Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Wink multi-effect?? Zo ja, wat voor een?

    Hey,

    Even een situatieschets: ik speel op een marshall 1959slp met een 1960a cab met g12-t75 speakers. Ik gebruik een kasuga les paul en een fender am strat. Qua pedalen: een ts808 een boss od3 een morpheus droptune (en een boss ge7) en als hij weer werkt een super hard on clone (en nog een dunlop cry baby maar deze zuigt te veel tone voor mij.)

    Mijn set up doet erg goed wat hij moet doen (werkt super voor classic rock etc.) wat ik ook over het algemeen speel. Het grote nadeel is wel: echt veelzijdig is het niet. Dit is zeker een nadeel als je met veel verschillende mensen jamt die allemaal weer verschillende stijlen hebben (veel leeftijds genoten zijn niet direct into-classic rock etc.).

    Delay, reverb, flanger, lekkere metal distortion, chorus en een tremlo zou ik allemaal nog wel willen toevoegen aan mij pedalen bak. Geld was inprinciepe geen probleem, echter ben ik altijd best wel een auto fanaat geweest. En aangezien ik bijna 18 ben zou ik graag dan ook wel een klassieker willen kopen. Vandaar dat de laatste dagen het idee van een multi effect door mijn hoofd spookt. Relatief goedkoop, super veelzijdig, klinkt niet verkeerd (tenminste die gt6 waar ik wel eens op gespeeld heb.)

    nu zit ik een beetje te twijfelen tussen een gt8 of een me70.

    Iemand suggesties, of opmerkingen? deze zijn natuurlijk altijd welkom

    een boss me70 lijkt mij zeer eenvoudig te gebruiken, terwijl een gt8 weer wat overtuigender klinkt?

    Groetjes Bram

  2. #2

    Standaard

    Over een andere boeg: als je blij bent met je huidige effecten, maar af en toe er wat bij wil, dan zou je eens kunnen kijken naar een line6 m5. De grotere broer, de m9 zou veel kunnen vervangen van je huidige effecten lijn.

    Zelf ben ik wel gecharmeerd van de Nova system, die wil ik zelf óók nog wel

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    Veelzijdig ja, klank mwah, maar zo lang je ze vooral gebruikt voor tremolo, reverb en delay gaat het wel. Chorus wordt al minder en de distortions, sja...moet je willen hoor. Ik kan me vanuit je budgettaire perspectief wel voorstellen dat je veel voor weinig wil, maar realiseer je dan wel dat het ook niet meer dan dat wordt. Maar kijk vooral verder dan alleen de Boss multi FX. De Vox Tonelabs, Digitech GNX, Zoom 9.x hebben zo allemaal weer hun sterkere en zwakkere kanten.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Multi-effect lijkt leuk, maar de teleurstelling is vaak groot. Ik weet niet wat je budget is, maar je kunt al een paar leuke tweedehands stomboxes op de kop tikken, zonder dat je daar fors voor in de buidel hoeft te tasten. Slechts een goede chorus of een delay is beter dan 20 matig klinkende sounds uit een multi-effect..
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    dank voor jullie reacties;

    Het gaat mij er eigelijk vooral om om wat veelzijdiger qua sound te zijn. Behalve classic rock luister ik ook eigenlijk alles, letterlijk alles. Van jazz tot death metal eigenlijk, natuurlijk wel met vlagen (verschilt natuurlijk niet per uur maar wel maandelijks of zo.)

    En klinkt een multi effect echt zo slecht volgens jullie dan? Ik ben eerlijk gezegt nog best tevreden met de rectifier stand van mijn cube. Het grootste nadeel vind ik eigenlijk wel dat het zeer ongedefinieerd klinkt als ik daar nog flanger bij ga gebruiken......

    een boss me70 kost 2ehands ongeveer 150 euro, daar zit dan behalve die cosm amps, verschillende pedalen en effecten op. een wammy, looper, wah en volume pedaal. dit zijn wel allen pedalen die bruikbaar zijn voor mij.

    een gt8 kost 75 euro meer, en of het dit meteen ook waard is?
    budget heb ik niet, ik kan gebruiken wat ik nodig heb. Ik wil er echter liever niet meer dan 300 euro 2ehands voor gaan spenderen......

