Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 18 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 176
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard Fender Custom Shop.. quanta costa?

    Goedenavond

    Na al een paar weken flink verschillende gitaren te hebben getest voor een nieuwe gitaar naast mijn huidige main strat (voor mijn 19e verjaardag en slagen voor de middelbare school in juli/augustus 2013) kwam ik er toch steeds weer op om een fender custom shop te laten bouwen met de volgende spec's:
    Code:
    Base Model:		1956 Stratocaster 				$4050,-
    Aging type:		NOS (new old stock)				$0
    Construction:		Contoured Neck Heel				$50
    Body Finish:		Nitrocellulose Lacquer Finish			$0
    Colour Options:		Aged Vint. White				$0
    Neck Wood: 		Maple Neck					$0
    Neck Finish:		Urethane					$?
     			Painted Headcap 				$100
    Neck Shape:		Modern “C” Shape 				$0
    Fretboard wood:  	Ebony						$100
    Fretboard radius:	9.5”						$0
    Compound radius:	9,5” to 12”					$200
    Nut:			Floyd rose					$?
    Fret Wire		Medium Jumbo					$0
    Position & Side dots: 	LP Custom Abalone Block + white side dots	$?
    Hardware Color:		Black						$?
    Bridge:			(Original) Floyd Rose (Masterbuilt only)	$500
    Pickguard:		Black with red edge				$?
    Wiring:			Add 5 way Switch (strat)			$0
     			Add Modern Strat Wiring 			$0
     			H-S-H Strat Pickup Config.			$150
     			S-1 Switch 					$100
    Pickups:		Neck: Dimarzio PAF Joe (DP213) Humbucking pickup (black color)
     			Middle: Duncan Cool Rails for strat SCR-1 Hum. In singlecoil pickup (black color)
     			Bridge: Duncan pearly Gates Plus Humbucking pickup (white color)
    Zo zal 'ie dan gaan uitzien (schroefjes zitten schots en scheef en de pickup's staan n beetje scheef)


    Waar ik bij de prijs een vraagteken bij heb gezet, lijkt me duidelijk dat ik daar de prijs niet weet.
    De pickup prijzen heb ik er ook niet bij gezet. maar dit zal zo'n $100 per pickup zijn. (gezien de "Quote Sheet" van de CS)

    Dit zal dus zeker wel een geweldige gitaar gaan worden, alleen, wat kost het nu om dit te laten bouwen?
    als ik het zo bijeen reken kom ik op zo'n 5250 dollar MRSP uit exclusief de pickups en de prijzen die ik niet wist. maar dit zal denk ik zo oplopen tot 6000 dollar MRSP. omgerekend is 6000 dollar zo'n 4540 euro MRSP.
    Iemand enig idee voor hoeveel een officiele CS dealer, zoals de rock palace of de musicstore mij laat betalen?
    (en misschien iemand nog opmerkingen over mijn spec. lijst? mij lijkt dit een prima gitaar te worden, maar toch, enig advies van hier kan nooit kwaad)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Doe er nog maar 2000$ "building fee" bij. Dit is de prijs van de gitaar, niet van de bouwer.

    En sorry dat ik het zeg, maar wat een WEERZINWEKKEND gedrocht!
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

    En sorry dat ik het zeg, maar wat een WEERZINWEKKEND gedrocht!
    Nou en of!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik vind hem tegek. Maar misschien is een Jackson of een Charvel een goedkopere oplossing omdat zij dit soort superstrats eigenlijk groot gemaakt hebben. Charvel is nu ook van Fender.



    http://www.ebay.com/itm/Charvel-So-c...#ht_500wt_1362

    (nog geen 700 dollar tweedehands)
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 30 april 2012 om 20:50
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het wel opvallend: vaker dan normaal heb ik het idee dat forumleden uit Limburg 'zomaar' met geld smijten. Serieus, vind je zo'n lelijk geval nou echt 5000+ waard? Iedereen moet doen wat z'n geld wat 'ie wil, maar alsjeblieft, iets van realiteitszin?
    Zoals muziekschuur zegt: Kijk gewoon eens bij bestaande superstrats, daar vind je wat je wil voor een fractie van de prijs.

    Waarom wil je persé een customshop? Wat voegt het customshop gedeelte toe aan een commercieel verkrijgbare superstrat?
    Onlangs zag ik nog je, (sorry dat ik het zeg) nogal bizarre opstelling van pedalen, extra versterker en vreemd gevormde pedalboard. Wellicht dat je dáár iets beter in optimaliseert?

    Enfin, ik ga even een ander topic lezen, ik snap niets meer van de wereld.

  6. #6

    Standaard

    Kun je beter wat Warmoth onderdelen laten komen, of een bouwer in de buurt zoeken.
    Na alle gitaren die ik inmiddels heb gehad, ben ik bij 1 gitaar blijven hangen, en vind ik ook niks meer dat me echt ligt.. Conclusie.. Contact zoeken met een bekende (van mij) bouwer, en bespreken wat de mogelijkheden zijn, en wat allemaal kan, en wat het kost.. Nette prijs overeengekomen. Nu afwachten tot dat hij het minder druk heeft, en er bij mij weer wat bestedingsruimte is, en dan is mijn Van der Hoeven Telecaster Deluxe een feit.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Je kan ook een standaard Strat aanschaffen, een standaard H-S-H slagplaat en een custom hals. Wat schroefwerk en je hebt exact wat je voor ogen hebt. Ik denk in totaal voor 2000 euro. Maarre. 1 ding. Blijf je droom volgen. Wat anderen ook vinden...

    Ibanez heeft in de jaren 80 Roadstar gitaren gebouwd die eruit zien zoals jij wil. Ik heb zelf een Roadstar II met witte body en zwarte headstock zoals jij voor ogen hebt. (mijn toets is rozewood)...

    Enjoy... Maar hou wat geld achter de hand voor de alledaagse dingen....

    De ibanez versie heet Ibanez Roadstar II RS140



    Voor deze serie kun je wel heel moeilijk slagplaten vinden...
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 30 april 2012 om 21:09
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Enjoy... Maar hou wat geld achter de hand voor de alledaagse dingen....
    Vooral die.. Ik ben flink op mijn gezicht gegaan nadat ik dat niet voor ogen hield. Spul kopen, vanalles wat, maar een avondje drinken met wat vrienden? "Ja sorry, ik heb geen geld", als je dat een paar keer gebeurt denk je wel 3x na voordat je weer iets uitgeeft.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Vooral die.. Ik ben flink op mijn gezicht gegaan nadat ik dat niet voor ogen hield. Spul kopen, vanalles wat, maar een avondje drinken met wat vrienden? "Ja sorry, ik heb geen geld", als je dat een paar keer gebeurt denk je wel 3x na voordat je weer iets uitgeeft.
    Daarom ben ik zo blij dat ik geen vrienden heb

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Is het niet veel goedkoper om naar een goeie lokale bouwer te gaan? Zelf zou ik pas overgaan op een custom build strat als ik echt zeker weet wat ik zou willen, misschien wil je volgende maand wel iets heel anders.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top