Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 84
  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Afgelopen zaterdag waren we geboekt bij The Pub & Churchill in Made (Brabant). Ondanks de trip van iets meer dan 1,5 uur (wij zijn zelf van Belgisch Limburg) keken we er erg naar uit. Want toen we de voorbije oktober ook in die omgeving speelde was dat een geweldig feestje! Toen we daar aankwamen was die zaak binnen echter grotendeels verlaten. Er zaten nog een paar tafels te eten, maar die mensen waren duidelijk niet daar om een rockcoverband aan het werk te zien

    Eerst mochten we zelf ook eten. En dat behoorde tot het beste dat we ooit ergens kregen met de band. Tijdens onze maaltijd bleef het echter opvallend leeg in de zaak. Hopend op beterschap toch alles uitgeladen en opgebouwd. De PA installatie zag er wel niet al te best uit. Het was blijkbaar de bedoeling om door de boxen van de geluidsinstallatie van het café te spelen. In ieder geval, tijdens de soundcheck vertrokken ook al snel de overgebleven eters. In overleg met de zaakvoerder dan maar beslist terug op te breken en onze gage te laten vallen, behalve de onkostenvergoeding voor ons vervoer. Hij zou zich financieel in zijn voet schieten en wij zagen op tegen een set van 3 x 45 minuten voor een quasi lege zaal.

    Net toen die beslissing genomen was, is er toch nog een handvol mensen gearriveerd. Die zich vol verwachting op toogstoeltjes voor het podium zetten. Terwijl wij met het schaamrood op de wangen toch alles opgeruimd hebben. Op zich was het best nog een leuke avond (veel gelachen onderweg, zowel heen als terug, heel lekker gegeten en nadien nog lol gemaakt in onze repetitie ruimte), maar hopelijk de eerste en laatste keer dat we zoiets meemaken.

    Achteraf bleek dat er een soort van dorpsfeest of iets dergelijks was in een grote tent wat verderop. Dat zal de boosdoener geweest zijn.
    Dorpsfeest kan ermee te maken hebben. Maar ik weet van een andere band dat toen zij daar speelden er ook bijna niemand was. Dat komt omdat dat stukje noordrand van N-Brabant tussen pakweg Lage-Zwaluwe en Den Bosch heel erg "eigen bands eerst" zijn. Hebben ze een kutband uit hun eigen dorp, met familie en vrienden opgetrommeld, dan zit het wel vol. De band waarin ik speel, komt slechts 25 km zuidelijker daar vandaan, maar geloof maar niet dat we ooit in die hoek gevraagd worden. En het is niet dat we tekort aan optredens hebben. Het zijn altijd dezelfde bands die daar wel volk trekken. Het is jammer voor de café-eigenaren, zoals deze, die 's een keer wat anders willen proberen. Overigens, in noordelijke, westelijke en oostelijke richting komen we wel aan de bak. In zuidelijke richting ook niet. Belgische bands krijgen makkelijker optredens in Nederland dan andersom. D'n Ollander is nog niet overal even geliefd.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Een keertje moeten optreden op het festivalletje 'Piekpop' te Kesteren. We kwamen er aan, bleek het podium op het midden van een drassig veld te staan en het water kwam met bakken tegelijk uit de hemel. Boven het podium hing een flink stuk landbouwplastic en het water lag er meters diep in. Hier en daar zaten al scheuren en gaten in het plastic. Ik ben de lulligste niet, maar ik had geen enkele zin om daar met mijn spulletjes onder te gaan staan. Was sowieso levensgevaarlijk. Ik heb de organisatie mijn spreekwoordelijke reet laten zien.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #73

    Standaard

    Ik heb in een band gezeten, die de huisbrand was van de AVSV. De Amsterdamse vrouwen studenten vereniging of zo. De vrouwelijke tegenhanger van de brallende mannetjes. Alhoewel de vrouwen er ook wat van konden.
    Wij hadden gewoon een gratis wekelijkse oefenruimte.
    De eerste keer met een dubbel drumstel voor mij, bleken de mevrouwen een meet up te hebben met een vrouwen studenten vereniging in Utrecht of zo. ‘O, hebben ze jullie dat niet verteld?’

    Dus voor dat optreden begon, was het al weer afgelopen.
    Meer ingekort was niet mogelijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Jaar of 10 geleden. Festivalletje met een nationale topact als headliner. Wij net daarvoor geprogrammeerd. Zoals dat wel vaker gaat met behoorlijk wat vertraging aan onze set begonnen. Na de tweede song komt iemand van de organisatie vertellen dat we moeten stoppen. De hoofdact staat er namelijk op om op het geplande uur te beginnen. Wij zouden dan onze set kunnen afwerken nà de hoofdact. Niet dus. We zijn wel gestopt maar meteen ingepakt en vertrokken. Wel netjes betaald zoals afgesproken overigens.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dus eigenlijk vroeg de organisatie of de hoofdact in jullie voorprogramma mocht?

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Locatie
    Vlaanderen
    Berichten
    394

    Standaard

    Strikt genomen hadden ze onze pauze-act kunnen zijn, maar zo zagen we dat toen niet. We hadden er vooral flink de pest in. Eikels!

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Haha, dat snap ik wel ja.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Als classic rockband geboekt worden op een openingsavond van het carnavals-seizoen...Een persoon mocht de muziek regelen en die had wel een keer zin in een rockbandje...Staan we daar terwijl de raden van elf en de dansmariekes ons vragend aankeken...Of we ook een polonaise kunnen spelen...Na de eerste set set de gage in ontvangst genomen en huiswaarts gekeerd.

    Ik neem aan dat ze het jaar erop iemand anders de muziek hebben laten regelen!

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Koningsdag 2016. Wij (Just-Us) waren geboekt door de Oranjevereniging in Doorn. op een vrachtwagen podium in de tuin van Huis Doorn. Mooie plek! Maar het weer was zo belabberd dat we na een half uurtje ongeveer voor een leeg veld aan het spelen waren (wij stonden droog, publiek niet.. ) en toen zei de generator ook nog 's van doe het zelf maar en hadden we geen stroom meer.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Mijn kortste optreden was één nummer tijdens de finale van het COC songfestival. Dat is een songfestival georganiseerd door COC Nederland. Onze zangeres is geen onbekende in die wereld en een op Sociaal media redelijk bekend persoon dus was zijn gevraagd mee te doen.

    Tijdens de regionale voorronde speelden we nog een extra nummer met de opening dus dat was mijn op-een-na kortste gig.

    Natuurlijk is het dus logisch dat je maar één nummer speelt. Het enige bizarre is dat we om 11:00 aanwezig moesten zijn voor een briefing om 12:00, soundcheck om 17:00 en vervolgens één nummer van drie minuten om 22:00 met de uitslag rond 24:00. Bizar lange dag wachten dus een ook wel apart publiek.
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top