    ik zoek: -Veelzijdige (metal) distortions.
    - Effecten zoals flanger, chorus, tremlo en phaser.
    - reverb en delay.
    - en voor de rest lijken die looper, whammy etc mij wel erg vet.

    en als ik het relatief bekijk; het is niet direct voor opnames of iets dergelijks. In beginsel vooral gewoon voor de fun, en om te jammen. Het moet natuurlijk niet al te plastic klinken, waardoor het net zo klinkt als mijn cube....

    moeilijk moeilijk moeilijk

    Gelukkig heb ik jullie, hahahah

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de ME70 en doe er zowat alles mee. Ik speel ook een een "veelzijdige" band en dan is het wel leuk om zo'n duizendpoot bij de hand te hebben.

    De Wah van dat ding is ook heel goed. Ook praktisch zijn de pre-amps, die je toelaten om met headphones te oefenen zonder versterker. Beter is natuurlijk een goede versterker, en gewoon de ME70 gebruiken voor de effecten.

    Ik zou hem in elk geval niet meer kwijt willen Is natuurlijk niet de goedkoopste. De ME50 lijkt mij ook niet slechts en is iets goedkoper.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Wat niet echt strookt met elkaar is de kwaliteit van je versterker en gitaren ten opzichte van de beoogde keuze. Ongetwijfeld heb je nu een goed geluid. Daar doe je dan iets van 'veel-voor-weinig' bij, zoals multi-effect.
    Het verhaal doet me denken aan een vriend van me: kocht een Koch 212 combo met 120W buizengeweld, speelde op z'n slaapkamer over een Boss GT3 die hij door de FX naar binnen stuurde om zo alleen de poweramp te gebruiken. Magisch verhaal, al is dit geen beschuldiging.. meer dat de balans een beetje krom was...

    Als je budget 300 euro is max, kan je daar hele leuke dingen van kopen. Een chorus/flange pedaal in 1 (keuze is reuze, EHX? EBS? uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de laatste heel goed is, juist voor gitaar), Akai Headrush E2 voor je delay (digitaal/tape simulatie/looper in 1) en dan kan je voor het andere nog zeker weten een goede disto of tremelo op de kop tikken.

    Kortom, mijn advies zou 100% zijn: ga tweedehands voor pedaaltjes. Period.
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 30 april 2012 om 17:00
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Standaard

    De wahs van de ME50 zijn niet om over naar huis te schrijven, geen idee of de ME70 veel anders is. Maar goed, juist als je ook op zoek bent naar goede, veelzijdige metal distortions en je speelt al over 1959SLP (reissue neem ik aan?) die niet al te zuinig is in het tophoog, dan wordt het één grote buzz ben ik bang. GT6,8, ze klinken eigenlijk beter over een neutrale amp, transistor, of direct voor opname dan dat de drives goed klinken over een buizenbak. Zeker een Marshall.
    Met 200E kom je een heel eind hoor, zeker 2ehands. Maar als ik 't zo lees is de beslissing eigenlijk al een beetje genomen. Tenminste, ik herken dat van mezelf van vroeger
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9

    Standaard

    Ik ben zelf een echte multi-effect-man.

    Ik heb een rp1 gehad, daarna een gp100 en nu een gt-8.

    Maar ik heb de neiging het jou af te raden. Je basissound staat, je zoekt wat uitbreiding van je mogelijkheden. Een multi-effect vraagt nogal wat toewijding. Veel programmeren. En sommige multi-effect (zoals de 2 die je noemt) hebben allerlei mogelijkheden die jij helemaal niet wil gebruiken (pre-amps, speakersimulatie).

    Zoek gewoon wat 2e hands effectboxjes voor je uitbreiding, wat niet bevalt verkoop je, of ruil etegn je volgende probeersel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Ik ben enige tijd geleden overgestapt van losse pedalen in een flightcase naar een TC Electronic Nova System (Limited, die rode) en heb daar een Vox wah naast staan. Alles wat je noemde zit daar eigenlijk wel in. Aanradertje, ook de niet-Limited versie, die ligt voor onder de 400,- in de winkels.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top