt het alleen maar fizzy.

    Het is mij ook opgevallen als ik alleen maar met in-ear speel dan is het nog wel te pruimen maar als deze wordt door gelinkt naar de speakers dan laat het geluid te wensen over.
    Voor in de studio is het een geweldig apparaat maar voor mij helaas niet.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Gisteren live over een Line Array set, paar duizend man publiek tijdens de Sneekweek. Uiteraard met m'n HD Pro. De geluidsman is mijn Triple Recto gewend en hoorde voor het eerst mijn sound middels de POD. Hij was behoorlijk onder de indruk, in ieder geval totaal geen gebrek aan definitie en toon.

  7. #47

    Standaard

    Je maakt mij wel nieuwsgierig naar je live geluid, wanneer speel je weer? Heb je ook een linkje naar youtube of iets dergelijks.
    Heb je nog een paar tips voor de recto-settings?
    Zo dat zijn een boel vragen, bij voorbaat dank

  8. #48

    Standaard

    Ik heb het voor elkaar hoor, de sounds die ik in mijn hoofd heb komen er eindelijk uit. de POD is een beetje gevoelig in zijn afstellingen, hier moest ik een beetje aan wennen. Kleine variaties kunnen tot grote veranderingen leiden. Kortom ik wordt blij van de sounds die er nu uitkomen.

  9. #49
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Goed zo. Het kan wel dus gelukkig. Ik wou me niet teveel in deze discussie mengen omdat de "buizen vs modeling" discussie al snel volgt wanneer mensen met een modeler geen goede sounds kunnen vinden. Ik heb jaren met U2 tribute band gespeeld op een POD xt pro en de geluidsman en ook opmerkingen van publiek ging altijd over de mooie "edge" sound.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top