Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 84
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik vergeet nooit een optreden in Boxmeer, in een kroeg. Spullen opgebouwd, optreden moest beginnen, maar geen publiek. Uurtje gewacht, toen voor de vorm 2 liedjes gespeeld, en toen zij de kroegbaas dat we maar moesten stoppen, er was echt niemand. Tijdens het afbreken kwam er zowaar iemand binnen die riep: ';Hé, speelt hier ook een band? iedereen zit in de andere kroeg, daar is het reuze druk!'
    Sindsdien noem ik het Boxminder.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ik heb er nog wel een paar, langer dan drie nummers maar toch.
    Dat je aankomt in Oosterhout, je het adres niet kan vinden (pre navigatie, je moest het doen met het Shell stratenboek of de kaarten bij bushokjes) en tenslotte bij een telefooncel maar even opbelt.
    Het was Oisterwijk. My bad. Boze blikken. Het goede nieuws was dat ik vrijgesteld was van chauffeur diensten de komende 200 jaar.
    Afijn.
    Aangekomen in Oisterwijk was men alvast maar met het programma begonnen. Na een uurtje wachten konden we opbouwen en er een paar nummertjes uitpersen. Toen moest de disco weer.

    Of die keer dat er na een paar nummers op een braderie iemand kwam vertellen dat in het huis pal achter ons iemand op sterven lag. Of we het snel konden afwikkelen. Ja, dat konden we hoor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    aankomen in een café en merken dat een andere band net klaar is met soundchecken, jongens die we kenden bovendien. wat blijkt dubbele boeking... beslist die baas dat wij moeten spelen wegens bekender. genant voor iedereen quoi

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Heb dat verhaal over AB ook gelezen, dat jij erbij was Peter! Lijkt me vreselijk.
    Ja dat was het zekers...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Tjdens het afbreken kwam er zowaar iemand binnen die riep: ';Hé, speelt hier ook een band? iedereen zit in de andere kroeg, daar is het reuze druk!'
    Tjezus, zie het voor me...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    2 optredens op 1 avond ging bijna fout. We waren net klaar bij Musicon dus daarna naar paard toe om daar te knallen rijd de tram niet daar was de drummer mee. Dus toen zei ik spring maar achterop mijn fiets. Dus mijn band liep leeg en moest ik dat hele stuk lopen van Musicon naar paard samen met mijn drummer. We hadden wel al onze nummers kunnen afspelen.

    En nog een keer in de supermarkt (geen echte supermarkt maar een kroeg op grote markt Den Haag) dat tijdens het spelen 2 snaren afbraken tegelijkertijd. Ik had geen reserve gitaar of snaren bij me ,omdat ik ze die dag vervangen had en dat was me laatste pakje dus daar ging het wel een beetje erg mis. Ik liep naar de microfoon toe en vroeg wie heeft een gitaar voor me had. Gelukkig kwam een man toen aan lopen met een Fender Jazzmaster die ik toen mocht lenen. Publiek ging erna helemaal los alleen ietsjes minder aan nummers gespeeld door tijdgebrek.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Er schiet me nu trouwens een nog korter optreden te binnen, en dat was helemaal gepland.
    We moesten met de Aardappeleters spelen bij het slaan van de eerste paal van een huizencomplexje in het dorpje Graft, in Noord Holland. Op de plek had een aardappelbedrijf gezeten, vandaar dat ze ons wel leuk vonden.
    We hebben daar midden in het zand van een bouwplaats een podium van pallets gebouwd, hele spul opgebouwd, één liedje gespeeld voor een groepje mensen, en toen mochten we weer naar huis. Bizar, maar het betaalde goed.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    1 nummer in de So What in Gouda. Tegen een kotsende drummer die stoïcijns voor zit uit zit te staren kun je weinig doen

    Ach, er was toch geen publiek.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    1 nummer in de So What in Gouda. Tegen een kotsende drummer die stoïcijns voor zit uit zit te staren kun je weinig doen

    Ach, er was toch geen publiek.
    Haha de So What in Gouda. Daar heb ik ook herinneringen aan. Wij moesten er spelen met onze metalband destijds, volgens mij in 2002. Er was zowaar aardig wat volk in die tent zag en dacht ik nog van te voren. Zodra we de eerste noot aangeslagen hadden was de zaal echter leeg, op het meegereisde 4-tal bevriende mensen (ongemakkelijk tegen de muur leunend in een verder lege zaal) en de gedemotiveerde barman na. Zo nu en dan zag ik wel vaag wat mensen op een drafje achter in de zaal vanuit de gang richting bar lopen, snel wat bier halen en weer terug de gang op. Al goed, wij hadden er maar een veredelde oefensessie van gemaakt. Het bleek toen we afgebroken hadden en met onze spullen door de gang naar buiten wilden gaan dat de volledige groep mensen die aanwezig was zich gedurende het hele optreden in de smalle gang hadden opgehouden Het zat helemaal volgepropt met mensen daar. Konden ze tenminste nog een beetje praten, in plaats van in die takkeherrie te moeten staan. Wel sneu op zich, regel dan geen live bands als je weet dat je publiek er toch niet op zit te wachten.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Haha de So What in Gouda. Daar heb ik ook herinneringen aan. Wij moesten er spelen met onze metalband destijds, volgens mij in 2002. Er was zowaar aardig wat volk in die tent zag en dacht ik nog van te voren. Zodra we de eerste noot aangeslagen hadden was de zaal echter leeg, op het meegereisde 4-tal bevriende mensen (ongemakkelijk tegen de muur leunend in een verder lege zaal) en de gedemotiveerde barman na. Zo nu en dan zag ik wel vaag wat mensen op een drafje achter in de zaal vanuit de gang richting bar lopen, snel wat bier halen en weer terug de gang op. Al goed, wij hadden er maar een veredelde oefensessie van gemaakt. Het bleek toen we afgebroken hadden en met onze spullen door de gang naar buiten wilden gaan dat de volledige groep mensen die aanwezig was zich gedurende het hele optreden in de smalle gang hadden opgehouden Het zat helemaal volgepropt met mensen daar. Konden ze tenminste nog een beetje praten, in plaats van in die takkeherrie te moeten staan. Wel sneu op zich, regel dan geen live bands als je weet dat je publiek er toch niet op zit te wachten.
    Dat komt omdat het geluid in So What toendertijd bijna altijd k*t was. Ik ben van oorsprong Gouwenaar en woonde daar tot najaar 2006 en bezocht een paar keer per jaar concerten in So What. De 'technicus' stelde de installatie (die mijns insziens veel te groot was voor het zaaltje, maar dit terzijde) standaard op de pijngrens in. Ik droeg daar altijd mijn op maat gemaakte oordoppen zodat het volume nog dragelijk was. Maar dan nog was de geluidskwaliteit ronduit bagger.

    Ik heb daar een keer de Haagse band Grof Geschut zien optreden, zangeres/gitariste Leonie van der Klein stond met vingers in haar oren te zingen. Een duidelijk signaal dat het niet te harden was, maar volume aanpassen ho maar.

    De enige keer dat ik een fatsoenlijk geluid uit die installatie gehoord heb, is toen Corrie van Binsbergen (Corrie en de Grote Brokken) een concert in So What gaf. Maar die had dan ook een eigen technicus bij zich die nogal kritisch was. De soundcheck was nog bezig toen het publiek er al lang en breed stond, maar de moeite werd beloond.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen in die tijd in de gang gingen staan, niet om te ouwehoeren maar om hun gehoor nog een beetje te sparen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top