Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 84
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Als roadie: Aan komen bij een kroeg/discotheek/feestzaal op zondagmiddag waar een eigenaar ons opwachtte met de mededeling dat een dorp verderop kermis was en hij dus geen hond verwachtte. Of we met de helft van de gage genoegen namen als we niet speelden... Ja dus, stamkroeg gebeld met de mededeling dat hij als de soedemieter een zangset moest regelen en dat we voor gratis drank kwamen spelen: Dampende kroeg platgespeeld

    Als gitarist: Een feestorganisatie die een veel te vol programma had gepland en meer dan een uur uitliep (wij zouden als afsluiter spelen). De toespraken moesten uiteraard wel doorgaan en de vertraging werd tijdens ons optreden ruimschoots goed gemaakt, we mochten 8 nummers spelen in plaats van anderhalf uur. Des te vervelender was dat we de dag voor het optreden gebeld werden met de vraag of we 2 uur eerder konden komen om te soundchecken: 12 uur soundcheck en om 1630 8 nummers spelen....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 december 2009
    Locatie
    tussen de achterhoek en tukkerland
    Berichten
    568

    Standaard

    Koninginnedag 2009 in Apeldoorn, de dag dat Karst Tatus zijn suzuki in de naald boorde...we zouden op een buitenpodium in het centrum 2 complete sets spelen maar na 2 nummers werden de festiviteiten, zeer begrijpelijk, stilgelegd. Heel vreemd en naar de bedrukte sfeer die er toen hing..

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Het stomste wat ik meemaakte... ergens tijdens een WK of EK voetbal , ik weet het niet meer, speelde Nederland tegen Denemarken.... Kleine kroeg. Met groot scherm. En inderdaad was er veel publiek... Alleen tijdens het spelen was er niemand in het zaaltje maar bleven die gasten lekker voetbal kijken.... Sta je best voor lul. Ze vroegen nog net niet of het wat zachter kon...

    in de rust kwam de kroegeigenaar, de beste kant van zichzelf blijkbaar, even kijken.......

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht

    Eén van de idiotere was een gig in Limburg, precies op het begin van het carnavalsseizoen... Toen we daar aankwamen bleek men de afgesproken PA vergeten te zijn. Dat werd gelukkig snel geregeld. Inmiddels was wat er aan volk was klaar met indrinken en vertrok naar elders voor een carnavalszitting. Nu was dat gezien de officiële carnavalskleding niet echt een verrassing. Geleidelijk aan druppelden er een man of 10 binnen. Aangezien Michel en ik allebei draadloos speelden hebben we een goed deel van de set gezellig bij het publiek zitten spelen
    En volgens mij was ondergetekende hierbij aanwezig... Heetten jullie toen nog Nederblues?

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Niet zelf direct meegemaakt, maar wel betrokken: we speelden met mijn toenmalige band I Spy ergens in de kop van Noord-Holland. Mooie zaal, de crew laadt alles uit en op dat moment komt er een tweede vrachtwagen aanrijden, duidelijk ook een band. Nou was er één grote zaal in dat pand, dus we waren al wat verbaasd en vroegen met een vette knipoog aan onze manager/boeker of hij e.e.a. zeker wist. Jawel dus. Maar de andere band (een echt grote Top-40 band) wist het ook zeker. Zaaleigenaar erbij, die wat verbaasd wist te melden dat die andere band dus precies een jaar te vroeg was..... We hadden toen een hit in de lijsten en wel grappig was dat die band dat nummer ook op het repertoire had. Ze zijn nog gezellig een poosje gebleven!
    Overigens zijn we met I Spy ook wel eens in Noord-Holland in eerste instantie bij de verkeerde zaal aangekomen. We waren bij de Vriendschap in Wadway. In veel plaatsen heten die zalen het zelfde (de Vriendschap in 't Veld moesten we dus zijn) en onze tweede gitarist "wist wel waar het was"...! Ach ja, pré-GPS!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 7 mei 2012 om 09:40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fuchs Bekijk bericht
    En volgens mij was ondergetekende hierbij aanwezig... Heetten jullie toen nog Nederblues?
    Dat zou heel goed kunnen! Kan idd. nog in die tijd geweest zijn. Toen nog heel veel Cuby op de setlijst, en wat Living Blues. Nu toch meestal vooral eigen werk De avond ervoor hadden we in de Weegbrug in Roermond gespeeld. Daar was het trouwens wel lekker druk! Op zich hebben we ons verder prima vermaakt. Sindsdien let Mariëlla in Limburg er overigens wel op of het niet toevallig tijdens een belangrijk carnavalsmoment zou vallen. Met drie Limburgers in de band hadden we daar ook wel eerder bij kunnen stilstaan natuurlijk
    Laatst gewijzigd door Harald; 7 mei 2012 om 09:06

