Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Effect ! G-System met Fender Deluxe Reverb

    Hi all,

    Ik heb, niet gehinderd door enige kennis, een Fender Deluxe Reverb 65 gekocht. In eerste instantie wilde ik vooral gebruik gaan maken van rack fx omdat ik al die losse pedaaltjes niet zo zie zitten. Hooguit een losse distortion en een wah of zo. Daarbij dacht ik aan TC Electronics.

    Ik weet nu dat er verschil zit tussen gitaarsignaal en lijnsignaal. Vanwege dit verschil moet je dus echter een FX send-return voor hebben op je combo. Die zit er dus niet op.

    Toen is mijn oog op een TC G-System gevallen. Die zou in staat zijn om uit het apparaat naar de input van mijn Deluxe Reverb te gaan. In de handleiding wordt echter meestal verwezen naar de*FX send-return. Ze stellen echter dat de output ook rechtstreeks naar een combo kan. Klopt dat?

    En ik vraag me af of ik ook nog andere rackeffecten kan toevoegen. Eventueel via de 4 loops of zo.

    Groet, Marco

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Sure, als je hem voor je versterker gaat gooien kun je gerust rack units in de loops gooien, aangezien je dan de DR als een cleane versterker gebruikt. Je hoeft de racks niet in de FX loop te hebben. In jouw geval komt dat mooi en goed uit.
    Ik gebruik zelf een G-System (nu eigenlijk voornamelijk nog als controller voor m'n Axe-FX ULTRA met wat pedalen in de loops) en ben er altijd tevreden mee geweest.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #3

    Standaard

    Hoi Marco,

    Moet idd zeker lukken... Welke 19" effecten zou je nog willen toevoegen naast de vele mogelijkheden van de G-System?
    In jou geval zou ik er denk ik voor kiezen om de 19" unit IN de controller te laten zitten en met wat losse pedalen samen in een goeie case.
    Er is ergens een zeer uitgebreid verslag hoe je de beste resultaten met een G-system kunt behalen.
    Het editten op de computer van een G-system vond ik zelf super handig!

    gr. Guus
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #4

    Standaard

    Hi, bedankt voor de reacties.

    Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet direct een 19 inch effect op het oog heb. Het is meer voor het geval ik in de toekomst nog eens iets wil.

    Groet, Marco

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top