Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: Fender Deluxe 5E3

  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard Fender Deluxe 5E3

    Iemand al eens een Deluxe gebouwd volgens de 5e3 of 5F3 schema? Ik hebnog een zootje onderdelen liggen een een leuk chassis om mee te knutselen. Buizen zat, dus i dacht laat ik eens een 5E3 maken. Echter wel met een Bass, mid en treble regeling.

    Nico

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Die 5e3 wilde ik ook nog 'ns na gaan bouwen, maar de gunstige dollarkoers heeft dat plan vernaggeld... ben nu allemaal ouwe kolerezooi uit de VS aan 't hamsteren .

    Via missionamps.com kan je wel op een forum komen met een zooi lui die eraan aan 't knutselen waren/zijn:
    http://www.firebottle.com/fireforum/...g=dlx&enter=go

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Fender Deluxe 5E3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Iemand al eens een Deluxe gebouwd volgens de 5e3 of 5F3 schema? Ik hebnog een zootje onderdelen liggen een een leuk chassis om mee te knutselen. Buizen zat, dus i dacht laat ik eens een 5E3 maken. Echter wel met een Bass, mid en treble regeling.

    Nico
    Had je mijn pics niet gezien Nico > posting > vintage of nieuw > dat is em !
    mijn 5J3. hij is exacte kopie van een 55-er, dus small sized CAB, ook zoveel mogelijk ouwe parts gebruikt > zie pic. van chassis.Heb dus gewoon aallen TONE, wilde em helemaal origineel nabouwen.
    Heb alleen gekozen voor slechts één input, dan kan ik straks op de overige plekken wat "extra" mogelijkheden bouwen, want die komen er zéker.

    Is trouwens nog een erg LUIDE amp, had ik niet zo verwacht, met ERG veel Bas > teveel, moet em nog tunen, maar wil em voorlopig tijdje helemaal origineel houden, effe wennen en nog juiste speaker bij zoeken. Had er een 61 JensenP12Q inzitten, zoals het origin. hoort, maar die ging kraken als ik em wat harder zette, zonde, dus niet doen. Momenteel zit er een WEBER BLUEDOG in, die klinkt heel goed.
    Was leuk ampie om te bouwen, weet alleen dat tunen met parts lastig zal gaan, want het chassis is erg krap, hij zit goed vol, je komt heel moeilijk ergens bij nog achteraf.

    Jay

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik ga hem eerst gewoon bouwen op een oud chassis dat ik nog had liggen. Eveneens krap, maar het moet lukken. Ik heb nog 2 RCA 6V6'en liggen en een pp trafo. Voor de voeding gebruik ik voorlopig een EZ81 met bijbehorende trafo. Als de spanning te laag is, kan ik altijd nog met diodes gaan werken.

    Voor de rest ga ik eens experimenteren met een zootje papier in olie caps en Carbon Comps. Origineel hoeft hij van mij niet te klinken. Het is voor mij zowieso moeilijk om dat te bepalen (ik heb geen origineel) en uiteindelijk ga ik meer voor de klank. Klinkt ie lekker, dan maak ik er wel een mooie versterker van. Is het niks en wordt het ook niks, dan gaat ie weer uit elkaar.

    Wel ben ik van plan om na de zomer een Fender Deluxe Reverb BF (AB763 schema) te bouwen.
    Ik ben nu bezig met de voorbereidingen. De print worst ofwel met turrets ofwel met eyelets gedaan. Op dit moment verwacht ik een bestelling uit het verre oosten voor een 3-tal sets. De turret printen maak ik zelf wel.

    Na eindeloos speurwerk voor printplaat (glas epoxy) zonder koper is gebleken dat dit in Nederland geen haalbare kaart is. Ofwel men heeft het niet ofwel je wordt letterlijk een poot uitgedraaid. Er was zelfs een bedrijf die het presteerde om voor een strook van 7 x 50 cm 50 euro te vragen. ("ja we hebben hoge vaste kosten... wat een gel...l"). Uiteindelijk maar zelf aan de gang gegaan met afval stroken dubbelzijdig en de koper eraf ge-etst met Zoutzuur, waterstof peroxide en water. Nu heb ik een stapeltje printen klaarliggen en kan ik weer verder.

