Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard Gitaarsettings - Hoe krijg ik een geluid

    Post hier je settings en afstellingen.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  2. #2

    Standaard

    Als opener alvast de link naar een leuke pdf met diverse presets voor de Boss ME-50

    http://www.rolandmusik.de/ftp/pub/do...der-Helden.pdf

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Ik sta voor de onmogelijk opdracht om met mijn materiaal Jump van Van Halen te spelen :|
    Meestal spelen we met de band classic rock en zo, maar dit is een uitzonderlijke situatie dus nieuw materiaal kopen voor dat ene nummer zie ik niet zitten.

    Het gitaarspel op zich lukt al aardig, maar het zou toch wat meer als het origineel mogen klinken. Ik heb als "cleane" gitarist echter weinig kaas gegeten van distortion en bijgaande effecten...

    Mijn vraag is dus hoe ik met mijn materiaal het best die sound kan benaderen.

    Gitaar: Fender USA STD Strat
    Amp: Fender Blues Deluxe (ik weet het, niet echt een rock-versterker maar wel luid )

    Ik heb een Boss ME-70 multi-effect die zowat alle mogelijke effecten bevat. Het is nu een kwestie van te weten welke ik moet gebruiken.

    Zo zou ik het eventueel doen (verbeter mij aub waar nodig):
    - serieus wat distortion (geen idee welk type het best is)
    - flanger (?)
    - delay (hoe lang?)

    EQ-settings... geen idee...veel MIDs?

    Alle hulp is welkom

    Thanks

    Andy

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andyv Bekijk bericht
    Ik sta voor de onmogelijk opdracht om met mijn materiaal Jump van Van Halen te spelen :|
    Meestal spelen we met de band classic rock en zo, maar dit is een uitzonderlijke situatie dus nieuw materiaal kopen voor dat ene nummer zie ik niet zitten.

    Het gitaarspel op zich lukt al aardig, maar het zou toch wat meer als het origineel mogen klinken. Ik heb als "cleane" gitarist echter weinig kaas gegeten van distortion en bijgaande effecten...

    Mijn vraag is dus hoe ik met mijn materiaal het best die sound kan benaderen.

    Gitaar: Fender USA STD Strat
    Amp: Fender Blues Deluxe (ik weet het, niet echt een rock-versterker maar wel luid )

    Ik heb een Boss ME-70 multi-effect die zowat alle mogelijke effecten bevat. Het is nu een kwestie van te weten welke ik moet gebruiken.

    Zo zou ik het eventueel doen (verbeter mij aub waar nodig):
    - serieus wat distortion (geen idee welk type het best is)
    - flanger (?)
    - delay (hoe lang?)

    EQ-settings... geen idee...veel MIDs?

    Alle hulp is welkom

    Thanks

    Andy
    Je weet dat het grotendeels toetsen is wat je hoort in Jump?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6

    Standaard

    tuurlijk, ik heb het over de solo

  7. #7

    Standaard

    hey, weinig reacties hier. lijkt me juist een leuk onderwerp.

    mijn settings (ik speel metal):
    Dean met een Bill Lawrence L500XL pickup gaat in de 6 bands EQ waarvan ik de laag en hoog omlaag draai en de mids flink boost.
    Dat gaat een oude Boss Digital Metalizer in.
    Dan noisegate (super strak afgesteld), chorus met delay op 1/4 en rate en depth helemaal uit (voor dat gore geluid alsof je in een reuze pvc buis staat).

    dat alles in een transistor versterker om het laatste restje warmte de nek om te draaien, erg belangrijk.

    en dan een cab met uiteraard 4 12" Celestion V30 speakers.

    en de tereur is af!
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  8. #8

    Standaard

    Peavey Delta Blues 115 30 watt combo, en elk van de knopjes gaat tot 12 zegmaar: bass 9, mid 4, treble 5, reverb 6 en de pre-amp altijd helemaal vol open voor een lekker "smerig" geluid. Verder een Carl Martin Red Repeat delay ervoor, een volumepedaal van Dunlop, een MXR Smart Gate om het ruisgedoe wat te onderdrukken, en een Carl Martin Classic Chorus die ik eigenlijk alleen gebruik als volumebooster voor solo's, omdat het moeilijk is om midden tijdens het spelen de juiste standen van mijn volumepedaal te bepalen voor rhytm en lead. Oja en ook nog een Carl Martin 2Wah, maar die moet ik eerst weer eens laten maken zodat ik hem weer kan gebruiken bij sommige solo's.

    Dat in combinatie met mijn Gibson Les Paul Standard Ebony met een DiMarzio Norton in de bridge en een Air Classic in de neck geeft mijn droomsound zegmaar... *kwijl kwijl*.. al wil ik, als ik ooit geld teveel heb, eens een topje van bijvoorbeeld Brunetti, met wat meer power, en een stuk of twee 412 kasten eronder. Haha!

  9. #9

    Standaard

    P90 strat + Höffner Fuzz (alles op 5) + Little Big Muff (Gain 6, Tone 6, Volume 5) + clean kanaal buizenbak met alleen mid geboost +10, gain 6, master 5 : dikke pret
    Band: The Donny Brooks
    Werkt bij: De Krijger Muziek & DimaveryMusic

  10. #10

    Standaard

    Voor mijn metalgeluid; Gibby SG met Dirty fingers + Behringer VT999 met treble en bass op 11, en de mids maar op 3. Gain op 10. Dit door een cleane 15W Buizenbak waarvan ik de EQ over de hele lijn op 10 durf draaien. Feest!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top