Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 84
  1. #11

    Standaard

    Yikes.... hoezo the show must go on

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Hé, dat kan ik me nog herinneren, dat in het nieuws was dat ze een beroerte had gehad. Dat ze toch door wilde gaan met opteden had ik echter nooit meegekregen. Maar afgezien van deze kleine persoonlijke tragedie leuke verhalen! Keep them coming!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Heb dat verhaal over AB ook gelezen, dat jij erbij was Peter! Lijkt me vreselijk.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jaren geleden (80-er jaren) speelde ik met een lokale band "Sprint" als het "vaste" voorprogramma
    van de Mo. (Een Nederlandse band zonder gitaren en met een fargot.)
    De manager van de Mo had op een dag midden in de week de schouwburg in Arnhem geboekt.
    Toen wij daar aankwamen was het al bijzonder rustig kwa publiek.
    Een dame achter de bar was verbaasd dat er bands kwamen spelen midden in de examenweek!!!

    Enfin...... wij staan op het podium als voorprogramma opgesteld.... de rode velourse gordijnen zijn nog dicht.
    We worden aangekondigd..... de gordijnen schuiven langzaam open...... en een grote hoeveelheid rode
    rugleuningen 'keken' ons aan!!!!
    Ik kwam op ongeveer 5 à 10 personen die her en der in die grote zaal zaten.

    De manager heeft ons het programma uit laten spelen, heeft ons netjes betaald.
    Het publiek kreeg het geld terug want de Mo zélf had geen zin om te spelen.

  5. #15

    Standaard

    Mijn aller kortste optreden was twee opeen volgende jaren op dezelfde locatie: Bij het NK-klein roeien in Amsterdam, bosbaan.

    Vorig jaar waren we voor twee dagen geboekt, en zouden we beide dagen een set doen van 2 maal een uur.
    Na een ietwat lastig opbouwen (het was buiten, geen podium, alleen grind... later werd een heus podium gebouwd van pallets), konden we beginnen. "Oh ja, kunnen jullie wel elke 10 minuten stil zijn? Dan is er een huldiging met het volkslied etc". Bij uitvoering bleek dit nog minder te zijn, dus toen gestopt naar 2 nummers. De volgende dag zou het beter gaan.. uh huh... Enfin, geboekt om 4 uur over te dagen te spelen, uiteindelijk een uurtje volgemaakt. Volgend jaar zouden ze het beter inplannen.

    Dit jaar was er op dezelfde locatie wél een podium, maar werden we fijn verzocht na drie nummers te stoppen: huldiging.
    We gaan er niet meer spelen.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    We studeren ongeveer tegelijkertijd af en we hebben tegelijkertijd kutoptredens? Die gelijke bioritmes beginnen een beetje eng te worden
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik denk dat jullie maar beter kunnen gaan trouwen.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    We studeren ongeveer tegelijkertijd af en we hebben tegelijkertijd kutoptredens? Die gelijke bioritmes beginnen een beetje eng te worden
    En buiten dat hebben we natuurlijk ook onze grotendeels gelijke pedalboards, een topwijf en the looks!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Na een nummertje of 4-5 kwam de ME te paard het publiek wegvegen...

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    En buiten dat hebben we natuurlijk ook onze grotendeels gelijke pedalboards, een topwijf en the looks!
    Ik wilde niet opscheppen, maar inderdaad

    Anyway, we moesten ook een keer een optreden afbreken omdat de organisatie niet had gezien dat de vergunning, afgegeven door de gemeente, een uur minder live muziek op het plein toestond. Politie voor het podium, onderhandelen, nee mag echt niet, nou vooruit, ja twee nummers, afijn.... twee medleys van vijf nummers maar nog steeds maar ongeveer de helft van het geplande optreden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top