Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: replifex

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard replifex

    Als ik mijn Rocktron midi mate met een 7 polige din plug aansluit op mijn Rocktron replifex dan zou ik zonder extra netvoeding moeten kunnen schakelen en bedienen met mijn midimate.
    In de praktijk moet ik de replifex een keer of vier overnieuw met aangesloten midimate opstarten voordat de midimate daadwerkelijk doet wat ie moet doen.
    Er verschijnen bij de foute pogingen diverse rare tekens in het scherm.
    Eenmaal goed in bedrijf werkt het prima, met een losse lichtnetadapter op de midimate en een 5 polige midi kabel ook.
    Wat zou ik kunnen doen om de zaak meen 7 polige plug in een keer goed op te starten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Is de "midikabel" mischien kapotgetrapt? Het betreft dunne kabels in een afgeschermde mantel. Het nameten van die kabel kan je wat vertellen...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3

    Standaard

    De midi mate is wat apart, hij vraagt officieel 9vac maar ik gebruik mijne al sinds begin 90's met 9vdc. Ik weet niet wat jij erop hebt staan, maar als het 9vdc is dan zou ik eens de polariteit om te draaien.

    Haha, 20 jaar met voeten getreden en werkt nog steeds.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  4. #4

    Standaard

    Vreemd inderdaad, ik heb de mijne ook wel eens met een onespot gevoed, maar nu ook via 9V AC via een replifex en een 7-polige kabel. Heel af en toe blijft de replifex wel eens hangen, maar met de communicatie tussen beide gaat het altijd wel goed...
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Kabel is gecontroleerd en voor de zekerheid heb ik al eens een nieuwe gemaakt met wat dikkere draden in de kabel.
    Dat gaf geen verandering, mijn midimate vraagt om 9 V ac.
    Uit de Replifex komt 9V dc.
    Met omgekeerde draden op de buitenste pennen start de midimate niet op, zou de oorzaak dan kunnen zijn dat de midimate perse 9V ac wil hebben?

  6. #6

    Standaard

    Uit de replifex komt wat je er in stopt toch via de 9v ingang? Hangt dus van de adapter af.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Uit de replifex komt wat je er in stopt toch via de 9v ingang?
    Precies, er zit een input op voor je adapter en wat je daarop aansluit komt naar buiten via twee pooltjes van de midi in van de replifex.

    Als alles wel werkt als je de adapter rechtstreeks aansluit op de midimate weet je dat de adapter goed werkt. Wanneer het dan niet werkt als je de adapter via de midikabel aansluit, betekent het dat er iets 'gebeurt' met de power. Omgedraaide polen lijkt mij het meest voor de hand liggend.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 29 april 2012 om 11:48
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matto Bekijk bericht
    Met omgekeerde draden op de buitenste pennen start de midimate niet op, zou de oorzaak dan kunnen zijn dat de midimate perse 9V ac wil hebben?
    Wellicht gaat de stroom dan niet via de buitenste pinnen. Kun je de polariteit op de adapter zelf niet omdraaien? Als de adapter daarin niet voorziet kun je 'gewoon' de draden knippen en ompolen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Ik heb nu de buitenste pennen in de DIN stekker los gesoldeerd.
    De vrijgekomen draden heb ik apart op een 9 V ac adapter aangesloten.
    Alles werkt nu in een keer opstarten zoals het hoort.
    De midimate wil dus gewoon ac binnenkrijgen.

  10. #10

    Standaard

    Maar dat ging dus niet met die 9V adapter via de replifex? Mooi dat het weer werkt in ieder geval.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top