Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Party Je meest ingekorte optreden

    Misschien wel leuk, een topic voor al uw frustraties en dieptepunten
    Gisteren hadden we er weer zo één: door een falende organisatie en dito geluidsman waren we nog niet klaar met soundchecken op het tijdstip dat we eigenlijk al klaar hadden moeten zijn met het optreden (van een uur, als opener). Gevolg: vlak voor de helft van de set: "Nu het laatste nummer". Fijn, bedankt... de opbouw en soundcheck heeft daardoor drie keer zo lang geduurd als het optreden. Het publiek was ook reuze in zijn sas ermee Tegen de tijd dat wij al ingepakt en geladen waren, was de volgende band nog aan het soundchecken. Goed geregeld
    De absolute nummer één is echter nog steeds de keer dat we een maandelijks terugkerend buitenfestivalletje mochten openen. We kregen weinig tijd (we konden geloof ik een nummer of 5 doen of zo), maar doordat we de soundcheck later konden beginnen omdat de organisatie was vergeten dat op dezelfde avond nog dienst was in de naastgelegen basiliek en we dus geen herrie mochten maken), werden we er na drie nummers afgekickt.

    Good times.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Hier in metropool (grote zaal, flink vol), dronken gasten wilden Bro Hymn mee zingen met ons, waartoe er een mic met standaard en al verdween.. Toen is door de techniek helaas ons optreden stil gelegd. Was het 4e nummer dacht ik

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Mijn record is ook 3 nummers. Groot complex waar de eigenaar in een van de zalen de wedstrijd Nederland/Marokko (?) op een scherm vertoonde, mannetje of 800.
    Ik hoor het hem nog zeggen: Mannen, de wedstrijd is zo afgelopen... zit lekker vol.. gelijk er over heen...
    Toen ik het podium opliep zag ik nog net het laatste oranje hoedje richting de disco lopen. Zaal leeg. Maar dan ook compleet leeg.

    De eigenaar was professioneel. Na 3 nummers gebaarde hij ophouden en tikte zonder een spier te vertrekken de volle mep. Hij had haast want zijn discozaal zat bommetje.
    Hij beloofde een revanche en die kwam er ook inderdaad. Maar dat optreden verliep nog bizarder.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    een vriend belde net of ik even via facebook kon checken of het klopt dat waar hij staat om op te treden, dat daar niemand is.
    of het adres en de datum wel kloppen..
    adres en datum kloppen.
    dat is dus het kortste optreden

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    niet zelf meegemaakt maar Roland van Campenhout (peetvader van de Belgische blues) is ooit tijdens een solo van zijn drummer naar een telefooncel gelopen, flikken gebeld voor geluidsoverlast van die live muziek. Even later werd zijn optreden stilgelegd, en kon hij pinten gaan pakken ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Roland Dat is daar nu echt eens een figuur voor
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    niet zelf meegemaakt maar Roland van Campenhout (peetvader van de Belgische blues) is ooit tijdens een solo van zijn drummer naar een telefooncel gelopen, flikken gebeld voor geluidsoverlast van die live muziek. Even later werd zijn optreden stilgelegd, en kon hij pinten gaan pakken ...

    Er zijn zo van die gigs waar dat nog best een idee is...

    Als we inkorten is dat meestal omdat eerdere sets door de lol in het improviseren wat uitgelopen zijn... Kortste gig was tijdens de blueschallenge... 20 minuten, maar dat wisten we van te voren. Helaas weigerde mijn versterker tijdens het eerste nummer. Weet zo'n recensent te melden dat je wat moeite hebt om op gang te komen... wijsneusje! Dat mijn versterker geen gitaar liet horen, dat kon zijn muzikaal getrainde oor blijkbaar niet horen Gewoon doorgespeeld en tijdens het spelen de versterker aan de praat gekregen. Dat het dan qua spel wat lastiger is is niet zo heel vreemd. Roadies en gitaartechs hebben we niet.

    Eén van de idiotere was een gig in Limburg, precies op het begin van het carnavalsseizoen... Toen we daar aankwamen bleek men de afgesproken PA vergeten te zijn. Dat werd gelukkig snel geregeld. Inmiddels was wat er aan volk was klaar met indrinken en vertrok naar elders voor een carnavalszitting. Nu was dat gezien de officiële carnavalskleding niet echt een verrassing. Geleidelijk aan druppelden er een man of 10 binnen. Aangezien Michel en ik allebei draadloos speelden hebben we een goed deel van de set gezellig bij het publiek zitten spelen

    En in Brabant eens meegemaakt dat er twee sets lang geen stemming in te krijgen was. De derde set vroeg Mariëlla of iedereen dichterbij wilde komen, wat tot een kleine verbouwing van de kroeg leidde. Vervolgens kwamen we niet weg zonder een aantal toegiften, waarvan één letterlijk unplugged behalve de elektrische gitaar, terwijl drums en percussie al af aan het breken waren

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    een vriend belde net of ik even via facebook kon checken of het klopt dat waar hij staat om op te treden, dat daar niemand is.
    of het adres en de datum wel kloppen..
    adres en datum kloppen.
    dat is dus het kortste optreden
    Ook wel eens meegemaakt in een tent waar de muziek door boekers wordt geregeld. Kom je daar aan blijkt niemand te weten dat er die dag live muziek zou zijn

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Afgelopen januari speelden we in Dordrecht. Bleek dat er drie betalende bezoekers waren (waarvan er dan weer twee een vrijend stelletje aan de bar waren). Niet handig voor een karaoke-band, zonder publiek kunnen we niet spelen want dan hebben we geen zangers.

    Nu staat er in ons contract dat als er geen publiek is wij weer naar huis gaan mét betaling, dus na overleg met de jongen die de boel regelde zijn we weer vertrokken. Lange rit voor niks..
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10

    Standaard

    Metropole theater almere met adele bloemendaal.

    Tijdens de soundcheck dachten we dat adele dronken was, maar na enig praten kwam de aap dan uit de mouw: ze kon bijna niet praten omdat ze de dag ervoor tijdens een schnabbel voor sesamstraat een herseninfarkt had gehad. "Maar tijdens de show komt het wel goed hoor".....

    Not.

    Na twee nummers begon het publiek zich te roeren - in een theater nota bene- tot de direkteur het podium op stormde om de boel te sussen en uit te leggen dat adele niet dronken was.

    Dat was echt het allerdiepste dieptepunt.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top