Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Hallo agent Smith.

    Ik heb vd week ook een 5275 combo gekocht.

    Na een 15 min aanstaan komt er een brom op die steeds harder wordt. Uiteindelijk vervormd het geluid, en valt vermogen weg. Lijkt op einddtrap. Na uitzetten en na paar min aanzetten, is het geluid weer goed. Maar brom en vervorming komen dan weer terug na paar min.

    Weet jij wat dit kan zijn? Mssn ic4 vv? Of is er iets met een condensator die zich oplaadt?

    Groet Ronny.
    Deze klacht kan meerdere oorzaken hebben zoals lekke elco's of een eindtrap welke op drift raakt. Toch hoeft het niet perse de eindtrap te zijn die gaat vervormen. Hoe is het gesteld met de temperatuur? Als een eindtrap door opwarming gaat vervormen is hij ook meestal niet meer vast te houden zonder je fikken te branden.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Deze klacht kan meerdere oorzaken hebben zoals lekke elco's of een eindtrap welke op drift raakt. Toch hoeft het niet perse de eindtrap te zijn die gaat vervormen. Hoe is het gesteld met de temperatuur? Als een eindtrap door opwarming gaat vervormen is hij ook meestal niet meer vast te houden zonder je fikken te branden.
    Temperatuur is normaal. Is niet warm/heet.

    Overigens, als de brom opkomt na klein half uurtje en het geluid begint te vervormen, valt het geluid uiteindelijk weg. Na uit- en weer aanzetten is het geluid weer normaal, maar komt de brom snel weer op en komt weer de vervorming en valt het geluid uiteindelijk weer weg.
    Laatst gewijzigd door Ronny; 17 december 2017 om 05:50

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Temperatuur is normaal. Is niet warm/heet.

    Overigens, als de brom opkomt na klein half uurtje en het geluid begint te vervormen, valt het geluid uiteindelijk weg. Na uit- en weer aanzetten is het geluid weer normaal, maar komt de brom snel weer op en komt weer de vervorming en valt het geluid uiteindelijk weer weg.
    zo maar een gedachte: bij koud aanzetten verdwijnt het geluid na een klein half uur, maar als je hem dan uitzet en weer aan, duurt het dan weer zo lang of is is het geluid dan eerder weg dan dat half uur?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Temperatuur is normaal. Is niet warm/heet.
    Dan denk ik niet direct aan een defecte eindtrap maar eerder aan een lekkende elco of een transistor / ic. Is heel makkelijk op te sporen hoor.

  5. #35
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dan denk ik niet direct aan een defecte eindtrap maar eerder aan een lekkende elco of een transistor / ic. Is heel makkelijk op te sporen hoor.
    Kan ik traceren met multimeter? De defecte geeft dan waarde 0 aan? Nog niet eerder gedaan dit doormeten.
    You better leave my little girl alone!

  6. #36
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zo maar een gedachte: bij koud aanzetten verdwijnt het geluid na een klein half uur, maar als je hem dan uitzet en weer aan, duurt het dan weer zo lang of is is het geluid dan eerder weg dan dat half uur?
    Als ik hem uit en weer aanzet, komt de brom en het wegvallen van geluid al snel weer terug. Paar minuten...
    Overigens, toen ik de amp vorige week zaterdag gekocht had en ermee 's avonds gerepeteerd had met mijn band, had ik nergens last van. De storing is van de week opgetreden tijdens spelen thuis.
    Laatst gewijzigd door Ronny; 18 december 2017 om 00:25
    You better leave my little girl alone!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Kan ik traceren met multimeter? De defecte geeft dan waarde 0 aan? Nog niet eerder gedaan dit doormeten.
    Ik gok dat Cluseau doelt op 'laten op sporen', bovendien moet het euvel ook nog verholpen worden,
    en dat is zonder (afdoende) kennis van electronica best een lastig klusje ...

    Ik denk dat een consult(je) hier dus de beste remedie is!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Kan ik traceren met multimeter? De defecte geeft dan waarde 0 aan?
    Zo zal het helaas niet werken, thermische fouten zijn eenvoudig te lokaliseren maar dan ben je er nog niet. Als je eenmaal weet in welk gebied je moet zoeken moet je het verdachte component nog tackelen en dat component zal na verwijderen waarschijnlijk in orde meten tenzij je het in dezelfde omstandigheden brengt als in werkende toestand.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronny Bekijk bericht
    Nog niet eerder gedaan dit doormeten.
    In dat geval geef ik je niet veel kans op succes en is een consult bij je tech idd noodzakelijk. Een beetje tech lost dit zo op hoor en hoeft je echt niet de kop te kosten. Bij zo'n reparatie verwacht ik ook dat hij een klein servicebeurtje insluit zoals solderingen nalopen en potmeters reinigen, knapt hij altijd van op.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #39
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Zo zal het helaas niet werken, thermische fouten zijn eenvoudig te lokaliseren maar dan ben je er nog niet. Als je eenmaal weet in welk gebied je moet zoeken moet je het verdachte component nog tackelen en dat component zal na verwijderen waarschijnlijk in orde meten tenzij je het in dezelfde omstandigheden brengt als in werkende toestand


    In dat geval geef ik je niet veel kans op succes en is een consult bij je tech idd noodzakelijk. Een beetje tech lost dit zo op hoor en hoeft je echt niet de kop te kosten. Bij zo'n reparatie verwacht ik ook dat hij een klein servicebeurtje insluit zoals solderingen nalopen en potmeters reinigen, knapt hij altijd van op.
    Ik wil dit dan graag bij jullie bedrijf uitbesteden. Ik schiet via jullie site wel een afspraak in.
    You better leave my little girl alone!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top