Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 84
  1. #51
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het tweede optreden dat ik ooit heb gedaan. We stonden als eerste gepland en er was nog geen hond. Toen we merkten dat de mensen die er wel waren niet luisterden en zaten te babbelen en alleen een medewerkster na afloop van een nummer uit beleefdheid zat te klappen zijn we er na 2 nummers maar mee gestopt.

    Ik krijg het na al die jaren nog te kwaad als ik eraan terug denk.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het tweede optreden dat ik ooit heb gedaan. We stonden als eerste gepland en er was nog geen hond. Toen we merkten dat de mensen die er wel waren niet luisterden en zaten te babbelen en alleen een medewerkster na afloop van een nummer uit beleefdheid zat te klappen zijn we er na 2 nummers maar mee gestopt.

    Ik krijg het na al die jaren nog te kwaad als ik eraan terug denk.
    That's entertainment.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ongeveer dezelfde ervaring, gitaar vergeten (excuus is eigen spullen niet ingepakt) en iets moeten lenen van een knaap achter de bar. Die vroeg er 100 euro voor en kwam terug met een Floyd Rose ding met 4 snaren.
    Ik herinner me vooral veel draaien aan stemsleutels.

    Herinner me trouwens ineens een studio gig waar ik met een taxi naar toe ging, de taxichauffeur hielp mee de spullen uit te laden en toen hij wegreed telde ik 3 gitaren. Dat hadden er 4 moeten zijn.
    Als iemand een '63 Melodymaker heeft waar een P90 in zit, ik wil hem graag terug.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #54

    Standaard

    Met een wereldmuziekband in een "Amsterdams Cafe" in Purmerend. Prima en leuk publiek en dus ook enigzins verbaasd dat we, na 1 set, verzocht werden te stoppen en op te breken. Het was niet "wat hier normaal gedraaid werd" en dat beviel de opgedirkte ijskoningin aan de kop van de bar blijkbaar niet. Terwijl we stonden in te pakken keken we nog naar het zuid-Amerikaanse grietje wat voor de volgende dag stond aangekondigd en vroegen ons af of dat wel was wat ze daar normaal draaiden.

    Op het terras ernaast een forse drankrekening opgebouwd en een prima avond gehad. Het terras van het betreffende cafe ward al vlot opgeruimd...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Mooi draadje dit

    Paar jaartjes geleden, net een nieuwe zangeres, wordt ik gebeld door mijn oud-gitaarleraar. Hij regelde wat bandjes voor op een braderie, het secundaire podium zeg maar (wat betekent; gratis spelen). Niveau vooral beginnende bandjes met beginnende muzikanten, maar goed, het was een mooie gelegenheid om onze zangers het podium op te jagen, het was mijn eigen stadje, er was uitzicht op een betaald optreden op het hoofdpodium het volgend jaar en ik deed mijn oud-gitaarleraar er een plezier mee. Vooruit dan.

    Als volgt contact met een vrouw van de organisatie. Drama. Ivm privéomstandigheden konden we pas einde middag spelen, een paar keer aangegeven per mail (samen met wat andere vragen). Overal werd, hetzij na enige tijd en niet altijd ondubbelzinnig op gereageerd, maar de vraag omtrent of we dan wat later konden spelen en hoe laat we aanwezig zouden moeten zijn werd stelselmatig genegeerd.

    Dag voor het optreden telefoon; of we om 14:00 wilde spelen en om 9:00 wilde soundchecken. Huh.... nee.... de 14:00 gaan we ons stinkende best voor doen, maar die 9:00 gaan we echt niet halen. Mijn vrouw werkt en ik heb jonge kinderen, bassist idem. Beide oppas geregeld om 14:00 te kunnen halen. Maare.... bedankt voor het meedenken met ons verzoek voor einde middag op een optreden dat ik gratis doe om jouw evenement aan te kleden.

