Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Onervaren met apparatuur, help! (eleven rack)

    Hallo mede gitaristen
    Ik ben al een poosje opzoek naar een upgrade van mijn versterker/installatie. Op het moment speel ik op een H&K Matrix 100 combo. Ik heb ongeveer 2100 euro voor besteding. Het probleem is alleen dat er zo ontzettend veel verschillende versterkers en racks zijn dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen. Ben meermaals bij winkels geweest en heb van alles uitgeprobeerd (Engl, HK, Marshall, etc...) maar een keuze maken blijft heel lastig . Ik ben nu aan het kijken naar de eleven rack, heb de sounds gehoord en de recensies gelezen alleen ik heb geen idee hoe het verder zit qua aansluiting enzo. Versterker? Speakers? Voetcontrole? En wat dit allemaal gaat kosten... Veel vragen maar hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen!

    PS. Ik speel met name prog. rock/metal. Als je nog tips hebt voor apparatuur die bij mij past en in deze prijscatagorie valt, laat het weten!

    Groetjes, Tom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Probeer de Peavey 6505+ combo eens.

    Als die ok klinkt heb je voldoende over voor een pedalenbak die je gewoon iets geeft waar je happy mee bent. Een Eleven rack zal je zoveel keuze geven dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Buizen combo's kennen niet de afschrijving die het eleven rack je zal brengen. En een simpele line 6 bean is voor recording ook ok. Dan kun je later alsnog een Eleven rack scoren?

    als d Peavey het niet is, dan wordt het tijd om een elevenrack te testen denk ik.
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 2 mei 2012 om 12:23
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Het goede nieuws met versterkers is, net als met goede gitaren, dat je eens je met goede versterkers begint te spelen, ze weinig in waarde verliezen. Dus je kan een 2ehands Peavey kopen, er een paar maanden op spelen, en als het je ding niet is, aan hetzelfde bedrag weer verkopen. Koop gewoon wat je leukt denkt te vinden, als de mayonaise niet pakt, koop je gewoon een andere.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Kingfisher's advies is helemaal niet slecht eigenlijk, zo doe ik het al jaren. Op die manier heb je tijd genoeg om uit te zoeken of het echt iets voor je is. Dat krijg je namelijk in een middagje uitproberen niet gedaan; ik in ieder geval niet.
    Punt is; moet je wel voldoende ervaring met de tweedehands markt hebben. Je moet weten wat wel en wat niet goed te verkopen is, en voor welke prijs.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Altijd tof om geld te hebben maar nog geen richting, want dan kunnen je lekker dromen.
    Wat mij betreft zijn de gitaar en versterker de belangrijkste onderdelen (gaan hand in hand) en dus het eerste dat je in orde moet hebben. Daarna komt voor mij de speaker(kast). Als derde de effecten, waarbij het persoonlijk is wat prioriteit heeft (voor mij: delay>modulatie>filter>compressie>etc). Als je dat niet weet zou je voor een multi-effect kunnen gaan omdat daar alles in zit. Zo ben ik begonnen en dat heb ik langzaam uitgebouwd (door onvrede met bepaalde effecten).
    Nog extremer is de next gen modelling (Axe FX, Kemper, 11R), waarbij je alles in een hebt en mee kunt experimenteren. Ik ben hier nog niet mee bezig geweest maar het spreekt me niet zo aan. Ik hou wel van complexe racks :P.

    Alles is mogelijk, maar de meest gebruikelijke setup is gitaar > pedalen > preamp > multi-fx > poweramp. Pedalen kun je in een racklade plaatsen en schakelen met een MIDI footcontroller (die je gelijk gebruikt voor het schakelen van je preamp en multi-fx). Variaties zijn o.a. pedalen postgain, parallelle effecten, Wet/Dry/Wet, maar dat komt wel als je het nodig hebt :P.

  6. #6

    Standaard

    Hee,
    Ik heb de peavey uitgeprobeerd en ik vond het qua mogelijkheden en uitbreiding t.o.v. mijn huidige HK niet heel bijzonder. Ook heb ik de 11r uitgeprobeerd (in een kant en klare opstelling) en dat vond ik echt super tof klinken. Hoe moet dat dan verder qua versterker en kast? De 11r kost nu ongeveer 750 1e hands dus heb ik nog behoorlijk wat over voor voetcontrole (ik heb inmiddels wat gelezen over midi in een andere topic) versterker, en kast. Liquid metal zei dat de versterker samen met hier gitaar het belangrijkst is, moet ik dan een gitaar versterker hebben of gewoon een geluidsversterker/power amp? (Aanraders zijn welkom!)

    Hoe zit het verder qua kast? Moet ik een kabinet kopen zoals dat normaal gaat bij een top? Of geluidsboxen? (Ook hier zijn aanraders welkom!)

    Super bedankt jongens

  7. #7

    Standaard

    Wil je de veelzijdigheid van de 11r goed uitbuiten, heb je min of meer neutrale uitversterking nodig. Een fullrange monitor speaker is neutraal, maar dan ook meteen wel heel neutraal. Vindt niet iedereen fijn. Maar als je bijv eens kijkt naar de tech21 power engine, die heeft alleen een 12" speaker -zonder extra tweeter dus- waardoor de 11r toch net effe lekkerder zal klinken.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    12 januari 2011
    Locatie
    Gent
    Berichten
    32

    Standaard

    Een beetje laat, maar ik heb een Mesa boogie fifty/fifty als eindversterker voor mijn 11R via amp 1/2 out.
    Die staan in mijn 11R als amp output ipv rig, dan kan ik toch nog via mijn monitors of headphones de CAB emulatie gebruiken.
    Maar indien ik wens, kan ik via mijn mesa over mijn rocktron cab's stereo spelen.

    De mesa is een buizen eindversterker en maakt het geluid echt af.

    Indien je vragen hebt, pm maar.

  9. #9

    Standaard

    'k heb een set te koop staan met een AxeFX Ultra als middenpunt. Mogelijk is dat iets voor je Tom.
    Als je het interessant vind, kun je altijd contact met me op nemen.
    (Zie gitaarmarkt.nl)
    Vincent

  10. #10

    Standaard

    Zelf ben ik nogal een zeiker wat tone aangaat. Ik heb een geweldig rack met dito sound (cae 3+ / mesa 395) maar dit staat ongebruikt thuis. Ik doe alles met de 11r! Werkt super en ik ben er erg blij mee!

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top