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.576

    Standaard

    Wij hebben eens op een Bluesnacht in Nunspeet gespeeld. De eigenaar zat ons bij de eerste pauze na 5 minuten al achter de broek aan dat we weer moesten spelen, anders zou het publiek gaan lopen. Tweede pauze zelfde verhaal. En aan het eind werden we behoorlijk bruut afgekapt, we moesten per direct stoppen. Een toegift zat er dus niet meer in. Nou ja, prima, het was ook al laat zat.

    Toen we alles weer in de bus hadden geladen en nog even naar binnen gingen om handjes te schudden met de eigenaar, liet deze nog wel even vallen dat ie het jammer vond dat we niet nog een toegift habben gegeven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Dat zou heel goed kunnen! Kan idd. nog in die tijd geweest zijn. Toen nog heel veel Cuby op de setlijst, en wat Living Blues. Nu toch meestal vooral eigen werk De avond ervoor hadden we in de Weegbrug in Roermond gespeeld. Daar was het trouwens wel lekker druk! Op zich hebben we ons verder prima vermaakt. Sindsdien let Mariëlla in Limburg er overigens wel op of het niet toevallig tijdens een belangrijk carnavalsmoment zou vallen. Met drie Limburgers in de band hadden we daar ook wel eerder bij kunnen stilstaan natuurlijk
    Bingo! I was there...

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Ik vergeet nooit een optreden in Boxmeer, in een kroeg. Spullen opgebouwd, optreden moest beginnen, maar geen publiek. Uurtje gewacht, toen voor de vorm 2 liedjes gespeeld, en toen zij de kroegbaas dat we maar moesten stoppen, er was echt niemand. Tijdens het afbreken kwam er zowaar iemand binnen die riep: ';Hé, speelt hier ook een band? iedereen zit in de andere kroeg, daar is het reuze druk!'
    Sindsdien noem ik het Boxminder.
    Dat is mijn dorpje
    Bekend en herhalend probleem overigens: horeca hier heeft geen flauw benul van het concept 'reclame maken'. Daarbij zijn er een handjevol café's waar stevast wat volk zit, maar voor een avondje live muziek is geen mens te porren lijkt het, met uitzondering van tentfeesten, kermis en dat soort evenmenten. Organiseer je een feest met een prut-dj staat de tent vol. De jeugd van tegenwoordig

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Keertje dubbel geboekt en na ontvangst van de volle gage weer naar huis gereden.
    In Arnhem speelde ik vaak op sessies om een beetje m'n podiumvrees te verminderen. Tent had al wat waarschuwingen gehad en toen we net bezig waren kwam de politie het geheel afsluiten. Zat een alleraardigste agente bij, maar toen ik vroeg of ze mij ook kon boeien, werd ze wat opstandig
    Wel eens ergens gespeeld ('s-Heerenberg geloof ik) waar ze zoveel andere acts geboekt hadden dat we allemaal niet verder kwamen dan een minuut of 40.....

    Ook leuk.... we speelden vaak in Naarden in de Gloeiende Gerrit en blijkbaar was dit zo gewoon dat ik een keer m'n gitaren vergat mee te nemen. Heb een Ibanez gehuurd bij die kale bassist in Hilversum. Vroeg grof geld en het was een kutgitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top