Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 84 van 84
  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Als classic rockband geboekt worden op een openingsavond van het carnavals-seizoen...Een persoon mocht de muziek regelen en die had wel een keer zin in een rockbandje...Staan we daar terwijl de raden van elf en de dansmariekes ons vragend aankeken...Of we ook een polonaise kunnen spelen...Na de eerste set set de gage in ontvangst genomen en huiswaarts gekeerd.

    Ik neem aan dat ze het jaar erop iemand anders de muziek hebben laten regelen!
    Dergelijke zaken hebben wij ook al een aantal keren mee gemaakt. Maandag stonden we nog op een feesttent met kermis in een dorp bij ons in de buurt. Wij spelen ook classic rock en de organisator wist dat goed genoeg, aangezien we nog al eens in zijn café gespeeld hadden. Ja, kortweg gezegd, dat publiek stond daar ook niet op te wachten he. Carnavalsmuziek en plat commerciële dance is wat ze wilden. Al bij al een goeie set gespeeld en de oudere dames en heren die aanwezig waren werden uiteindelijk ook nog wel enthousiast.

    Maar ik snap inderdaad niet dat sommige organisatoren er blijkbaar niet bij stil staan of de band die ze vragen eigenlijk wel past op hun evenement. Als we zelf al vermoeden dat het geen goede match is zeggen we ook gewoon nee tegen de aanvraag.

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Mijn kortste optreden was één nummer tijdens de finale van het COC songfestival. Dat is een songfestival georganiseerd door COC Nederland. Onze zangeres is geen onbekende in die wereld en een op Sociaal media redelijk bekend persoon dus was zijn gevraagd mee te doen.

    Tijdens de regionale voorronde speelden we nog een extra nummer met de opening dus dat was mijn op-een-na kortste gig.

    Natuurlijk is het dus logisch dat je maar één nummer speelt. Het enige bizarre is dat we om 11:00 aanwezig moesten zijn voor een briefing om 12:00, soundcheck om 17:00 en vervolgens één nummer van drie minuten om 22:00 met de uitslag rond 24:00. Bizar lange dag wachten dus een ook wel apart publiek.
    nog groupies aan overgehouden?
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    - 11:00 aanwezig
    - briefing om 12:00,
    - soundcheck om 17:00
    - één nummer van drie minuten om 22:00
    - uitslag rond 24:00
    Mijn hoofdmotivatie om me niet meer bezig te houden met bandjescontests en andere shit. Dit soort ridicule onzin waar je uren staat te verkutten door slechte en luie organisatie. Nooit meer.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Mijn hoofdmotivatie om me niet meer bezig te houden met bandjescontests en andere shit. Dit soort ridicule onzin waar je uren staat te verkutten door slechte en luie organisatie. Nooit meer.
    Ik heb altijd het idee dat lui die zoiets organiseren eigenlijk bar weinig met bandjes van doen hebben en totaal niet weten wat zelf actief muziek maken inhoudt. Het lijkt ze gewoon wel leuk om te organiseren en er zit er altijd minstens één bij die het dolgraag allemaal wil presenteren.

    Zelf wel eens aan een talentenjacht in Kassel meegedaan, wat redelijk hilarisch verlopen is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top