Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard nieuwe gitaar voor singer/songwriter

    Hoi,

    Ik speel al zon 25 jaar gitaar, en eigenlijk speel ik nog steeds op mn eerste gitaar. Dat is een spaanse
    gitaar: Alhambra 3C. Deze gitaar is me zeer goed bevallen maar het is nu toch wel tijd voor een nieuwe.

    Ik zoek dus een nieuwe klassieke gitaar om (vooral) pop mee te spelen. Liefst eentje die je ook kan versterken door er een grote Jack in te pluggen. Stalen snaren zijn ook een must. Ik heb ongeveer 400-500E te besteden.

    hebben jullie tips voor me?

    alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door valentyn Bekijk bericht
    Ik zoek dus een nieuwe klassieke gitaar om (vooral) pop mee te spelen. Liefst eentje die je ook kan versterken door er een grote Jack in te pluggen. Stalen snaren zijn ook een must. Ik heb ongeveer 400-500E te besteden.
    Een klassieke gitaar heeft altijd nylon snaren, ben je niet op zoek naar een western?

  3. #3

    Standaard

    ow sorry. ben niet zo goed in die termen. Dacht dat alle gitaren met een grote houten klankkast als klassiek beschouwt werden. Maar een western dus

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door valentyn Bekijk bericht
    ow sorry. ben niet zo goed in die termen. Dacht dat alle gitaren met een grote houten klankkast als klassiek beschouwt werden. Maar een western dus
    Allereerst: welkom!

    Tis net of ik mezelf hoor praten anderhalf jaar geleden, toen ik me eindelijk 's begon te verdiepen in gitaren en toen kwam ik hier terecht.. Heel, heel veel geleerd in een jaar tijd hier...

    Als je in de buurt van een muziekwinkel woont, loop er dan 's binnen en speel, laat je gitaren aanreiken en speel.. Wij kunnen je allemaal merken geven, maar je zal het zelf moeten voelen en horen..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Dank

    Bedankt voor je advies! En dat ga ik ook zeker doen. Ik wil alleen graag wat munitie alvorens ik naar binnen loop Heb je toch niet een paar handvaten. Zoals b.v een paar merken en typen....
    Laatst gewijzigd door valentyn; 27 april 2012 om 01:42

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Kijk eens naar Cort, yamaha, of bijv Eastman, ook heel veel bang for buck... Bedenk je wel dat je verliefd moet worden op je nieuwe gitaar. Je speelt al heel lang en je wilt natuurlijk niet dat je nieuwe gitaar een teleurstelling wordt vanwege een impulsieve aankoop.. Speel, maak een lijst, verkort deze en speel nog wat meer...
    Wat voor muziek maak je? En het is lastig overstappen naar een smal halsje als je alleen maar klassiek gewend bent, geloof, ik kan er over meepraten.. Als je veel tokkelt bv, kijk dan 's naar OM of grand auditorium modellen, die hebben vaak een breedte bij de topkam van 44 of 45 mm ipv 43 bij bijv een Dreadnaught... En zijn meer geschikt voor tokkelwerk..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Kijk eens naar een Seagull folk model, hebben een wat bredere topkam en stringspacing, als je van klassiek naar western gaat is het smalle halsje erg wennen.
    Mvgr. Dirk Jan

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor alle adviezen!

    Smalle hals is geen probleem. vind ik zelfs fijn. Dit omdat ik ook een elektrische gitaar heb Dus ben beide gewend

    Ik speel voornamelijk gewoon pop (dylan,simon&garfunkel, neil young style muziek)..en blues

    cheers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Kijk eens bij een grotere winkel. BV Kees Dee in Amersfoort. Heeft in alle prijsklasse instrumenten staan. Natuurlijk zijn er meer winkels te vinden , ligt er aan waar je woont.
    Inderdaad Seagull , Blueridge , Faith enz zijn goede adviezen. Zal er meer aan liggen welke hals e.d. je het beste bevalt en welk geluid je zoekt.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #10

    Standaard

    Effe gegoogled..en kwam op de Martin DXM. Iemand van jullie toevallig ervaring mee?

    ik ga vanmiddag naar de winkel om eens te proeven

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top