Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 84
  1. #31

    Standaard

    En dat terwijl bijna het bijna elke zaterdagavond daar bomvol staat als de DJ draait. Die gaat ook over die grens heen (waarschuwen ze ook voor op de site geloof ik). Het heeft er ook gewoon mee te maken dat de vrijdagavond-bandjesavond niet heel populair is op de een of andere manier. Als wij er spelen staat het er toch vrij vol, maar als je uit de buurt komt en je vrienden uitnodigt heb je dat overal wel denk ik.

    Kortste optreden hadden wij vandaag. We hadden al 2 setjes gespeelt en na een pauze begonnen we aan #3. Maar halverwege het eerste nummer begon het te regenen, en stonden we binnen een minuut binnen met alle apparatuur
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  2. #32

    Standaard

    Regen... doet me denken aan een buitenoptreden in Apeldoorn in het Oranjepark. Daar speelde ook een band. We mochten hun PA gebruiken. Mengtafel stond buiten op het veld. Niet afgedekt. Met een beetje regen klapte de stroom eraf. Kregen ze niet opgelost, uiteindelijk de zangeres over mijn AER laten zingen, en zelf over mijn Fender versterker gespeeld. Zolang we alleen stroom van het paviljoen gebruikten werkte het...

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Haha de So What in Gouda. Daar heb ik ook herinneringen aan. {SNIP}
    Om maar te zwijgen van aan-de-elektra-draad-zwevende-TL-balk-boven-de-bassist..

    Heb ook nog wel meerdere van "ingekorte" optredens gehad, maar het ergste was denk ik nog wel een kroegje in Hoogeveen. Zondagmiddag ingeboekt door een bevriende "boeker". Om 14:00 zouden we aanwezig moeten zijn voor het opbouwen en soundchecken. Wij netjes 5 minuten voor tijd aanwezig. Kroeg leeg, deur dicht, licht uit. Is niet zo vreemd voor een zondagmiddag, maar toch...
    Eerst maar's even het contactnummer gebeld. Nee hij kwam er aan. Prima.. Een goed half uur later komt meneer aan en wij mogen naar binnen, is eigenlijk helemaal niet zo erg. Eerst een kop koffie en beetje praten met de uitbater. Heeft hij een compleet andere band in gedachten als ons - de plaatsen en festivalletjes komen wel overeen met wat hij dacht, alleen heel andere jaartallen.. "oops".
    Soundcheck: nagenoeg alles op 1 of lager - we stonden nog te hard. Drummer met satehprikkers aaiend op de snare, nee te hard. Alles te hard.
    Eerste set ingekort naar 8 nummers - toch geen volk
    Tweede set een beetje volk - leuk volk ook, begon zelfs een beetje te dansen, maar uitbater kaptte ons af, want er moest even gepraat kunnen worden.
    Derde set halverwege (nog steeds het kleine beetje meer volk wat er was goed vermaakt - iedereen behalve uitbater het toch redelijk naar de zin weten te maken) "en nu iets spelen wat iedereen kent".. "Jongens: laatste nummer; afbreken"

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Op de Dam in Amsterdam, groot podium. Door electra boer nieuwe evenementenstroompunten her en der op de Dam geplaatst. Helaas de nul en een fase omgedraaid door een electro knulletje... Stroom erop en in een flits 60% van de zekeringen door... Ja ook bij de audio verhuurder leren ze niet altijd om dingen uit te zetten. Kortom, tegen de tijd dat we gerepareerd hadden wat kon hadden we niet genoeg tijd meer om iets te doen.. alles maar weer ingepakt :-(

    Kort genoeg? lol
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  5. #35

    Standaard

    en helemaal niet gespeeld, telt dat ook? Optredens werden meestal door mij of de saxofonist geregeld, netjes met contracten en nabellen enzo. Maar voor die gelegenheid had de bassist weer een gig geregeld bij hem in de stad. Hoefde niet met een contract en 'het zat wel goed' want hij kende de kroegbaas. Busje geregeld voor de apparatuur, alles erin gepropt en op weg. Bij de kroeg aangekomen bleek de tent gesloten te zijn, alles donker, boel op slot. Bij de buren aangebeld, bleek de kroeg failliet te zijn.... dus maar weer naar huis....

  6. #36

    Standaard

    ..bassisten, het is ook altijd hetzelfde. Onze zangeres regelde eerst altijd de oefenruimteboekingen (wat een woord), maar dat heeft de bassist overgenomen. Sindsdien repeteren we nog meer 1x per maand.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    ..bassisten, het is ook altijd hetzelfde. Onze zangeres regelde eerst altijd de oefenruimteboekingen (wat een woord), maar dat heeft de bassist overgenomen. Sindsdien repeteren we nog meer 1x per maand.
    Zelfde hier. Altijd op de dag zelf bellen en dan raar vinden als het vol is. Nu regel ik elk optreden en de oefenruimtes. Morgen sta ik wel weer voor een verassing, de bassiste heeft namelijk het 2de optreden op die nacht geregeld dus hopelijk gaat dat goed.

  8. #38

    Standaard

    bij mijn verhaal ging het trouwens over een band waar ik een jaar of 10 geleden in speelde. Onze huidige bassiste regelt het allemaal prima!!

  9. #39

    Standaard

    ...ik zou over mijn wederhelft ook nooit een kwaad woord zeggen

  10. #40

    Standaard

    ach, ze komt hier toch bijna nooit....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top