    Dag van het optreden, 10:00 uur. Waar ik ben. Nou, thuis. Je moet nu komen. Ja, dat gaat dus niet. Maar ik had gevraagd of jullie aanwezig wilde zijn om 9:00. Ja dat klopt, en wat was mijn antwoord...? Maar alle bands zitter er al. Nou, fijn voor je, ga je die toch vast soundchecken, wij zijn er rond half twee. Doei.
    Uiteindelijk komen wij rond 13:30 uur aan. Bassist ziet een geluidsman staan waar hij slechte ervaringen heeft en zegt midden tussen de leden van de andere bandjes (leeftijdscategorie 14 - 20 jaar) "Oh, daar heb je ..... met z'n ouwe troep, dit wordt niks".
    Wat blijkt, band nr. 1 staat nog de soundchecken. Om 13:30 uur. Vanaf 9:00 dus. Hoor ik van een van de ouders van de zangeres (toevallig een kennis van me) dat zij er om 9:00 waren, maar dat de geluidsman van niks wist en om iets na tienen kwam aanzeiken. Nou, blij dat ik om 9:00 nog niet was dus. Als volgt blijkt na het opbouwen van de geluidsman iets mis met z'n apparatuur. Ja, dat zei de bassist al toen ie 'm zag. Resultaat is dat de stroom er continu uit klapte. Verlengsnoeren uitgerold en stoom gehaald bij het hele dorp, maarja, als er kortsluiting zit in je eindtrap maakt het niet uit waar je je stroom vandaan haalt natuurlijk. Dus ja, voordat de soundcheck eindelijk begon.

    Enniewee, staan we daar de kijken naar de halve soundcheck/optreden (er stond inmiddels al heel wat volk) en zo nu en dan kon er wel een minuut of 2 - 3 onafgebroken worden gespeeld. Inmiddels is het een uurtje later (rond half drie) dus om niet te veel uit te lopen worden wij gevraagd nog een poging te willen wagen. Nou vooruit, iets later beginnen we te spelen, 2, 3 nummers die halverwege worden afgekapt en wordt besloten het hele optreden en alles daarna maar te cancelen.

    Komt die vrouw van de organisatie nog even naar me toe om me midden op het plein nog even een veeg uit de pan te geven. Hoe we het in hemelsnaam in ons hoofd halen om zo arrogant te zijn dat we maar komen opdagen wanneer het ons uit komt en dan ten overstaan van alle andere bandjes die er al vanaf 9:00 staan ons uit te laten over de geluidsman. Dat is heel dirigerend t.o.v. van hen.
    Dus ik vraag of zij het dan niet denigrerend vind om ca. twintig muzikanten die voor nop komen te spelen de hele dag bezig te houden zonder dat ze daar geld, consumptiebonnen of een broodje voor krijgen. En dat terwijl de geluidsman niet eens aanwezig is. En of het niet denigrerend is om mensen die zich belangeloos komen inzetten niet van antwoord te zien als ze een vraag stellen, laat staan mee te denken over hoe je ze planningstechnisch tegemoet kan komen. En dat enige bescheidenheid in haar toon niet op z'n plaats zou zijn nu is geconstateerd dat alles afgeblazen is omdat de randvoorwaarden waar zij eindverantwoordelijk voor is niet goed geregeld zijn. Want hoe je het ook went of keert; ik was speelklaar zoals ik had beloofd, en zij niet. Dus als er iemand boos zou moeten zijn op een ander omdat die de afspraken niet na zou komen zou dat precies andersom moeten zijn.

    Nou, toen werd de joker ingezet; zij deed ook maar haar best, haar schoondochter was twee weken daarvoor na een ziekbed overleden, en daar moest ze een hele hoop voor regelen dus ze had niet veel tijd gehad voor het beantwoorden van vragen. Ik heb haar maar gecondoleerd maar gezegd dat ik ondanks dat ze geen tijd had om te mailen wel opvallend veel mails heb gehad. Alleen werd één vraag steeds overslagen. Uiteindelijk heeft ze nog contact gezocht met mijn ex-gitaarleraar om hem te vertellen hoe een arrogante eikel ik wel niet ben en dat met ons als band niet te werken is. Conclusie; ze kan niet organiseren maar ze heeft wel mensenkennis.
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 24 augustus 2017 om 11:51