    Nico

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    [quote="nicoverduin"]Ik ga hem eerst gewoon bouwen op een oud chassis dat ik nog had liggen. Eveneens krap, maar het moet lukken. Ik heb nog 2 RCA 6V6'en liggen en een pp trafo. Voor de voeding gebruik ik voorlopig een EZ81 met bijbehorende trafo. Als de spanning te laag is, kan ik altijd nog met diodes gaan werken.

    ik ken jouw opvattingen over je manier van bouwprojekten met "rondliggende" parts. ieder zijn meug.
    Ik probeer te gaan voor een close-benadering van een origineel, misschien omdat ik wat meer Fender-freak ben.
    Ik gebruik dan ook zoveel mogelijk ouwe originel Fender-parts, waar ik de kans krijg. Ik wil ook qua looks dan maar vooral sound in de buurt komen.
    Ben gelukkig in bezit van div. ouwe Fenders om een vergelijk te kunnen maken, zoniet weet ik mensen die ze wél hebben.
    Je haalt het gewoon bijna nooit met eigenbouw dingen, maar het zot wél in de goeie richting.
    Sound, maar ook de feel die een amp je kan geven is van doorslag em daarvoor zijn de juiste componenten toch heel belangrijk. Mijn goal is om het ( zo mogelijk ) optimale eruit te krijgenmet de voorhanden zijnde parts. Binnen een leuk budget natuurlijk > anderrs kun je beter meteen op ebay een vintage exemplaar aanschaffen.

    >Voor de rest ga ik eens experimenteren met een zootje papier in olie caps en Carbon Comps.

    Laatste had je nog niet eerder gebruikt hè....als ik je SR-projekt ook bekijk.
    Hoe klinkt die met flink opgeschroefd podiumgebruik ? Heb je em es uitgeleend aan een gitarist die daarvan gebruik kan/mag maken ?
    ( ik weet dat je zelf nog niet een zover gevorderd speler bent > komt wel..)


    >Na eindeloos speurwerk voor printplaat (glas epoxy) zonder koper is gebleken dat dit in Nederland geen haalbare kaart is.

    Moeilijk nog ? ( net als andere parts > juiste caps, trafoos...)
    ik heb voor die 5E3 stukken oud board gebruikt uit een ( jawel ) FenderSuperTwin. Leek me het meest "echt".

    Jay

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Na eindeloos speurwerk voor printplaat (glas epoxy) zonder koper is gebleken dat dit in Nederland geen haalbare kaart is. Uiteindelijk maar zelf aan de gang gegaan met afval stroken dubbelzijdig en de koper eraf ge-etst met Zoutzuur, waterstof peroxide en water. Nu heb ik een stapeltje printen klaarliggen en kan ik weer verder.

    Wat is er mis met dat mooie board dat je in je SR projekt hebt gebruikt ?

    Jay

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    De SR heb ik regelmatig gebruikt in een band gedurende 1,5 jaar en heeft het prima volgehouden. Wel moet ik de moertjes gaan vervangen voor borg-moeren omdat ze los trillen. Aldoende leert men...

    Het board in de SR is Pertinax. Vreselijk goedkoop spul maar DUUR in gebruik met boortjes. Ik heb inmiddels diverse soorten gebruikt, en elke keer verbranden ze door de lijm in de pertinax. Per saldo dus toch een duur bordje.

    Voor wat betreft de CC en Oliecaps, heb ik onlangs een hele partij van die troep kunnen bemachtigen en ga ze maar eens uitproberen.

    Nico

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ik heb nu zo goed als alle onderdelen klaar liggen om ook een 5E3 kloon te maken, 'k noem hem mijn 5STEEF3, haha. Hoop er deze of volgende week eens mee te beginnen. Ik gebruik wel allemaal nieuwe onderdelen (helaas) en heb nu een 4 x 8" cab waar ik hem in ga bouwen. Uiteindelijk ga ik er wel een 12" inzetten, 4 x 8" lijkt me toch erg vreemd klinken voor gitaar.

    Zodra ik begin zal ik proberen hier steeds te updaten met mijn vorderingen en evt. wat fotos.

    Steven

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Hey Steven, heb jij die Traynor gescored of hoe kom je aan 4 x 8"??

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Nico,

    Epoxy printplaat kun je gemakkelijk van de koperlaag ontdoen door een klein hoekje op te wippen met een dun mesje en zo het koper er in stroken van af te trekken (het eenvoudigst gaat dit met een tang oid). Heb ik jaren geleden met veel succes gedaan.
    Pertinax kun je het beste boren mbv snijolie. Hierdoor blijven je boren wat langer heel. Dit geldt trouwens ook voor het boren in staal en aluminium (voor aluminium kun je eventueel ook spiritus gebruiken).

    Is één van jullie nog op zoek naar onderdelen voor oude Fenders?

    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top