Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Mooi man, gefeliciteerd. Is het een beetje netjes gelukt?
    Ja, is heel keurig. Zijn goede printplaten uit die tijd. Erg ruim qua opzet ook; dat soldeert wel prettig.
    Er was niks beschadigd van printbanen ofzo.
    De draden naar de eindtorren ook maar vervangen door soepel draad. De originele massieve draden braken achter elkaar spontaan af bij het bewegen van de print.
    Het enige is eigenlijk dat er wel vrij duidelijk radio ontvangst is (ongewenst, that is ;-) ), maar dat moet ook wel op te lossen zijn met een capje ofzo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Het enige is eigenlijk dat er wel vrij duidelijk radio ontvangst is (ongewenst, that is ;-) ), maar dat moet ook wel op te lossen zijn met een capje ofzo.
    Kijk eerder naar je afscherming. Heb je een afschermplaat of folie in je kast zorg dan ook dat deze goed contact maakt met het chassis. Een goed afgeschermde print kan geen HF oppikken zonder antenne buiten dat chassis.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23

    Standaard

    Dank! Ik zal er tzt eens naar kijken. Eerst de versterker eens uitgebreid aan de tand voelen.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooi dat ie het weer doet!

    Ik had in de tweede helft van de jaren 80 zo'n ding. De eigen speaker (Celestion Sidewinder) die erin zat vond ik niet geweldig. Op mijn 1960 cab klonk ie een stuk beter, maar echt vet klonk het ding op een oude London City 4*12 kast met G12H's. Strak en vet.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #25

    Standaard



    Zie net dat ik er dus ook zo eentje heb via een collegaforum! Zijn er nog 'vrijwilligers' die de enorme ruis eruit willen halen..?
    Band: The Donny Brooks
    Werkt bij: De Krijger Muziek & DimaveryMusic

  6. #26

    Standaard

    Even een oud topic bumpen omdat ik het niet de moeite waard vind een nieuw topic aan te maken. Als de mod het beter vindt kan dat alsnog.

    Ik heb pas een 5275 opgepikt omdat ik ook gecharmeerd ben van dit soort versterkers. Deze werkt goed maar bij het aan- en uitzetten plopt hij behoorlijk. Als bonus krijg ik ook nog een heerlijke reverb over die plop. . Kan dit kwaad? En is dit makkelijk te fixen? Ik heb nog ergens een MTS electronica diploma en een multimeter liggen maar na het behalen van dat diploma heb ik nooit meer iets in die hoek gedaan. Veel gereedschap, behalve een soldeerstation, heb ik er ook niet voor. Graag advies.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik denk dat dat ploppen geen kwaad kan.
    Ik heb (uit nostalgie) ook twee van die jaren 80 solid state combo's (een 5005 - lead 12 en een 5010 - lead 30) en die ploppen al zolang ik ze heb. Vooral bij uitschakelen...
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Nee, ploppen kan niet echt kwaad en een heleboel combo'tjes doen dat. Je zou een suppressor achter de schakelaar over de 230V kunnen overwegen.

    Radio ontvangst: Dit combo'tje komt uit het pre-EMC tijdperk. Er waren nog geen mobieltjes e.d. In die tijd ging dat prima. Ik had een Crate combo'tje en toen de GSM gemeengoed werd was het uit met de pret. Zo'n combo'tje zou in deze vorm nu gewoon niet meer aan de eisen voldoen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29

    Standaard

    Ik heb ook een 5002 (lead 20), ooit nieuw gekocht, staan. Die plopt geheel niet. I like 'em.

  10. #30
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    15

    Standaard

    Hallo agent Smith.

    Ik heb vd week ook een 5275 combo gekocht.

    Na een 15 min aanstaan komt er een brom op die steeds harder wordt. Uiteindelijk vervormd het geluid, en valt vermogen weg. Lijkt op einddtrap. Na uitzetten en na paar min aanzetten, is het geluid weer goed. Maar brom en vervorming komen dan weer terug na paar min.

    Weet jij wat dit kan zijn? Mssn ic4 vv? Of is er iets met een condensator die zich oplaadt?

    Groet Ronny.
    Laatst gewijzigd door Ronny; 16 december 2017 om 11:56
    You better leave my little girl alone!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top