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Wat een verhaal, om je dood te ergeren. Echter, als ik ergens moet spelen en ik krijg nog geen consumptie om naar uit te kijken, los van een minimaal vergoeding wens ik ze succes. Ik doe dat niet meer: afgelopen maand ook iemand moeten teleurstellen. Iedereen kan voor niks spelen. Soms is dat superleuk, regelmatig is het zo'n hopeloze toestand.
    You can't be a vet. You rock too much.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gratis ergens spelen vind ik niet erg; voor niks ergens spelen wel.

    Wat betreft dat hele soundcheck gebeuren; wij nemen óf onze vaste geluidsman mee, óf we willen van te voren contact met degene die geluidsman is, puur om dat soort geklooi en miscommunicatie (met extra schakel ertussen) te voorkomen; wel zo handig.

    Ik heb volgens mij 1x ergens moeten spelen waar ons optreden ingekort werd; meestal loopt het bij ons uit

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Ja ik had ook contact met de geluidsman. Dat was één van vragen waar wel op gereageerd was. Omdat ik voor dat optreden mijn Pod direct naar de tafel wilde sturen wilde ik wel graag een aparte monitorgroep hebben. Ik had gevraagd of die er was, hetgeen werd bevestigd. Echter was de praktijk anders.

    Helaas hebben wij momenteel te veel gerommel in de bezetting om echt door te pakken (bijv. met een vaste geluidsman). Dan krijg je met veel amateurs te maken die echt geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.

    Laatst vroeg een een lijntje met zang voor mijn IEM. Zei de geluidsman; dat gaat niet, alle ingangen zijn bezet [wijst naar ingangen met microfoonkabels er in). Dus ik zeg, dan doe maar een uitgang. Waarop hij herhaalt dat alles vol zit. Ik nog uitgelegd dat hij een aantal monitorgroepen had maar daar geen gebruik van maakte, dus dat ik daar een lijntje van wilde. "Ik zeg toch dat alle ingangen vol zijn."

    Waarom geen monitoren gebruikt vraag je je wellicht af... het podium stond in de hoek van een (echt heel klein) cafétje. De speakers er naast, kruislinks over het podium gericht. Onze drummer zegt nog "dat gaat toch rondzingen". Geluidsman "nee hoor, dat regel ik wel".
    Wij vol spanning afwachten over de nieuwe wijsheid die we hoopte op te gaan doen. Wat denk je; rondzingen. Microfoons zachter, zangeres niet hoorbaar in de zaal. Conclusie geluidsman: "jullie zangeres zingt te zacht, want ik moet haar microfoon zo ver open zetten dat alles gaat zingen."

    Maarja. De aanhanger met "Drive-in show" was in dat geval al een weggevertje.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ahh...spelen over het setje van Disco Henkie.
    Ik zou het weigeren

    Aan de andere kant, café's hebben ook niet zo veel meer te besteden. Wel jammer.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ahh...spelen over het setje van Disco Henkie.
    Ik zou het weigeren

    Aan de andere kant, café's hebben ook niet zo veel meer te besteden. Wel jammer.
    ja hier zat ook weer een verhaal achter. Klein cafetje, om de hoek bij onze andere gitarist waar we repeteren. Hij kent die gasten (2 broers) goed, een van diens vriendinnen kan zingen en heeft ooit eens bij ons ingevallen. Toen hebben wij beloofd een keer bij hun te komen spelen als wederdienst. Uiteindelijk hartstikke leuke avond gehad, publiek vond 't leuk, die jongens hartstikke trots dat ze een keer een band en in tent hadden, bassist straal bezopen (nog gratis ook), Disco Henkie z'n c.v. uitgebreid en vanaf nu ook ervaren geluidsman voor bandjes, bos rozen voor de vrouw.

    Al die blije gezichten, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor hè.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top